Gå til innhold

Dere som går på 5:2 dietten,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det med fastedagene?

2 dager på rad eller spredt?

Og går fastedøgnet fra morgen til morgen, eller kveld til kveld, feks.?

Ellers noen gode tips?

Takk for svar

Anonymous poster hash: 8edca...6bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ei venninne som går på denne tulledietten, hun sier at man ALDRI skal faste 2 dager etter hverandre, ødelegger forbrenningen helt. Slike "detoxer" med flere fastedager i strek kan gjennomføres et par ganger i året, mens 5:2 skal vel kjøres hver uke. I ditt sted hadde jeg heller spist mindre porsjoner til alle måltider, i stedet for å hive seg på en trenddiett som mest sannsynlig ikke vil virke.

Anonymous poster hash: 1fa52...133
Skrevet

Jeg har tatt utgangspunkt i 5-2, men bruker 4-3. Jeg halvfaster da 3 dager istedenfor 2. Jeg halvfaster mandag, onsdag, fredag. Man skal helst ikke halvfaste 2 dager på rad.

Halvfasten varer i 36 timer. Det enkleste er å regne 36 timer fra en kveld. Eks om du spiser siste måltid på søndag kl.21. Da kan du spiser 500 kalorier fra kl.21 søndag kveld til tirsdag morgen kl.9.

Andre tips. Bruk kaloriene dine nøye. Spis proteiner, sunn mat. Drøy frokosten om du klarer, og spar noen kalorier til kvelden.

Drikk masse væske som ikke inneholder kalorier. Planlegg dagen. Vei og mål maten.

Dette er jo et kosthold hvor man teller kalorier, på samme måte som man gjør ved Grete Roede kurs ol., forskjellen for meg er at jeg kan spise vanlig mat 4 dager i uka. Jeg kan spise brød og saus og pizza uten å måle og veie alt hver dag. Jeg kan ikke trene og må ligge veldig lavt på kaloriene, eller bruke veldig veldig lang tid på en vektnedgang og da er dette bedre for meg.

Skrevet

Jeg har tatt utgangspunkt i 5-2, men bruker 4-3. Jeg halvfaster da 3 dager istedenfor 2. Jeg halvfaster mandag, onsdag, fredag. Man skal helst ikke halvfaste 2 dager på rad.

Halvfasten varer i 36 timer. Det enkleste er å regne 36 timer fra en kveld. Eks om du spiser siste måltid på søndag kl.21. Da kan du spiser 500 kalorier fra kl.21 søndag kveld til tirsdag morgen kl.9.

Andre tips. Bruk kaloriene dine nøye. Spis proteiner, sunn mat. Drøy frokosten om du klarer, og spar noen kalorier til kvelden.

Drikk masse væske som ikke inneholder kalorier. Planlegg dagen. Vei og mål maten.

Dette er jo et kosthold hvor man teller kalorier, på samme måte som man gjør ved Grete Roede kurs ol., forskjellen for meg er at jeg kan spise vanlig mat 4 dager i uka. Jeg kan spise brød og saus og pizza uten å måle og veie alt hver dag. Jeg kan ikke trene og må ligge veldig lavt på kaloriene, eller bruke veldig veldig lang tid på en vektnedgang og da er dette bedre for meg.

Tusen takk for gode tips :-)

Skrevet

Tusen takk for gode tips :-)

Dersom du er gravid må du ikke bruke 5-2 dietten!! Når jeg trykket meg inn på varselen om at du hadde sitert meg kom jeg inn på bim. Så ville bare gi beskjed.

Skrevet (endret)

Jeg faster to dager på rad. Forbrenningen påvirkes ikke før etter 72 timer med fasting, så dette er helt problemfritt.

Jeg faster fra morgen til kveld, dvs jeg spiser ikke noe fra søndag kveld til onsdag morgen.

Merk at dette ikke er en diett, men et kosthold. Og klart det fungerer, man spiser flere tusen kalorier mindre per uke. Hvis det kun er vekttap man ser på, noe man ikke gjør med fasting. Fasting gjøres også for å forhindre vanlige sykdommer som forårsakes av konstant overspising, noe som ikke er naturlig for kroppen.

Merk også at gravide ikke skal faste.

Endret av Pobie
Skrevet

Takk for tips.

Jeg er ikke gravid :-)

Skrevet

Jeg faster to dager på rad. Forbrenningen påvirkes ikke før etter 72 timer med fasting, så dette er helt problemfritt.

Jeg faster fra morgen til kveld, dvs jeg spiser ikke noe fra søndag kveld til onsdag morgen.

Merk at dette ikke er en diett, men et kosthold. Og klart det fungerer, man spiser flere tusen kalorier mindre per uke. Hvis det kun er vekttap man ser på, noe man ikke gjør med fasting. Fasting gjøres også for å forhindre vanlige sykdommer som forårsakes av konstant overspising, noe som ikke er naturlig for kroppen.

Merk også at gravide ikke skal faste.

Man skal ikke sulte seg på 5:2 dietten da

Anonymous poster hash: 83f29...19e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...