Gå til innhold

Har noen her laseroperert åreknuter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan foregår dette?

Vet bare at jeg skal ja lokalbedøvelse, ikke narkose. Men hvor "neddopet" blir jeg? Kan jeg gå vanlig etterpå? Kan jeg kjøre hjem selv? Må jeg sykemeldes? Evt hvor lenge? Må jeg regne med smerter i ettertid? Smertestillende?

Må jeg ta andre forholdsregler etterpå? Trening/fysisk aktivitet? Støttestrømper? (Hvor lange og hvor lenge?)

Håper noen kan fortelle litt.. :-)

Anonymous poster hash: 0bea7...036

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gjort det. På begge ben, fra lyske til ankel. Jeg kjørte selv, og måtte derfor takke nei til beroligende. Lå på et rom ca en time etter operasjonen før jeg kunne kjøre hjem. Hadde litt tunge ben, og det var deilig å ha på støttestrømpene (som var på i 6 uker? Husker ikke helt). Strømpene er sånne tette sorte stay ups, kostet 1200 på klinikken.Forferdelig øm og støl etter operasjonen, og litt smerter. Lå mye med bena høyt, også om natten i dagene etterpå. Tok ca to uker før jeg trente igjen. Fikk mange store blåmerker der de hadde plukket ut årene og det tok noen mnd før de var borte. Jeg var ikke sykemeldt, men hadde fri de to neste dagene også var det helg. Tok det bare litt med ro, og holdt bena høyt når jeg kunne. Har du tung fysisk jobb kan du få sykemelding.

Var ikke klar over smertene under operasjonen, var forferdelig vondt, og de måtte fylle på med smertestillende hele tiden, for jeg kjente varmen fra laseren. Sikkert 25 sprøytestikk i hvert ben oppover åren før de tok laser. Hadde forhøre meg om muligheten til å bruke bedøvelsekrem eller noe på forhånd. Jeg satte meg halvveis opp på operasjonsbordet for å følge med på hva de gjorde, for å forberede meg på stikkene.

De vasker bena helt inn til lysken, barber deg gjerne og bruk mørkt undertøy ;)

Anonymous poster hash: 08f13...382

Skrevet

Hva betalte du for det?

Anonymous poster hash: 60eaa...9a8
Skrevet

Jeg har blitt henvist av fastlegen, og må følgelig bare betale en liten eegenandel.

(Kanskje ca 500-1000 kr?)

Anonymous poster hash: 0bea7...036

Skrevet

Betalte litt over 30 000. Kunne nok fått det dekket, men veldig mange får åreknuter på ny etter operasjon gjort i det offentlige. De tar ikke alt, og heller ikke de beste metodene. Har du anlegg for åreknuter og allerede ser antydning til en større åre, vil den med tiden bli stor og skjemmende og må fjernes. Jeg fjernet alt mens jeg var igang, var bare på leggen det plagde meg rent kosmetisk. Fysiske plager var tunghetsfølelse i benet.

Anonymous poster hash: 08f13...382

Skrevet

Skal inn å gjøre det selv 24. Feb. Ingen erfaringer, men gruer meg til inngrepet, men gleder meg til å bli kvitt disse stygge åreknutene😀.

Anonymous poster hash: 7cac3...89e

Skrevet

Hva skal til for å få det dekket?

Jeg har veldig mange og store åreknuter på begge legger og lår. Det er forferdelig stygt. Det plager meg så mye at jeg går aldri i bare legger, selv ikke i sommervarmen.

Det er ikke plagsomt fysisk, men det plager meg veldig psykisk.

Anonymous poster hash: 0a97d...2e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...