Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #1 Skrevet 4. februar 2015 Vi ønsker oss veldig en leilighet i Oslo. Vi snakker hybel, til maks 2 mill. Vi er pendlere begge to og har nettverk der, og det ville forenklet mye for oss til tider. Vi bruker jo 4000kr mnd på pendling. Vi har stort hus her og betaler ca 14000 mnd på dette. Med leilighet i Oslo vil vi da bruke ca 23.000kr i mnd på bare huslån/leilighet, dvs hele min lønn ( jeg går på skole, jobber redusert)! Vi sitter da igjen med etter huslånet kun med mannens inntekt, som er gjennomsnittlig 40-50.000kr i mnd. De får bonus i februar på inntil 100.000kr i tillegg til lønn, pluss nesten 100,000kr i feriepenger.. Dette skal gå til mat, bensin og øvrige regninger. Vi har ikke billån men to nye biler vi har cashet ut. Hva tenker dere? Jeg har veldig lyst, mannen mer skeptisk:( Jeg tenker vi bare kan leie ut om vi ser det blir knapt og det er en investering. Anonymous poster hash: 0cdbf...c6a
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #2 Skrevet 4. februar 2015 Altså, dere har mannens inntekt som er 40-50 i mnd, pluss bonus og feriepenger på 200 000 i året... Det er helt vilt i mine ører at dere tror dere ikke vil klare dere på det. Hva bruker dere så store summer på hver mnd, etter huslån er betalt? Seriøst!? Anonymous poster hash: 21c0b...f56
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #3 Skrevet 4. februar 2015 Jeg må bare spørre, er dette seriøst? I så fall tror jeg dere vil kare dere fint Anonymous poster hash: 1e9b4...f90
Ladybird2014 Skrevet 4. februar 2015 #4 Skrevet 4. februar 2015 Hehehehe! Du jobbar redusert, og har utbetalt det same som eg har (nesten) i 100% stilling. Mannen din tener det vi har tilsaman. Vi betalar 15.000 i mnd på hus, og har to bilar med litt lån på. Køyr på!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #5 Skrevet 4. februar 2015 Vi har jo et stort hus som må vedlikeholdes, forsikringer, telefoner, strøm, kommunale utgifter, barn som driver med idrett +++++ 45-50.000kr går fort da, hver mnd. Bonusen til mannen kan variere fra 40-200.000kr! Anonymous poster hash: 0cdbf...c6a
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #6 Skrevet 4. februar 2015 Dette må være tull, vel? Vi eier to hus for tiden (ene huset er til salgs), og sitter med gjeld langt oppetter ørene. Betaler 22.000 i huslån til sammen. Så har vi 250.000 i studielån ved siden av. Ungene skal ha klær på kroppen, vi skal ha mat på bordet, regninger skal betales (inkluderer vedlikehold for begge boligene, forsikring, strøm, kommunale avgifter osv), og ungene har ting de driver med som koster penger. To biler som trenger drivstoff og forsikring, og de er i tillegg av eldre typer som trenger reparasjoner titt og ofte!Vi har samlet inntek på 40.000. Noen ganger blir det litt overtid, men sjeldent så vi får mer enn 45.000 samlet. Ingen av oss får bonuser eller noe som helst annet... Vi klarer oss. Det er trangt til tider, men det er ikke noe problem. Anonymous poster hash: 44431...157
Ladybird2014 Skrevet 4. februar 2015 #7 Skrevet 4. februar 2015 Eg ser den. Har ein meir, brukar ein meir, stort sett. De får setje dykk ned og notere alt av utgifter kvar mnd, og då ser de fort om dette går fint, eller ikkje. Vi har budsjett med ALT, snakkar då årsavgift, kommunalavgift, NRK-lisens, gåver, klede, sko, telefon, Internett, service på bilane ++
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #8 Skrevet 4. februar 2015 Flere synspunkter? Vi har en buffer på ca 300.000kr i dag, men 200 av de går ihvertfall til leiligheten.. Resten kan vi sikkert ta med sikkerhet i huset. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 0cdbf...c6a
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #9 Skrevet 4. februar 2015 Spy.......... Anonymous poster hash: 09719...5c9
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #10 Skrevet 4. februar 2015 Flere synspunkter? Vi har en buffer på ca 300.000kr i dag, men 200 av de går ihvertfall til leiligheten.. Resten kan vi sikkert ta med sikkerhet i huset. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 0cdbf...c6a Det er jo ingen tvil om at dere synes å ha råd til det, og det vet du tydeligvis selv også slik du legger det frem. Hvorfor er det så viktig for deg å få fremmede på et forum til å si seg enig med deg? Skal du fortelle mannen at damene på bim er enige med deg? Spørsmålet du heller bør stille mannen din er hvorfor han er skeptisk? Virker ikke som om dere kommuniserer slik dere bør hvis du tenker kun økonomi og han er skeptisk av andre grunner. Hvis dere hver eneste måned bruker opp 45-50.000 kroner så kan jeg forstå at mannen er skeptisk til å pådra dere mer gjeld. Kanskje heller gjør mer med forbruket i hverdagen? Anonymous poster hash: 2bcd4...d0c
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #11 Skrevet 4. februar 2015 Jeg vet ikke om det er mulig å få til, derfor jeg spør. Det å sitte med 100.000kr i buffer er ikke mye med et stort hus og en leilighet i tilfelle noe skulle skje.. Plutselig ryker ditt og datt. Mulig det er kvalmende men jeg trodde ærlig snakket at alle svar skulle skrike: NEI, det hadde vi ikke tort osv. Beklager da:/ Anonymous poster hash: 0cdbf...c6a
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #12 Skrevet 4. februar 2015 Flere synspunkter? Vi har en buffer på ca 300.000kr i dag, men 200 av de går ihvertfall til leiligheten.. Resten kan vi sikkert ta med sikkerhet i huset. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 0cdbf...c6a Det er jo ingen tvil om at dere synes å ha råd til det, og det vet du tydeligvis selv også slik du legger det frem. Hvorfor er det så viktig for deg å få fremmede på et forum til å si seg enig med deg? Skal du fortelle mannen at damene på bim er enige med deg? Spørsmålet du heller bør stille mannen din er hvorfor han er skeptisk? Virker ikke som om dere kommuniserer slik dere bør hvis du tenker kun økonomi og han er skeptisk av andre grunner. Hvis dere hver eneste måned bruker opp 45-50.000 kroner så kan jeg forstå at mannen er skeptisk til å pådra dere mer gjeld. Kanskje heller gjør mer med forbruket i hverdagen? Anonymous poster hash: 2bcd4...d0c Vi kommuniserer utmerket, men av person er han mer skeptisk til ting. Jeg er nok mer impulsiv. Anonymous poster hash: 0cdbf...c6a
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #13 Skrevet 4. februar 2015 Buffer på 100.000 er ikke lite! Anonymous poster hash: 4c162...483
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #14 Skrevet 4. februar 2015 Buffer på 100.000 er ikke lite! Anonymous poster hash: 4c162...483 Vi fikk plutselig en utgift på 70.000kr i sommer, så slike ting kan inntreffe.Vi har verken tid eller egenskaper til å gjøre mye selv, så om det skjer noe må vi betale arbeidskraft. Anonymous poster hash: 0cdbf...c6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå