Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #1 Skrevet 4. februar 2015 Gutten min er hockeyfrelst og skal feire bursdag i ishallen. Vi har leid der så er det kamp etterpå. Halvparten av guttene i klassen er ikke interessert i hockey og litt umulige. Pizza og kake er først, så etter 2, 5 timer er d kamp. Har skrevet at de som vil kan bli hentet da. Er det frekt å skrive at det forventast at dei sitt pent under matchen? Flere av gutta der er up for no fun:/ Anonymous poster hash: 46d4d...dba
overlord Skrevet 4. februar 2015 #2 Skrevet 4. februar 2015 Ja, det er bare teit å skrive. Det er selvsagt at du forventer det, om det skjer eller ei avhenger neppe av hva som står i innbydelsen.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #3 Skrevet 4. februar 2015 Jeg hadde skrevet at de som ønsker kan være igjen å se på kampen etter mat og kaker osv.. Og at de som vil være igjen gir beskjed. Da får du nok luket ut de som ikke har tålmodighet til å se en hel kamp 👍 Anonymous poster hash: 79e2c...55a
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #4 Skrevet 4. februar 2015 Litt umulige og up to no fun... jaja. .ikke rart unger blir ekskludert når foreldrene tenker slik.. Uansett. . Tenker det er helt greit å informere om kampen på en ålright måte.. Anonymous poster hash: 357b3...12a
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #5 Skrevet 4. februar 2015 Har hatt utfordrende guttebursdager selv... Ble advart på forhånd av andre foreldre fra klassen. (De har samlet alle barna med spesielle tiltak i en klasse). Det har jo resultert i bursdagsbesøk der ungene har rasert inventar i huset til bursdagsbarnet, danset naken på matbordet, slossing, voldelig angrep på foreldrene osv Jeg samlet alle guttene til et "møte" idet besøket startet. Jeg var ganske streng i stemmen og fortalte guttene nøyaktig hva jeg forventet av dem og at hvis noen brøt reglene ble foreldrene ringt etter og barnet ble sendt rett hjem. Hadde lav terskel pga tidlige erfaringer og alderen på barna (9 år). 20 minutter ut i bursdagsbesøket ringte jeg hjem til et foreldrepar. Barnet drev og ropte og løp rundt og oppå matbordet (på lekeland) og oppførte seg ufordragelig mot personellet. Da gutten ble sendt hjem satt de andre barna og måpte. Alle oppførte seg eksemplarisk resten av tiden. Rakk opp hånden og greier når de ville ha noe, alle satt rolige rundt matbordet, alle lekte fint på lekeland etterpå. Da bursdagen var ferdig sa de at det var det gøyeste besøket de hadde vært i. Foreldrene som hentet etter besøket var helt sjokkert når alle barna satt pent på rekke og spiste is, og jeg sa at besøket hadde gått strålende. Ikke gi beskjed i innbydelsen, gi beskjed med en gang de kommer! Anonymous poster hash: 3400f...be8
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #6 Skrevet 4. februar 2015 Hadde ikke villet skrive det i innbydelsen da det liksom sier seg selv at unger skal oppføre seg litt når de er sånn offentlig og de aller fleste foreldre oppdrar ungene sine til det også. Jeg pleier å si til mine unger at de skal oppføre seg pent og respektere de rundt seg og høre på de voksne når jeg sender dem avgårde på slike tilstelninger og vil tro de fleste foreldre gjør det. Ville tatt det som en smule passivt aggressivt om ungen fikk en sånn invitason med den beskjeden fra foreldrene, ville trodd det kanske va noe ikke helt riktig der ,,, Anonymous poster hash: 6c826...9cf
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #7 Skrevet 4. februar 2015 Har hatt utfordrende guttebursdager selv... Ble advart på forhånd av andre foreldre fra klassen. (De har samlet alle barna med spesielle tiltak i en klasse). Det har jo resultert i bursdagsbesøk der ungene har rasert inventar i huset til bursdagsbarnet, danset naken på matbordet, slossing, voldelig angrep på foreldrene osv Jeg samlet alle guttene til et "møte" idet besøket startet. Jeg var ganske streng i stemmen og fortalte guttene nøyaktig hva jeg forventet av dem og at hvis noen brøt reglene ble foreldrene ringt etter og barnet ble sendt rett hjem. Hadde lav terskel pga tidlige erfaringer og alderen på barna (9 år). 20 minutter ut i bursdagsbesøket ringte jeg hjem til et foreldrepar. Barnet drev og ropte og løp rundt og oppå matbordet (på lekeland) og oppførte seg ufordragelig mot personellet. Da gutten ble sendt hjem satt de andre barna og måpte. Alle oppførte seg eksemplarisk resten av tiden. Rakk opp hånden og greier når de ville ha noe, alle satt rolige rundt matbordet, alle lekte fint på lekeland etterpå. Da bursdagen var ferdig sa de at det var det gøyeste besøket de hadde vært i. Foreldrene som hentet etter besøket var helt sjokkert når alle barna satt pent på rekke og spiste is, og jeg sa at besøket hadde gått strålende. Ikke gi beskjed i innbydelsen, gi beskjed med en gang de kommer! Anonymous poster hash: 3400f...be8 Synd for ham som ble et "eksempel" for de andre da, fikk liksom ikke en ny sjanse han, mens alle de andre gorde nettopp det da han måtte dra. Anonymous poster hash: 6c826...9cf
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #8 Skrevet 4. februar 2015 La meg legge til, vi er spesialutdannet og jobber mer barn og atferd begge to. Vi har samlet alle først og laget regler først, men vi snakker om atferdsproblemer som har satt seg godt, guttene er 10 år. Vi har måttet lage helt naziregler for at de andre også skal kunne kose seg. Vi har lyst på en bursdag hvor det er kos og hygge, og de kan virkelig ikke begynne og slåss og styre der. Er større så vi kan ikke ha oversikt alene! Kommer til å gi de advarsel om at foreldrene blir ringt om de bryter reglene! Anonymous poster hash: 46d4d...dba
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #9 Skrevet 4. februar 2015 Har hatt utfordrende guttebursdager selv... Ble advart på forhånd av andre foreldre fra klassen. (De har samlet alle barna med spesielle tiltak i en klasse). Det har jo resultert i bursdagsbesøk der ungene har rasert inventar i huset til bursdagsbarnet, danset naken på matbordet, slossing, voldelig angrep på foreldrene osv Jeg samlet alle guttene til et "møte" idet besøket startet. Jeg var ganske streng i stemmen og fortalte guttene nøyaktig hva jeg forventet av dem og at hvis noen brøt reglene ble foreldrene ringt etter og barnet ble sendt rett hjem. Hadde lav terskel pga tidlige erfaringer og alderen på barna (9 år). 20 minutter ut i bursdagsbesøket ringte jeg hjem til et foreldrepar. Barnet drev og ropte og løp rundt og oppå matbordet (på lekeland) og oppførte seg ufordragelig mot personellet. Da gutten ble sendt hjem satt de andre barna og måpte. Alle oppførte seg eksemplarisk resten av tiden. Rakk opp hånden og greier når de ville ha noe, alle satt rolige rundt matbordet, alle lekte fint på lekeland etterpå. Da bursdagen var ferdig sa de at det var det gøyeste besøket de hadde vært i. Foreldrene som hentet etter besøket var helt sjokkert når alle barna satt pent på rekke og spiste is, og jeg sa at besøket hadde gått strålende. Ikke gi beskjed i innbydelsen, gi beskjed med en gang de kommer! Anonymous poster hash: 3400f...be8 Synd for ham som ble et "eksempel" for de andre da, fikk liksom ikke en ny sjanse han, mens alle de andre gorde nettopp det da han måtte dra. Anonymous poster hash: 6c826...9cf Syns faktisk det var til pass for den gutten jeg. Alle ungene fikk sin sjangse og en advarsel. Den gutten spolerte sin sjangse og dreit åpenbart i advarselen han fikk. En advarsel og en konsekvens. Anonymous poster hash: 1388b...762
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #10 Skrevet 4. februar 2015 Inviter jentene også. Da blir settingen en annen og guttene pleier å bli mye roligere. De herjer mye mindre når de er begge kjønnene sammen. Anonymous poster hash: fe3f7...6e2
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #11 Skrevet 4. februar 2015 Har hatt utfordrende guttebursdager selv... Ble advart på forhånd av andre foreldre fra klassen. (De har samlet alle barna med spesielle tiltak i en klasse). Det har jo resultert i bursdagsbesøk der ungene har rasert inventar i huset til bursdagsbarnet, danset naken på matbordet, slossing, voldelig angrep på foreldrene osv Jeg samlet alle guttene til et "møte" idet besøket startet. Jeg var ganske streng i stemmen og fortalte guttene nøyaktig hva jeg forventet av dem og at hvis noen brøt reglene ble foreldrene ringt etter og barnet ble sendt rett hjem. Hadde lav terskel pga tidlige erfaringer og alderen på barna (9 år). 20 minutter ut i bursdagsbesøket ringte jeg hjem til et foreldrepar. Barnet drev og ropte og løp rundt og oppå matbordet (på lekeland) og oppførte seg ufordragelig mot personellet. Da gutten ble sendt hjem satt de andre barna og måpte. Alle oppførte seg eksemplarisk resten av tiden. Rakk opp hånden og greier når de ville ha noe, alle satt rolige rundt matbordet, alle lekte fint på lekeland etterpå. Da bursdagen var ferdig sa de at det var det gøyeste besøket de hadde vært i. Foreldrene som hentet etter besøket var helt sjokkert når alle barna satt pent på rekke og spiste is, og jeg sa at besøket hadde gått strålende. Ikke gi beskjed i innbydelsen, gi beskjed med en gang de kommer! Anonymous poster hash: 3400f...be8 Synd for ham som ble et "eksempel" for de andre da, fikk liksom ikke en ny sjanse han, mens alle de andre gorde nettopp det da han måtte dra. Anonymous poster hash: 6c826...9cf Hvorfor er det synd på ham. ALLE barna fikk den samme beskjeden på forhånd. Det var åpenbart ingen andre barn som brøt reglene bortsett fra ham. Jeg tipper at om noen andre også hadde brutt reglene, hadde de også blitt sendt hjem. Sånn er livet, og det er helt greit å erfare dette når man er så gammel som ni år altså. Anonymous poster hash: 6fe1c...b98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå