Gå til innhold

Tips til hjemmelaget BABYMAT som kan fryses ned? :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar veldig gjerne imot tips til babymat som kan fryses ned til baby på 6-7 mnd?

På forhånd tusen takk :-)

Anonymous poster hash: b7680...ba3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nesten all middag. men unngå spes salt.

kylling, ris

pasta, kjøttdeig,tomatsaus

fisk,potet,grønnsaker

Anonymous poster hash: 1aa76...69d
Skrevet

Takk for svar, men tenker på "most mat" :-)

Er litt tidlig å begynne med det overnevnte?

-hi

Skrevet

Anonymous poster hash: a837f...926

Skrevet

Du kan fryse ned det meste, mao alt du ville fryst til deg selv. Men om dere likevel har middag hver dag er det vel ikke noe stress å mose en grønnsak eller to mens dere spiser? Oppvarma mat er ikke sååå godt liksom..

Anonymous poster hash: e32cf...696
Skrevet

Her lagde vi litt forskjellig "reine" moste ting, så blanda vi etterhvert.

Søtpotet var en favoritt.. Dampet og kjørt i stavmikser med litt usaltet smør.. Potet på samme måte, gulrøtter..

Blanda inn leverpostei, kokt kylling, kjøtt etc.. Stavmikser fikser det meste.

Skrevet

Det som #2 skrev kan du jo mose og fryse ned. Ser ikke problemet med det :) Ellers lagdre jeg mye kylling, søtpotet, kålrot, ris, gulrot, og lagde saus fra bunnen av som jeg blandet i. Og gjerne litt rapsolje / olivenolje slik at han fikk litt extra fett i seg.

Skrevet

Med alt pratet om at man ikke skal spise oppvarmet ris/pasta, så hadde jeg nok ikke brukt det til babymat som skal fryses ned

Anonymous poster hash: 281fc...49f
Skrevet (endret)

Jeg lager ofte en kyllinggryte på slump av kyllingfilet, søtpotet, brokkoli, gulrot og gjerne et eple. Har i litt olje/smør når jeg moser det til riktig konsistens i lag med kokevannet. Ellers liker hun godt fisk, potet, gulrot og brokkoli.

Hun er 7 mnd

Endret av Mor di!
Skrevet

Ikke noe problem å lage det #2 sier... Du kan egentlig lage hva du vil så lenge det ikke inneholder salt, spinat, selleri, kanel osv (liste finner du om du googler). Også skal det være minst mulig melk, helst ingenting! 

Hvis det er de første middagene du skal lage ville jeg begynt med fisk, det får best konsistens :)

Skrevet

Most banan og avokado. Bland inn litt oppskåret kokt skinke. Perfekt mellommåltid eller lettere lunsj.

Anonymous poster hash: ef7ee...d8f

Skrevet

Her gjorde vi det "latterlig" enkelt. Mini hatet alt av babyglass og babymat.

Den middagen vi spiste, spiste hun med god apetitt. Vi passet på å tilpasse vår mat slik at hun kunne spise den, midre salt, krydder osv. Mpste dette og matet i vei. Kjempe fornøyd unge og hun fikk aldri trøbbel med mage på grunn dette. I dag spiser hun så og si alt hun får servert. Så enkelt kan det gjøres.

Skrevet

Takk for gode tips :-)

Babyen vår har sart mage og får lett mye luftplager og vondt i magen. Bør kanskje vente ved avanserte ting??

-hi

Skrevet

Kjempefin blogg om barnemat: https://lagbarnemat.wordpress.com

Er også en Facebook-gruppe som gir mye nyttig informasjon i tilknytning til denne, Hjemmelaget babymat.

Anonymous poster hash: 07bb3...b12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...