Gå til innhold

Syden med barn på 1,5 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det? Blir det å løpe etter de hele tiden eller går det an å roe seg litt? Har en på 6,5 år og nesten 5 også. Det er alderen de vil være i sommer.

Anonymous poster hash: 8ab04...b54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er halvannet nå, og jeg ville nok sprunget rundt. Han blir 2 i sommer, og i august reiser vi til syden. Kan ikke si jeg gleder meg til lang flytur, men det går sikkert fint :) Kommer jo ann på hvordan han er i utgangspunktet og da...

Anonymous poster hash: dad84...d0d
Skrevet

Har vært til sydlige strøk to ganger med barn på ca den alderen, pluss eldre barn. Det er ganske hektisk, men de sover som regel en dupp midt på dagen der du får pustet ut litt. Nå var vi jo to voksne, men med flere barn blir der uansett lite tid til hvile. Selv om de eldre barna ikke må fotfølges slik en på 1,5 år må, så trenger de også hjelp og oppmerksomhet. Og tilsyn, ikke minst!

Vi mistet nesten vår 5-åring i fjor fordi hun i et kort ubevoktet øyeblikk hadde hoppet ut i et basseng på dypet uten armringer på. Jeg trodde hun visste at hun ikke kunne svømme, vi hadde snakket om det ofte, men av en eller annen grunn innbilte hun seg visst det likevel. Så da jeg snudde ryggen til i noen få sekunder for å hjelpe et av de andre barna på med en dykkermakse (pappaen var på toalettet en tur), var hun plutselig borte. Det tok jo noen sekunder før jeg skjønte hva som var skjedd også... Heldigvis gikk det fint, men det sier jo noe om at man må følge med på også de barna på 5 og 6,5 år også, ikke bare minsten. Da bør dere ha noen gode rutiner på at dersom en av dere voksne må bort, f.eks. på toalettet, så må de eldste komme opp av bassenget eller noe sånt. Nå høres jeg sikkert litt hysterisk ut, men jeg fikk meg en real støkk i fjor.

Anonymous poster hash: 830a4...d71
Skrevet

Hun er veldig aktiv nå! Ble 1 i november her:

Anonymous poster hash: 8ab04...b54

Skrevet

Min var litt større da, han var 2 år og en mnd når vi dro. Gikk som en drøm det..... han satt fint på setet i flyet og koset seg med bøker og nettbrett, og i syden koste han seg på stranda og ved bassenget. Løp aldri avgårde eller sånn....

Anonymous poster hash: c12f6...940
Skrevet

Blir ikke mye sitting eller avslapping når man har unger med på ferie nei.

Også i år som våre var 6 og 9 år måtte en av oss følge med de hele tiden. Hadde aldri tort å la de være alene ved strand og bølger.

Jeg og mannen deler på det.

Anonymous poster hash: 68d56...ce9
Skrevet

Da må dere ente belage dere på å løpe litt eller vente 1 år.

Vi var i Tyrkia med eldste når han var 2 1/2 måned og når han var 14 måneder. Men han løp ikke så masse, eller så langt når vi var der. Han hadde akkurat lært å gå, så det var ikke travelt.

Vi har vært i Kroatia noen ganger med et vennepar som har hatt barn på 2 år, og på 3 år da gangen etterpå, og det har gått helt fint. Aktivt barn, men ikke som stikker av og tøyser.

Skrevet

Vår gutt er 1,5 år i sommer når vi skal til Spania, men vi har leid feriehus sammen med mannens familie. Blir helt sikkert hektisk, men siden vi er mange voksne så er det håp om litt avlastning. Gruer meg til flyturen, ellers så går det nok greit :) (vi har et eldre barn også)

Anonymous poster hash: 13f5e...ac6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...