Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #1 Skrevet 4. februar 2015 Bor alene. Har fast nå på 3,2%, men settes ned til 2,9 i mars.. Lønner det seg med flytende? Jeg har null peiling. Kjøpte mitt første eget i fjor. Har 1,2 mill i lån. Betaler 11000 kr per måned med husleie(fellesutg).I lån ca 5300 kr per måned...og da resten i fellesutg. Anonymous poster hash: 81d08...615
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #2 Skrevet 4. februar 2015 min tankegang er at banken aldri vil gi meg en avtale de "taper" på.. så tilbud om lav fastrente fra mange banker nå tyder på at mange banker tror renta kommer til å holde seg lav lenge.. da ønsker de å prøve å holde på kundene sine ved å tilby andre avtaler som forplikter så flytende rente på oss! men, hvis du er i en situasjon som gjør at det er veldig fordelaktig å vite nøyaktig hva du skal betale i en periode fremover, så kan det kanskje vært verdt å vurdere fastrente.. Anonymous poster hash: 59b62...98d
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #3 Skrevet 4. februar 2015 min tankegang er at banken aldri vil gi meg en avtale de "taper" på.. så tilbud om lav fastrente fra mange banker nå tyder på at mange banker tror renta kommer til å holde seg lav lenge.. da ønsker de å prøve å holde på kundene sine ved å tilby andre avtaler som forplikter så flytende rente på oss! men, hvis du er i en situasjon som gjør at det er veldig fordelaktig å vite nøyaktig hva du skal betale i en periode fremover, så kan det kanskje vært verdt å vurdere fastrente.. Anonymous poster hash: 59b62...98d Jeg har også tenkt slik, at de ikke vil gi meg en avtale de taper på i lengden. Men så tenker jeg at de kanskje kan gi meg en avtale som jeg tjener mer på om den er fast for å unngå at jeg går over til en annen bank. At de altså tjener på meg, men ikke like mye som om jeg hadde hatt flytende. Det er jo bedre for de å beholde meg.. Anonymous poster hash: 2a0c1...b1f
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #4 Skrevet 4. februar 2015 min tankegang er at banken aldri vil gi meg en avtale de "taper" på.. så tilbud om lav fastrente fra mange banker nå tyder på at mange banker tror renta kommer til å holde seg lav lenge.. da ønsker de å prøve å holde på kundene sine ved å tilby andre avtaler som forplikter så flytende rente på oss! men, hvis du er i en situasjon som gjør at det er veldig fordelaktig å vite nøyaktig hva du skal betale i en periode fremover, så kan det kanskje vært verdt å vurdere fastrente.. Anonymous poster hash: 59b62...98d Jeg har også tenkt slik, at de ikke vil gi meg en avtale de taper på i lengden. Men så tenker jeg at de kanskje kan gi meg en avtale som jeg tjener mer på om den er fast for å unngå at jeg går over til en annen bank. At de altså tjener på meg, men ikke like mye som om jeg hadde hatt flytende. Det er jo bedre for de å beholde meg.. Anonymous poster hash: 2a0c1...b1f i utgangspunktet tror jeg ikke det, som en relativt "liten" kunde (forholdsvis lite lån sånn egentlig..)! men jeg vet jo ikke.. det finner du jo bare ut ved å "true" med å bytte bank.. Anonymous poster hash: 59b62...98d
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #5 Skrevet 4. februar 2015 Det sies at renta i sentralbanken skal ned 0,25 mot slutten av året. Jeg vurderer å binde renta når dette skjer. Det er nok foreløpig ingen hast, nåværende rente kommer til å vare en god stund. Anonymous poster hash: 82ee4...13c
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #6 Skrevet 4. februar 2015 Og svar til meg da?😂hi Anonymous poster hash: 81d08...615
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #7 Skrevet 4. februar 2015 Hva som lønner seg på sikt, er det jo ingen som kan vite helt sikkert, for vi vet jo ikke nå hvordan renta er om f.ex 5 år. Nå er renta veldig lav. Den flytende er jo lavere enn om du binder renta nå. Dersom renta holder seg på dagens nivå i fem år, er det jo billigere å ha flytende enn fast. Men binder du renta, og den flytende renta begynner å stige, slik at den blir dyrest, så vil jo fastrentelån være det billigste. Det er først om noen år du kan vite hva som er det lureste å gjøre i dag... Anonymous poster hash: 37565...668
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #8 Skrevet 4. februar 2015 Tror jeg ville ventet litt med å binde til fastrente siden det er spådd at den skal gå ytterligere ned i løpet av året. Om den i verste fall ikke skulle settes ned så satser jeg på at den ikke skyter i været med det første, så får jeg heller binde når det ser ut til å snu. Jeg har forresten omtrent like mye utgifter på selve lånet hver mnd som deg og da så vidt litt lavere lån Anonymous poster hash: 2a0c1...b1f
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #9 Skrevet 4. februar 2015 Hva som lønner seg på sikt, er det jo ingen som kan vite helt sikkert, for vi vet jo ikke nå hvordan renta er om f.ex 5 år. Nå er renta veldig lav. Den flytende er jo lavere enn om du binder renta nå. Dersom renta holder seg på dagens nivå i fem år, er det jo billigere å ha flytende enn fast. Men binder du renta, og den flytende renta begynner å stige, slik at den blir dyrest, så vil jo fastrentelån være det billigste. Det er først om noen år du kan vite hva som er det lureste å gjøre i dag... Anonymous poster hash: 37565...668 Takk for at du påpekte det åpenbare. Alle vet jo det men tenker HI var mer på utkikk etter tanker om hvordan markedet utvikler seg. Anonymous poster hash: 0acec...7e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå