Gå til innhold

Hva hadde du sagt om du var mor???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 4 år er aldri blitt invitert i bursdag med "bhg-venner". De andre drar i hverandres bursdag og jeg har igrunn aldri brydd meg. Før i dag... Hun er så stor nå at hun ble KJEMPE lei seg, når alle i bhg pratet om bursdagen i aften. De spurte ved levering i bhg, om hun skulle dit, og igjen ved henting, da forklarte de hverandre hva de hdde kjøpt og hva de skulle ha på seg.

Min datter var kjempe lei seg, og jeg også var på gråten:( ikke noe gøy, fy fader, ungene er 4 år 😱! De er 24 unger i bhg.

Vi inviterer forøvrig hele gruppen til oss.

De ansatte i Bhg reagerte også dette da de overhørte dette ved henting. De sa at bursdag barnets foreldre hadde delt ut innbydelse i bhg, og at de nå hadde bestemt seg for og sende ut info om at det ikke et greit og legge innbydelser i barnas hyller dersom noen få ikke er invitert.

Jeg mener... Og den regelen kom de på nå?? Jaja...

Barnehagen sa også at mitt barn var godt likt, og at alle ville leke med h*n. At jeg ikke måtte tenke noe annet.

Mitt spørsmål er:

Hvordan forholde seg til dette? Hva svarer man barnet, når det spør hvorfor h*n ikke er invitert i bursdag?

Jeg trenger råd, for det set ut til at dette skjer igjen...:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok, de er 24 i barnehagen og hvor mange av disse er jenter? Og igjen, hvor gamle var de som inviterte? Noen inviterer årskullet sitt i bursdager, og gjorde det selv da gutta var små. Feks alle 3 åringene og derette 5 åringene. Ingen sa noe på det siden alle gjorde det slik :)

Men har de bevist utelatt henne som eneste 4 åring, ja da hadde også jeg reagert!

Skrevet

De er ca 50/50 gutter og jenter. Det var en gutt som hadde bursdag, samme årskull som min datter. Mange av jentene fr forskjellig årskull var iallfall invitert.. HI

Skrevet

I vår bhg er det slik at enten alle jentene/ guttene,eller årskull. Min datter ville be ei jente fra annen avd og da dro vi hjem og la det i kassa.

Hadde blitt så skuffa, Dette burde det vært reagert på for lenge siden.

Be bhg sende ut mail..ellers hadde jeg gjort det selv!

Anonymous poster hash: e36f8...3a0

Skrevet

Har ei på 12 år som aldri har blitt invitert i bursdag. Er bare å stålsette seg:(

Anonymous poster hash: 7658a...899

Skrevet

Anonym 18:37:

Jeg gikk rundt i den tro at det var en skreven/uskreven regel i bhg generelt. Dette er en så utrolig vond følelse...

Anonym 18:42:

12 år og aldri invitert? Nei vet du hva... Det er vi foreldre som gjør dette. Skamme de av oss som oppdrar barn slik, lærer og utestenge enkelt personer så tidlig!!

Etter alt fokuset i media, etter Odin som ble mobbet til sin død, enda så opplyste vi er idag, så skjer dette.. Hvordan svare barnet, når det lurer på hvorfor de ikke kan gå på "fest"?

Skrevet

Anonym 18:37:

Jeg gikk rundt i den tro at det var en skreven/uskreven regel i bhg generelt. Dette er en så utrolig vond følelse...

Anonym 18:42:

12 år og aldri invitert? Nei vet du hva... Det er vi foreldre som gjør dette. Skamme de av oss som oppdrar barn slik, lærer og utestenge enkelt personer så tidlig!!

Etter alt fokuset i media, etter Odin som ble mobbet til sin død, enda så opplyste vi er idag, så skjer dette.. Hvordan svare barnet, når det lurer på hvorfor de ikke kan gå på "fest"?

Det ER en uskreven regel som så må skrives når noen foreldre driter i den...

Skrevet

Ville hørt med barnehagen om de i tillegg kunne gi noen forslag til alle foreldre om h vem som bør bes. eks alle fra samme årstrinn, bare samme kjønn i samme alder el. bare så det er en logisk inndelimg

Anonymous poster hash: f5627...3f2
Skrevet

I vår bhg har vi fått mail om at man ber enten alle i avd,eller bare guttene eller bare jentene.dette syns jeg er en grei regel. Ingen skal føle seg utelatt.

Anonymous poster hash: 46cd6...9a3

Skrevet

Her ber vi hele årskullet. Er ikke snakk om mer enn 5, siden det er en rimelig liten bhg. Dette ville jeg bedt bhg. tatt opp, og tatt det opp på neste felles møte i bhg.

Anonymous poster hash: 04425...ca7
Skrevet

Det er skikkelig dårlig gjort, tankeløst og idiotisk.

Vi har 16 barn i bhg og inviterer de på stor gruppe, de fleste feirer bursdag fra 3-4 års alder.

Da snuppa ble 4 , var det kun 3 stk vi ikke inviterte, en var da 9 mnd og to av de var akkurat fylt 1 år.

De andre var fra 2,5-6 år, gutter og jenter. Alt fra rolige til utfordrende unger. En herlig galskap i et par timer:)

Det er veldig sårt for de og bli holdt utenfor, og selv om invitasjonen blir levert privat, er det likavel snakkis blant de som er bedt.

Kunne bare ønske at alle foreldre brukte hodet littegrann.

Er det ikke plass hjemme, dra ut , leie lokale( bhg kanskje?)

Det er for dårlig å utelate små ,uskyldige barn.

Skrevet

Du kan tro dette med bursdag er vanskelig i en basebarnehage. På mitt datters kull er 26 jenter. Så mange kan vi ikke invitere. De er delt inn i grupper og foreldrene oppfordres til å be de av samme kjønn som er på gruppen evt. hele gruppen. Men ikke pokker om folk klarer det. Sist bursdagsinvitasjon var ikke etter grupper og da jeg forsiktig spurte mor fikk jeg til svar at XXX hadde fått velge selv. Hun syntes det var tull å invitere etter grupper. På mitt spørsmål om det ikke medførte at man risikerte at noen aldri ble bedt, ble svaret at det var ikke hennes problem. Hennes barn ble bedt. Tror jeg ble stående og måpe, men trodde ikke mine egne ører. Min datter var invitert og vanligvis legger jeg til rette for at ungene skal dra i bursdag, men det gadd jeg ikke denne gangen. Sendte selvfølgelig melding i god tid og sa i fra om at min datter ikke kunne komme.

Gidder ikke foreldrene oppføre seg og ta ansvar, vel da gidder ikke jeg heller. Og for dere som mener jeg lar det gå utover bursdagsbarnet... vel det er foreldrene som legger opp til det. Og jeg gav beskjed i god tid slik man skal gjøre. Heldigvis sogner jenten til en annen skole, veldig glad for at jeg slipper disse idiotforeldrene i mange år gjennom skolen. Det dukker vel dessverre opp noen nye idioter.

Til HI; rart om det ikke er en bursdagspolicy i barnehagen. Det bør det være! Bursdag er så viktig for barn.

Til deg med 12-åring som aldri er blitt invitert: har du ikke tatt det opp med skolen? Helt forferdelig at det går an!

Anonymous poster hash: 683fc...8d5

Skrevet

Dette er jo fryktelig leit for barnet ditt. Men er hun virkelig den eneste som ikke er invitert? Det kan ikke være en invitasjon som har kommet bort? Som de andre sier, snakk med barnehagen og be de sende ut et skriv om kjøreregler for bursdagsinvitasjoner.

Men hva du skal si til din datter? Det er neimen ikke enkelt.

Eks: "Jeg vet ikke hvorfor ikke alle i barnehagen/på avdelingen har fått invitasjon. Det hender rett og slett at noen ikke har anledning til å invitere så mange gjester som de vil. Det er sikkert leit for Kari (bursdagsbarnet) å ikke ha mulighet til å invitere alle vennene sine, men noen ganger bestemmer de voksne at det må bli sånn". På den måten får man poengtert at det ikke dreier seg om at f.eks bursdagsbarnet ikke liker å leke med henne, men at ansvaret ligger hos de voksne. Det kan kanskje virke formildende? 

Skrevet

Har ei på 12 år som aldri har blitt invitert i bursdag. Er bare å stålsette seg:( Anonymous poster hash: 7658a...899

Hva?? Er dette sant? Herlighet, det kan ikke være det? Hvordan i all verden har det gått til? Huff, nå fikk jeg virkelig vondt! :(

Skrevet

Har ei på 12 år som aldri har blitt invitert i bursdag. Er bare å stålsette seg:( Anonymous poster hash: 7658a...899

Men her må jo dere som er foreldre til en som ikke blir invitert ta litt ansvar selv.

Anonymous poster hash: 023a0...8f5

Skrevet

Det at folk ikke har plass er den mest irriterende unnskyldningen. Har vært i bursdag i små leiligheter hvor barna har sittet som sild i tønne rundt bordet, hvor det har vært "stående buffet" og med piknik på gulvet.

Dårlig økonomi er heller ingen unnskyldning. Kjøp inn det billigste, og dropp gjerne varmmat. Barna er der for å leke, ikke for å spise. Alltid spennende å se nye leker.

Hjelper heller ikke om bhg. og skole har forbud mot innbydelser, siden ungene snakker om bursdagene de skal i. Dette må tas opp på foreldremøtene. Våger du ikke selv, så få lærerne til å gjøre det.

Anonymous poster hash: 21218...2f3
Skrevet

Men her må jo dere som er foreldre til en som ikke blir invitert ta litt ansvar selv.

Anonymous poster hash: 023a0...8f5

Jeg kjenner ei jente på 10 som aldri blir invitert i bursdag. Foreldrene har tatt det opp på foreldremøte ved flere anledninger, men hva kan man gjøre når de andre foreldrene ikke bryr seg? Møte opp i bursdag likevel?

De andre følger nemlig "reglene" og inviterer alle av samme kjønn, problemet er at hun er eneste jenta i klassen. Og jentene i klassene over og under inviterer bare de i sin egen klasse.

Så reglene er slett ingen garanti for at ingen blir utestengt, men gjør i dette tilfellet at de andre foreldrene mener de har sitt på det tørre.

Anonymous poster hash: 9edf1...748

Skrevet

Tusen takk for mange gode svar:)

Jeg og suppa hadde en skikkelig kose dag her hjemme i kveld isteden, hun ble fornøyd med mammas boller. Men hva med neste år liksom? Om 8 mnd blir hun 5, er nok ikke så sikkert mammas boller kan glemme at hun ikke blir invitert da:/ Jeg nekter og la det skje. Jeg føler jeg har fått masse "mot" av deres meld, Og i morgen skal jeg selv sende en laaaang felles mail til foreldrene:) Jeg skal ordlegge meg høflig og være saklig, men håper poenget når frem! Mitt barn har blitt utelatt for siste gang! *mamma boost* :)

http://touch.dt.no/Skolejente_f_r_ikke_v_re_med_i_bursdag-5-57-34307.html

Kom over denne som var delt på face ikveld.. Får så vondt :(

Skrevet

Åååååh, autocorrect!! *snuppa, mente jeg jo :P

Gjest Moonstruck
Skrevet

Hvis det er slik at alle jentene på hennes gruppe ble invitert, untatt henne.. Da hadde jeg ringt foreldrene til bursdagsbarnet, og gått ut i fra at det hadde skjedd en feil. Og hadde det ikke det, ville de fått muligheten til å forklare seg. Den forklaringen skulle jeg likt og hørt!  *tankeløse idiotforeldre*

Skrevet

Min datter på 4 år er aldri blitt invitert i bursdag med "bhg-venner". De andre drar i hverandres bursdag og jeg har igrunn aldri brydd meg. Før i dag... Hun er så stor nå at hun ble KJEMPE lei seg, når alle i bhg pratet om bursdagen i aften. De spurte ved levering i bhg, om hun skulle dit, og igjen ved henting, da forklarte de hverandre hva de hdde kjøpt og hva de skulle ha på seg.

Min datter var kjempe lei seg, og jeg også var på gråten:( ikke noe gøy, fy fader, ungene er 4 år ! De er 24 unger i bhg.

Vi inviterer forøvrig hele gruppen til oss.

De ansatte i Bhg reagerte også dette da de overhørte dette ved henting. De sa at bursdag barnets foreldre hadde delt ut innbydelse i bhg, og at de nå hadde bestemt seg for og sende ut info om at det ikke et greit og legge innbydelser i barnas hyller dersom noen få ikke er invitert.

Jeg mener... Og den regelen kom de på nå?? Jaja...

Barnehagen sa også at mitt barn var godt likt, og at alle ville leke med h*n. At jeg ikke måtte tenke noe annet.

Mitt spørsmål er:

Hvordan forholde seg til dette? Hva svarer man barnet, når det spør hvorfor h*n ikke er invitert i bursdag?

Jeg trenger råd, for det set ut til at dette skjer igjen... :(

Ta det nå opp med barnehagen da. Hadde dette vært vår barnehage så hadde jeg blitt fy forbanna på barnehage ansatte. Dette er en regel i alle barnehager. Foreldrene burde blitt kastet ut av barnehagen. Huff for noen idiotiske foreldre. utrolig ufint.

Anonymous poster hash: e50e6...ecb

Skrevet

Har ei på 12 år som aldri har blitt invitert i bursdag. Er bare å stålsette seg:(

Og du har ikke tatt dette opp? Dårlig oppfølging av deg. Rett og slett. Du kan ta det opp med alle foreldrene som er i samme klasse. Du kan ta det opp med lærerene osv.

Skrevet

Og du har ikke tatt dette opp? Dårlig oppfølging av deg. Rett og slett. Du kan ta det opp med alle foreldrene som er i samme klasse. Du kan ta det opp med lærerene osv.

Du vet da ingenting om hva de som foreldre har gjort ift dette! Det står en setning der, og du trekker pittelitt for mange sluttninger ut fra det må jeg si. 

Nå er også jenta er nå også så gammel at det begynner å bli pinlig at foreldrene blander seg inn i ens sosiale liv på den måten. Slik var det i alle fall for min del da jeg var på den alderen. Jeg slet en del med å bli akseptert på en ny skole et sted vi skulle bo en kortere periode (to år), men nektet mine foreldre å blande seg inn på den måten du skisserer. Det ville bare gjort ting vanskeligere. Og det å tvinge seg inn på folk som ikke ønsket å leke med meg, eller ha meg med i deres bursdag, var noe jeg absolutt ikke ønsket. MEN; det var altså snakk om i den alderen der. Når man er små barn (barnehage og det meste barneskolen) synes jeg absolutt foreldrene bør gjøre det de kan for å rette opp i en slik situasjon før det utarter seg. 

Og som jeg poengterte før her; du vet virkelig ikke hva foreldrene til denne 12-åringen har gjort og ikke...!

Anonymous poster hash: 4f672...fdd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...