Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #1 Skrevet 4. februar 2015 Noen som har gjort det? Hvordan gjorde dere det? Merke/klistremerke for hver gang de gikk på do, eller for en dag av gangen? Anonymous poster hash: 7d3be...7a4
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #3 Skrevet 4. februar 2015 Skal begynne med det samme selv nå,venter bare på "skrytetavlen" der han får smilefjes hver gang han går på do Anonymous poster hash: a3660...fc9
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 4. februar 2015 #4 Skrevet 4. februar 2015 Her hadde vi et fint ark vedsiden av doen. Så hadde vi noen ark små klistremerker og et par ark store litt finere klistremerker. De store var "bæsjeklistremerkene" 💩 funket som bare det. Fikk et hver gang ho tissa og To store hver gang ho bæsja (var veldig skeptisk til å bæsje på do)
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #5 Skrevet 4. februar 2015 Lurer litt på alderen til barna dere bruker belønningssystem for dotrening på? Jeg har 3 barn, de to eldste sluttet med bleie da de var 3 og litt over 3 år. Først da virket de klare, har aldri hatt potte, men barnesete. Jenta tok nesten 1 uke så var hun tørr, hadde noen uhell, etter 3 uker var natta i boks, noen få uhell i starten, men aldri siden. Guttungen ble tørr på dagen, hatt 1 uhell, etter noen dager prøvde vi natt, hadde to uhell første uka, men det var det. Synes avvenningen gikk som smurt, hadde ikke behov for noe belønningssystem, de fikk derimot en gave når de hadde prøvd en uke, vi var tydelige på at uhell er normalt og helt ok, vi ville bare at de gikk på do når vi ba om det. I barnehagen brukte de derimot klistremerker på sønnen, sikkert lurt da oppfølging det ikke er som hjemme:-) Anonymous poster hash: 9eadd...109
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #6 Skrevet 4. februar 2015 Her hadde vi et fint ark vedsiden av doen. Så hadde vi noen ark små klistremerker og et par ark store litt finere klistremerker. De store var "bæsjeklistremerkene" 💩 funket som bare det. Fikk et hver gang ho tissa og To store hver gang ho bæsja (var veldig skeptisk til å bæsje på do) Bra tips! Får gå til innkjøp av litt diverse klistremerker imorra Anonymous poster hash: 7d3be...7a4
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #7 Skrevet 4. februar 2015 Lurer litt på alderen til barna dere bruker belønningssystem for dotrening på? Jeg har 3 barn, de to eldste sluttet med bleie da de var 3 og litt over 3 år. Først da virket de klare, har aldri hatt potte, men barnesete. Jenta tok nesten 1 uke så var hun tørr, hadde noen uhell, etter 3 uker var natta i boks, noen få uhell i starten, men aldri siden. Guttungen ble tørr på dagen, hatt 1 uhell, etter noen dager prøvde vi natt, hadde to uhell første uka, men det var det. Synes avvenningen gikk som smurt, hadde ikke behov for noe belønningssystem, de fikk derimot en gave når de hadde prøvd en uke, vi var tydelige på at uhell er normalt og helt ok, vi ville bare at de gikk på do når vi ba om det. I barnehagen brukte de derimot klistremerker på sønnen, sikkert lurt da oppfølging det ikke er som hjemme:-) Anonymous poster hash: 9eadd...109 Min er akkurat blitt 3. Har tissa på do av og til siden sommeren, men er ikke motivert nok til å fortsette. Han kan gå med truse en halv dag, av og til uten uhell. Men så nekter han dagene etterpå. Må gjøre noe for å holde motivasjonen oppe Anonymous poster hash: 7d3be...7a4
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #8 Skrevet 4. februar 2015 Lurer litt på alderen til barna dere bruker belønningssystem for dotrening på? Jeg har 3 barn, de to eldste sluttet med bleie da de var 3 og litt over 3 år. Først da virket de klare, har aldri hatt potte, men barnesete. Jenta tok nesten 1 uke så var hun tørr, hadde noen uhell, etter 3 uker var natta i boks, noen få uhell i starten, men aldri siden. Guttungen ble tørr på dagen, hatt 1 uhell, etter noen dager prøvde vi natt, hadde to uhell første uka, men det var det. Synes avvenningen gikk som smurt, hadde ikke behov for noe belønningssystem, de fikk derimot en gave når de hadde prøvd en uke, vi var tydelige på at uhell er normalt og helt ok, vi ville bare at de gikk på do når vi ba om det. I barnehagen brukte de derimot klistremerker på sønnen, sikkert lurt da oppfølging det ikke er som hjemme:-) Anonymous poster hash: 9eadd...109 Min er akkurat blitt 3. Har tissa på do av og til siden sommeren, men er ikke motivert nok til å fortsette. Han kan gå med truse en halv dag, av og til uten uhell. Men så nekter han dagene etterpå. Må gjøre noe for å holde motivasjonen oppe Anonymous poster hash: 7d3be...7a4 Aha, kanskje det løsner om veldig kort tid! Vi brukte ferie for da var begge hjemme og hadde god tid, hadde ikke trodd det skulle gå så raskt, men han var tydelig veldig klar! Har selvfølgelig gått litt på do, men ikke ville slutte før. Har dere snakket om det da? Hva sier han til det? Prøve å lokke med en gave om han prøver hele helgen eller noe?:-) lykke til hvertfall! Anonymous poster hash: 9eadd...109
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #9 Skrevet 4. februar 2015 Gutten min er nettopp fyllet tre år. Har prøvd å la han gå inne uten bleie å har sagt at han må si ifra når han må på do,men hver gang tisser han på golvet istedet. Så får jeg prøve belønningssystem. Anonymous poster hash: a3660...fc9
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #10 Skrevet 4. februar 2015 Gutten min er nettopp fyllet tre år. Har prøvd å la han gå inne uten bleie å har sagt at han må si ifra når han må på do,men hver gang tisser han på golvet istedet. Så får jeg prøve belønningssystem. Anonymous poster hash: a3660...fc9 Har du prøvd å ta han med på do med 2 timers intervaller f eks? Og hver gang han tar seg til tissen eller andre tegn? Vi gjorde det konsekvent de første dagene og lurer på om det fikk han til å kjenne etter og løpe på do lettere selv. Når vi spurte fikk vi nei, men han måtte tisse nesten hver gang allikavel:-) Anonymous poster hash: 9eadd...109
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #11 Skrevet 4. februar 2015 Gutten min er nettopp fyllet tre år. Har prøvd å la han gå inne uten bleie å har sagt at han må si ifra når han må på do,men hver gang tisser han på golvet istedet. Så får jeg prøve belønningssystem. Anonymous poster hash: a3660...fc9 Har du prøvd å ta han med på do med 2 timers intervaller f eks? Og hver gang han tar seg til tissen eller andre tegn? Vi gjorde det konsekvent de første dagene og lurer på om det fikk han til å kjenne etter og løpe på do lettere selv. Når vi spurte fikk vi nei, men han måtte tisse nesten hver gang allikavel:-) Anonymous poster hash: 9eadd...109 2 timers intervaller, er det ofte nok altså? Har prøvd å la gutten min på snart 4 gå uten bleie noen ganger (de gangene han godtar det, han vil helst ikke), og da skvettes det ofte. Når han er uten bleie i kort tid, som ved bading o.l. så er han veldig oppmerksom på når han må tisse, og sier fra og holder seg til vi kommer på do. Men virker som det bare kommer av seg selv når han går uten såpass lenge at han blir opptatt med andre ting... Og hvor lenge skal man vente på denne indre motivasjonen egentlig? Jeg har lest her inne mange ganger at det er den beste nemlig, at man ikke bør bruke belønningssystem, men vente til de er klare osv. Men jeg kan telle på en hånd de gangene han har sagt ja til å gå uten bleie, resten av tiden nekter han blankt. Virker som han synes det er skummelt. Synes han begynner å bli stor nå, er det ikke snart på tide å bare bestemme det eller lokke med en belønning av noe slag? Anonymous poster hash: e6ca9...679
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #12 Skrevet 4. februar 2015 Lurer litt på alderen til barna dere bruker belønningssystem for dotrening på? Jeg har 3 barn, de to eldste sluttet med bleie da de var 3 og litt over 3 år. Først da virket de klare, har aldri hatt potte, men barnesete. Jenta tok nesten 1 uke så var hun tørr, hadde noen uhell, etter 3 uker var natta i boks, noen få uhell i starten, men aldri siden. Guttungen ble tørr på dagen, hatt 1 uhell, etter noen dager prøvde vi natt, hadde to uhell første uka, men det var det. Synes avvenningen gikk som smurt, hadde ikke behov for noe belønningssystem, de fikk derimot en gave når de hadde prøvd en uke, vi var tydelige på at uhell er normalt og helt ok, vi ville bare at de gikk på do når vi ba om det. I barnehagen brukte de derimot klistremerker på sønnen, sikkert lurt da oppfølging det ikke er som hjemme:-) Anonymous poster hash: 9eadd...109 Min er akkurat blitt 3. Har tissa på do av og til siden sommeren, men er ikke motivert nok til å fortsette. Han kan gå med truse en halv dag, av og til uten uhell. Men så nekter han dagene etterpå. Må gjøre noe for å holde motivasjonen oppe Anonymous poster hash: 7d3be...7a4 Aha, kanskje det løsner om veldig kort tid! Vi brukte ferie for da var begge hjemme og hadde god tid, hadde ikke trodd det skulle gå så raskt, men han var tydelig veldig klar! Har selvfølgelig gått litt på do, men ikke ville slutte før. Har dere snakket om det da? Hva sier han til det? Prøve å lokke med en gave om han prøver hele helgen eller noe?:-) lykke til hvertfall! Anonymous poster hash: 9eadd...109 Tusen takk Håper det går seg greit til! Virker som han vil selv, han forteller om vennene som går med truse osv tenkte han skulle få en liten premie hver 3.dag han går uten bleie, han ble veldg gira på det! Anonymous poster hash: 7d3be...7a4
Appelsinpiken Skrevet 4. februar 2015 #13 Skrevet 4. februar 2015 Vår på 2,5 har et "dokort", der hun får 1 klistremerke hver gang hun tusser i do og 2 hver gang hun båser i do. Bortsett fra det stresser vi ikke noe med det.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #14 Skrevet 4. februar 2015 Gutten min er nettopp fyllet tre år. Har prøvd å la han gå inne uten bleie å har sagt at han må si ifra når han må på do,men hver gang tisser han på golvet istedet. Så får jeg prøve belønningssystem. Anonymous poster hash: a3660...fc9 Har du prøvd å ta han med på do med 2 timers intervaller f eks? Og hver gang han tar seg til tissen eller andre tegn? Vi gjorde det konsekvent de første dagene og lurer på om det fikk han til å kjenne etter og løpe på do lettere selv. Når vi spurte fikk vi nei, men han måtte tisse nesten hver gang allikavel:-) Anonymous poster hash: 9eadd...109 Det har jeg ikke prøvd men det kan jeg jo gjøre Siden han til vanlig går med bleie så er det vanskelig å se noen tegn på at han må på do,ser ut som han bare tisser i den uten å tenke noe over det. Anonymous poster hash: a3660...fc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå