Gå til innhold

Svigermor innlegg. Noen som har ei som er lik min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke like min svigermor. Jeg synes hun er direkte ubehagelig. Vi er så forskjellige! Hun er det mest nysgjerrige mennesket jeg har kjent, og snuser i alt. Vi er naboer så det er ikke mulig å få ha noe i fred. Skjer det en sjelden gang at jeg, eller mannen tar en egenmelding, er det garantert at hun ringer for å få vite grunnen. Gutten vår var hjemme fra skolen en dag (første gang i år) , og hun ringer for å få vite grunnen, og mente at om han ikke var ordentlig syk så kunne han ikke være hjemme. Hallo! Hun ringer alltid til mannen min, siden jeg ikke har noe veldig nært forhold til henne. Hun stiller alltid veldig mange spørsmål, og når mannen min til slutt blir irritert så bryr hun seg ikke om det. Det preller av som vann på gåsa vist jeg kan bruke det uttrykket. Hun er eller veldig voldsom, plasskrevende og høylytt av seg. Hun bruker å rope over til oss hver gang hun ser meg i hagen selv om hun er klar over at jeg ikke alltid er glad for det. Selv om hun er min svigermor synes jeg det blir sjenerende at hun skal rope med den høye stemmen hver gang hun ser oss opne ytterdøren. Hun er veldig klar over at jeg er en roligere litt mer privat type enn hun men tar ingen hensyn. Jeg gidder bare ikke tilfredstille det mennesket med å svare på alle spørsmålene hennes hele tiden. Hun brøler desperat for å rekke å stille en masse spørsmål til ungene før de lukker døren, når de er på vei inn etter å f.eks ha komt fra skolen. Eg synes dette blir påtrengende! Hun har forresten rikelig kontakt med barnebarna sine. De er ofte på besøk hos svigers. Så hva er vitsen med å oppføre seg sånn? Er noen mennesker bare sånn at de tråkker på andre for å få stilt sinn nysgjerrighet eller lider hun av noe? Skulle ønske hun kunne få litt egne interesser, for å bo slik med ei ugle til nærmeste nabo som følger med både natt og dag det er faktisk krevende.

Anonymous poster hash: 5e44b...84c

Anonymous poster hash: e12c9...cae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

......og du ble med på være nabo med henne fordi?

Løp løp, flytt flytt ...

Anonymous poster hash: 37962...9d1

Skrevet

Hvorfor i alle dager valgte dere å bo i nabohuset???

Anonymous poster hash: b0e48...844

Skrevet

Min er motsatt, hun har aldri spurt hvor mange søsken jeg har, hva jeg jobber med, hva foreldrene mine jobber med, hvor jeg er oppvokst (har en annen dialekt) osv. Hr vært sammen med samboer i snart 5 år og vi har et barn sammen. Men hun har fått vite disse tingene fordi hun har møtt min familie og fordi jeg og samboer har snakket om min jobb foran henne. Hun bryr seg ikke om andre enn seg selv, og penger. Penger, penger, penger. Henne, henne, henne. Aldri i livet at vi skal bli naboer, skal ikke bo i samme kommune heller, vi bor 2 timer unna hverandre heldigvis. Er mange grunner, mye dritt som har skjedd. Samboer er enig med meg i at hun har gjort mye galt. Han er tross alt oppvokst med henne.

Men hun er høylytt og slitsom, jeg blir alltid sliten av å omgås henne. Hun er ikke en rolig og avslappet person, og samboer irriterer seg og over henne. Svigerfar og svigersøsken må og i blant be henne om å roe seg fordi hun er så irriterende.

Anonymous poster hash: cf91b...4dd

Gjest Mamma 2015
Skrevet

Det rareste er at hun svært ofte på uforklarlig vis hele tiden er oppdatert på hva vi driver med. Tillogmed når hun er på jobb, eller er bortreist. Nesten så jeg lurer på om dama har montert kamera. Haha! Hun innrømmer at hun er redd for å gå glipp av noe derfor unngår hun helst å reise på ferie om sommeren. Grøss og gru..

Hi

Skrevet

Men hvorfor er dere naboer? Jeg hadde aldri talket å være nabo med svigers. Heller ikke mine egne foreldre.

Anonymous poster hash: c73af...d78
Skrevet

Hvorfor i alle dager har dere flyttet inn ved siden av henne??? Dette må dere ha visst! Det er bare en løsning på problemet ditt, dere må flytte!

Skrevet

Fikk alle elsker Raymond følelse her 😝

Anonymous poster hash: 5de8d...b40

Skrevet

Vi er alle ulike personlegdomar.  Svigermor di er ein utadvendt og høglydt person, du er temmeleg privat og innadvendt verkar det som.  Det er ikkje så unormalt å snakke høgt over gjerdet til naboen når ein ser kvarandre.  Å vise interesse for sjukdom i familien er heller ikkje så unormalt, og kan ikkje normalt sett kallast å trakke på andre.  Trur ikkje svigermor di lid av noko anna enn å kanskje kjede seg litt. 

Det kan vere slitsomt å ha familie så nært seg, spesiellt når ein er så ulike som de, og det var nok ikkje ein god idé  å bli nære naboar.  Det er ikkje så sjelden slike svogermor - svigerdotter naboskap skjer seg.

Eg har ei roleg og diskret svigermor i nabolaget, men eg kan likevel irritere meg innimellom.  Kunne ikkje tenkt meg å budd som næraste nabo til mor mi, som er meir svigermor di sin type, og hadde nok irritert meg enno meir om ho var svigermor mi.

Gjest Mamma 2015
Skrevet

Eg har levd sånn i 11 år, og hadde veldig dårlig samvittighet i starten fordi jeg ikke likte henne. Men nå blir jeg bare sint siden hun aldri tar hensyn til meg. Jeg er ikke som henne og nekter å dele alt med henne. Jeg ønsker privatliv. Hun bruker å konfrontere mannen min vist jeg har komt i skade for å virke unnvikende, hatt dårlig tid, eller gitt uttrykk for at jeg ikke ønsker en masse spørsmål. Later som om hun er dum og ikke forstår en dritt. Det er andre grunner til at vi bor der vi bor. Jeg ønsket ikke å bo der egentlig, men det ble sånn og vi har ikke mulighet til å flytte før om noen år

Skrevet

Jeg skjønner at du synes det er ukomfortabelt, men for meg høres det ikke ut som at hun er nysgjerrig. Hun høres ut som at hun bryr seg om dere, ihvertfall utifra eksemplene du nevner med sykdom.

Hun ønsker sannsynligvis å skape en nærere relasjon til deg siden hun gjerne vil prate med deg når hun ser deg ute.

Man kan ikke tvinge seg til å like noen. Men hadde du hatt en annen innstilling til henne tror jeg ikke du hadde sett oppførselen hennes som så påtrengende.

Skrevet

Jeg klarer ikke like min svigermor. Jeg synes hun er direkte ubehagelig. Vi er så forskjellige! Hun er det mest nysgjerrige mennesket jeg har kjent, og snuser i alt. Vi er naboer så det er ikke mulig å få ha noe i fred. Skjer det en sjelden gang at jeg, eller mannen tar en egenmelding, er det garantert at hun ringer for å få vite grunnen. Gutten vår var hjemme fra skolen en dag (første gang i år) , og hun ringer for å få vite grunnen, og mente at om han ikke var ordentlig syk så kunne han ikke være hjemme. Hallo! Hun ringer alltid til mannen min, siden jeg ikke har noe veldig nært forhold til henne. Hun stiller alltid veldig mange spørsmål, og når mannen min til slutt blir irritert så bryr hun seg ikke om det. Det preller av som vann på gåsa vist jeg kan bruke det uttrykket. Hun er eller veldig voldsom, plasskrevende og høylytt av seg. Hun bruker å rope over til oss hver gang hun ser meg i hagen selv om hun er klar over at jeg ikke alltid er glad for det. Selv om hun er min svigermor synes jeg det blir sjenerende at hun skal rope med den høye stemmen hver gang hun ser oss opne ytterdøren. Hun er veldig klar over at jeg er en roligere litt mer privat type enn hun men tar ingen hensyn. Jeg gidder bare ikke tilfredstille det mennesket med å svare på alle spørsmålene hennes hele tiden. Hun brøler desperat for å rekke å stille en masse spørsmål til ungene før de lukker døren, når de er på vei inn etter å f.eks ha komt fra skolen. Eg synes dette blir påtrengende! Hun har forresten rikelig kontakt med barnebarna sine. De er ofte på besøk hos svigers. Så hva er vitsen med å oppføre seg sånn? Er noen mennesker bare sånn at de tråkker på andre for å få stilt sinn nysgjerrighet eller lider hun av noe? Skulle ønske hun kunne få litt egne interesser, for å bo slik med ei ugle til nærmeste nabo som følger med både natt og dag det er faktisk krevende.

Anonymous poster hash: 5e44b...84c

Anonymous poster hash: e12c9...cae

Alle elsker Raymond?

Anonymous poster hash: 96823...851

Skrevet

Nærmeste nabo med svigermor.. Har det på litt samme måte.. Hun vil oss bare vel, får meg ikke til å si fra om noe da hun bare er snill og vil hjelpe og har ikke så

Mye annet å gjøre i hverdagen.. Men savner å kunne være hjemme og syk en dag uten å måtte svare for hvorfor.. Jeg er introvert og liker å være alene og privat mens hun er motsatt.. Jeg kan irritere meg og blåser ut på mannen min som er helt enig, og da går det greiere og forholde seg til de;-)

Anonymous poster hash: 542ad...1d6

Skrevet

Jeg er uenig med en del av svarerne her - jeg syns faktisk dette høres sykelig ut. Hvis hun unngår å reise bort om sommeren fordi hun da går glipp av noen potensielt juicy detaljer fra deres tilsynelatende rolige hverdag, da er hun sykelig opptatt av dere. 

Syns du skal markere deg tydelig. Hvis hun roper over gjerdet ville jeg ikke ha kunnet dy meg, jeg ville ha svart "Hvaaaaa? jeg hører deg ikke?" tjue ganger etter hverandre, til hun ropte seg hes. Hvis hun sier hun vil bli hjemme i ferien for å passe på, så si "flott, da kan du passe på huset, plantene og katta vår, og så reiser VI et sted!". 

Anonymous poster hash: bc65a...8a4
Skrevet

Putt musikk på ørene når du beveger deg utendørs og i hagen, lat som du ikke hører :P

Anonymous poster hash: d5056...c00
Skrevet

Jeg er uenig med en del av svarerne her - jeg syns faktisk dette høres sykelig ut. Hvis hun unngår å reise bort om sommeren fordi hun da går glipp av noen potensielt juicy detaljer fra deres tilsynelatende rolige hverdag, da er hun sykelig opptatt av dere. 

Syns du skal markere deg tydelig. Hvis hun roper over gjerdet ville jeg ikke ha kunnet dy meg, jeg ville ha svart "Hvaaaaa? jeg hører deg ikke?" tjue ganger etter hverandre, til hun ropte seg hes. Hvis hun sier hun vil bli hjemme i ferien for å passe på, så si "flott, da kan du passe på huset, plantene og katta vår, og så reiser VI et sted!". 

(Og hvis hun maste om detaljer fra min eller ungenes sykdom, ville jeg ha sagt tuberkulose hver eneste gang hun spurte hva vi feilte. Helt til hun ikke gadd spørre mer.)

Gjest Mamma 2015
Skrevet

Ja, jeg innrømmer at jeg er typen som liker å ha det litt privat rundt meg hjemme, men jeg er egentlig ikke spesielt innadvent heller. Jeg har prøvd å jobbe med instillingen min i årevis, men klarer det ikke når hun ikke respekterer meg.

Skrevet

Ja, jeg innrømmer at jeg er typen som liker å ha det litt privat rundt meg hjemme, men jeg er egentlig ikke spesielt innadvent heller. Jeg har prøvd å jobbe med instillingen min i årevis, men klarer det ikke når hun ikke respekterer meg.

Nei, man kan ikke tvinge seg til å like noen ;) Eneste løsningen jeg ser, er at enten hun eller dere må flytte. Det er ofte en stor utfordring å bo så nærme svigers.

Skrevet

Hvorfor bor dere i nabohuset? Flytt!!!

Vi bygde drømmehuset og trivdes veldig godt. Har en svigermor lik som din, og selv om hun bodde i samme kommune, kjøpte hun faktisk nabohuset. Vi var sterkt uenig, og valgte å flytte, til et hus helt uten naboer og i kjøreavstand. Nå kommer hun ca en gang i mnd, og det er til å leve med.

Anonymous poster hash: 592b7...36b

Skrevet

Så svaret ditt nå, at dere ikke har mulighet til å flytte før om en tid. Det er faktisk mannen din sitt ansvar og få svigermor til å slutte med denne trakasseringen av dere. Han må si ifra på en måte så hun forstår. Hint nytter ikke, her må det nok mer til..

Anonymous poster hash: 592b7...36b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...