embi Skrevet 3. desember 2015 #1226 Del Skrevet 3. desember 2015 De setter meg i gang på mandag om vendinga er vellykket. Men d kan jo ta alt fra timer til dager utifra hvor moden jeg er og hvilke metode de bruker. Har så vondt i mageskinn, ribbein og livmorfester om dagen, magen står ut som en firkant når hun spenner i fra. Våkner på natta nå fordi d gjør vondt, så godt å tenke på at d kanskje ikke er så mange dager igjen. Selv om d er litt vemodig og... Spennende når kroppen begynner å si i fra, får håpe den setter ordentlig i gang snart da! Og at hun stadig lager litt liv og røre inni deg så du ikke blir for bekymret! Har sett meg ut stellebag jeg og, men ikke turd å bestilt den enda. Får nettshoppe fra sykehuset om alt går bra😉 jollyroom er raske til å levere og, moro med pakker i posten! Så bra at du blir oppfordret til å skrive et fødebrev. Skriv ned alt du tenker på at du kan ønske eller trenge, ingenting er for dumt eller for rart😉 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/50/#findComment-147590849 Del på andre sider Flere delingsvalg…
J'espere Skrevet 4. desember 2015 Forfatter #1227 Del Skrevet 4. desember 2015 Ja det kan ta litt tid med igangsetting har jeg forstått 😁 Men da skjer det uansett i løpet av neste uke for deg! Herregud tenk på det!! 💕 Det er jo ikke såå lenge siden februar da vi drev og bitcha om alle de gravide vi var sinte på 😇😂 Ja det er litt vemodig å tenke på at man ikke skal kjenne spark i magen .. Men tenker jo at vi ikke akkurat kommer til å tenke så mye på det når vi har den foran oss og kan kose med den irl 🍼💗 Jeg har egentlig bare skrevet at jeg er redd for at baby skal dø, så hvis de kan trygge meg på at den har det bra hele tiden så skal jeg klare å konsentrere meg om å føde. Pluss at det hadde vært fint ikke å revne fra A til Å 😁 Både min søster og mor har født veldig fort og revnet mye så forhåpentligvis tar de hensyn til det dersom det ligger an til samme for meg.. Var på siste kontroll hos fastlegen i dag så nå har han bestilt time for overtidskontroll 15.des. Han var ganske skråsikker på at jeg ikke kom til å møte der, litt skummelt 😳😳😳 Magen hadde vokst masse siden sist og, nå var den langt utenfor det grønne området på grafen i størrelse 😄 Er tydeligvis en liten en som spiser og koser seg veldig der inne 🍼💗💗💗💗💗 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/50/#findComment-147592293 Del på andre sider Flere delingsvalg…
embi Skrevet 4. desember 2015 #1228 Del Skrevet 4. desember 2015 Samme som her d, trodde sf målet skulle flate ut på slutten og jeg føler meg ikke sååå stor men jaggu var målet godt over scalaen her og nå🙊 men d er jo bare et godt tegn💕 Da er d ikke lenge igjen for deg heller J'espere👍 ja livet kan snues på hodet og tilbake i løpet av ett år! Helt sprøtt å tenke på! De skal nok passe godt på deg på føden. Du kan jo og skrive at du ikke vil bli overlatt alene på rommet, men ha jordmor der hele veien. Du kan og ønske deg at legen skal stikke innom å vise seg/hilse på når du ligger der eller at barnelege er i nærheten. Husk også at om du får ei jordmor du ikke har god kjemi med så er d lov å si at du vil ha ei annen, ikke alltid like lett men fullt lovlig! Du kan og spesifisere om du vil ha smertestillende og eventuelt hvilke. Her har d dukket opp en ny hemoride, og jeg har lyst til å grine hver gang jeg beveger meg😢😡 smører med ac3 flere ganger daglig men d hjelper jo fasan ikke! Må jo se ut som et juletre baki der nå, føles i hvert fall sånn ut😱 😜 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/50/#findComment-147592415 Del på andre sider Flere delingsvalg…
J'espere Skrevet 4. desember 2015 Forfatter #1229 Del Skrevet 4. desember 2015 Takk for gode tips for fødebrevet ☺️ Det med at legen skulle titte innom var en god ide! Ellers har jeg sagt til sambo at en av hans viktigste oppgaver er å sørge for at vi får en annen jordmor dersom det ikke er kjemi, jeg kommer ikke til å orke å stå på kravene i den situasjonen.. Men etter å ha vært på Ullevål noen ganger synes jeg de fleste virker veldig søte og gode og har egentlig troen på at vi kommer til å få en bra jordmor! ☺️ Uff ja hemoroider, tror jeg har fått det selv 😁😁😁 Not very sexy .. Og mistenker det blir verre etter fødsel! 😖 Og apropos sexy, så har jeg aldri hatt så mye luft i magen! 😆 Prøver å være hensynsfull og løper på do hver gang det melder seg, men det er jo hele tiden, hver gang vi spiser middag reiser jeg meg plutselig og løper på do 😂😂 .. var vi ikke dus før så blir vi det etter dette 😎 Det er tydeligvis mange som synes det er koselig med gravide mager..får så mye kommentarer fra fremmede mennesker om hvor fin jeg ser ut 💞 Og de sier det med veldig omsorg i blikket også. Er jo egentlig veldig koselig ☺️ Og særlig når jeg selv ikke føler meg spesielt fin 😳 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/50/#findComment-147593163 Del på andre sider Flere delingsvalg…
embi Skrevet 5. desember 2015 #1230 Del Skrevet 5. desember 2015 Ja de aller fleste jordmødre er jo bare skjønne mennesker😊 har akkurat d samme inntrykket. For vår del er d jordmora på helsestasjon som har presisert dette i tilfellet vi møter noen vi møtte i fjor som vi ikke har tillitt til. Det er få av de vi møtte i fjor vi ike vil møte igjen, men ett par leger er d . Her synes jeg mest jeg får redde blikk, haha. Akkurat som om folk går i stor sirkel rundt meg i tilfellet jeg eksploderer😜 Var på julegaveshopping i går og fikk mange blikk, ingen kommentarer. Du får bare ta i mot og lagre de for det er jo godt å høre og tenke på når man ikke føler seg så heit👍 Luft er et delikat problem ja. Dus har vi blitt her i løpet av graviditetene i hvert fall! Jeg forteller han om alt som skjer med kroppen min på både godt og vondt, han er medskyldig og da betyr det at han må delta i alt. Så hemoridene og smerter blir nøye beskrevet helst til han vrir seg i stolen eller går, hihi. Han skal ikke få tro at dette bare er romantisk og enkelt nei🙊 stakkars kjæresten min😉 Kommer dere til å si i fra til noen når dere drar på sykehuset? Er så mange som har spurt om d her at jeg blir helt stressa. Vi ønsker bare ro og fred og har ikke fortalt til noen at vi skal legges inn på mandag. Har dårlig samvittighet ovenfor mamma som sitter på andre sida av landet og gjerne vil vite alt og helst komme seg på et fly med en gang hun er ute eller før det. Men hun har vært så i mot vending at jeg ikke tørr å si at d er planen... Føler og folk ber seg på besøk allerede, men prøver å holde igjen til hun er født og aller helst til over nyttår så vi liksom får kommet oss på plass selv. Trodde folk forstod at d er greit å gi folk tid rundt dette, særlig når d har vært så tøfft som for oss. Men velger å se på d slik at mange rundt oss har stor omsorg og ønsker at dette skal gå bra❤️ Og d er jo en hyggelig tanke😊 I dag blir det litt husvask før inntoget av besteforeldre kommer neste uke. Og så kanskje juletrepynting og pepperkakebaking for å få litt jul i hus🎅 ellers så må jeg jo strikke ferdig teppet mitt i helga😱 har kanskje bare to dager å gjøre d på!! Iiiihhhh Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/50/#findComment-147593601 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermammasnart Skrevet 5. desember 2015 #1231 Del Skrevet 5. desember 2015 Embi: Min svigerinne ville ikka ha besøk av noen på sykehhuset, og det var også mye hjemme uten besøk den første tiden (bortsett fra da vi kjørte dem fra sykehuset og hjem siden de ikke har bil). Jeg syns det var litt rart, for jeg ser for meg at jeg vil syns det er greit med besøk (i alle fall fra nærmeste familie og venner) både på sykehuset og hjemme den første tiden, men dette kan jo endre seg når jeg faktisk kommer dit. Men, det jeg ville si, er at det er kun dere som bestemmer hvordan ting skal være og som vet hva som er rett for dere. Ikke vær redd for å si at dere ikke vil ha besøk, men påpek også at det er hyggelig at folk vil og at dere skal si fra når dere er klar for besøk igjen (det gjorde aldro min svigerinne, så ble litt kluss der)☺ Folk må bare respektere hvordan dere vil ha det. Lykke til😄 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/50/#findComment-147593882 Del på andre sider Flere delingsvalg…
embi Skrevet 5. desember 2015 #1232 Del Skrevet 5. desember 2015 Ja jeg ser ikke på dette med besøk som noe problem. Det er bare det at jeg vet ikke hvordan jeg vil reagere hvis jeg snart sitter med et levende barn i armene, og dermed tenker at det i seg selv tar så mye krefter at besøk i tillegg burde vi kanskje avvente. Men nærmeste familie kommer til å dukke opp så fort de klarer😉 og det er helt greit, de har fulgt oss tett i alle opp og nedturer de siste årene så dette må de og få delta i. Jeg lurte mer på om det er vanlig å annonsere at man er i fødsel og si i fra at nå skjer det. Eller er jeg bare sær og litt privat der? Ønsker ikke at noen skal vite at vi er på sykehuset for da har vi vel kanskje nok m oss selv... Men hvis folk ikke får svar på meldinger forstår de vel tegninga uansett..har noen luringer som sender mld hver dag for å sjekke.. Og mange har spurt om å få beskjed når ting er på gang, da har jeg bare sagt at de får beskjed når alt er overstått og forhåpfntligvis har gått bra. Jeg føler d blir litt rart å sende mld for å si at nå blir jeg satt i gang. Men nok en gang, mulig d bare er meg som er sær!! 😜 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/50/#findComment-147594008 Del på andre sider Flere delingsvalg…
J'espere Skrevet 5. desember 2015 Forfatter #1233 Del Skrevet 5. desember 2015 (endret) Jeg har møtt min del av både leger og helsepersonell som virkelig ikke burde jobbe med mennesker, så det var egentlig noe jeg var ganske redd for i utgangspunktet. Og vi hadde jo et ganske kjipt møte med en lege på IVF-klinikken før vi ble innkalt til Riksen. Men etter å ha vært på føden og helsestasjonen har vi møtt så mange bra folk at jeg er litt mindre bekymret heldigvis👍🏻 Møter vi på noen så skal sambo få lov til å ta seg av det 💗 Jeg skjønner at du er ambivalent til å fortelle! Er jo koselig at foreldre engasjerer seg men kan føles som en ekstra byrde og. Jeg kommer nok til å fortelle til mamma at vi drar på sykehuset, men ingen andre. Pappa er en bekymret sjel og kommer til å plage livet av sambo med smser dersom han vet, så det er best for alle om han ikke får vite noe før baby er ute. Sambo sier at han ikke kommer til å klare å la være å fortelle til sin familie, og det får være hans sak ☺️ Når det gjelder besøk har vi vært veldig klare på at vi ikke vet hvordan vi kommer til å reagere i tiden etter fødselen, for alt vi vet får vi begge baby blues og er helt ute i mange uker (fastlegen min var veldig opptatt av det i går at de aller fleste synes det er veldig vanskelig de første seks ukene, og at det ofte ikke blir noe av den idyllen man håper på med en gang..). Så vi har sagt at vi inviterer når vi er klare for det. De fleste skjønner det, og de som ikke skjønner det får tenke hva de vil ☺️ Så ingen har egentlig noen forventninger om når det blir besøk, og heller ikke mht julefeiring. Men er jo selvfølgelig koselig at folk vil komme, og hvis alt går bra kommer jeg nok etterhvert til å ha veldig lyst til å vise henne frem 💞 Men det er jo litt sånn at jeg har mye mer toleranse for besøk av min egen mor enn av svigermor, så er litt spent på hvordan det blir den første tiden 😁😁 Tiden raser av gårde, plutselig har du ikke tid til å strikke ferdig teppet ditt Embi! 💗 Jeg går og smårydder og vasker hele tiden tilfelle noe plutselig skjer, har angst for at vi må dra på sykehuset i hui og hast og komme hjem til et skittent og rotete hus 😃 Endret 5. desember 2015 av J'espere Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/50/#findComment-147594050 Del på andre sider Flere delingsvalg…
J'espere Skrevet 5. desember 2015 Forfatter #1234 Del Skrevet 5. desember 2015 (endret) Så ikke de siste meldingene før jeg sendte 😄 Synes absolutt ikke du er sær Embi! Jeg tenker at det er altfor mange som er opptatt av å please omverdenen fremfor å ta vare på seg selv i en ny og sårbar situasjon..og i deres tilfelle er det jo mye tunge opplevelser som gjør at det kan bli ekstra følelsesladet også. På føden Ullevål henger det et skilt med teksten "her skjer det mirakler, slå av mobilen". Hvis alle er orientert om at dere er på sykehuset, så vil dere nok føle mer stress med å gi beskjed med en gang det er over også...? På barselskurset vi var på var de faktisk veldig opptatt av at de første dagene har de fleste nok med å skulle bli kjent med den nye babyen, komme inn i gode rutiner med amming etc., og at man derfor trenger ro. De anbefalte derfor at man ikke fikk besøk på sykehuset,og dersom det var veldig viktig kunne man ha en "baby showing" nede i vestibylen til et nærmere angitt tidspunkt, så kunne alle som ville komme da. ☺️ Endret 5. desember 2015 av J'espere Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/50/#findComment-147594057 Del på andre sider Flere delingsvalg…
J'espere Skrevet 5. desember 2015 Forfatter #1235 Del Skrevet 5. desember 2015 Men, vil bare presisere at jeg synes det er et godt råd det du skrev Trøndermamma, om at det er lurt å være åpen ☺️ Søsteren min gikk skikkelig ned i kjelleren etter nr.2 ble født, pga hun måtte operere hjertet to dager gammel og da kom de ikke ordentlig igang med amming etc, noe som ble veldig stressende. Istedet for å bare være åpen om at det var veldig tøft,lukket de seg bare inne i et halvt år nesten, noe som var veldig frustrerende for alle rundt. Jeg forstår jo behovet i ettertid, men hun kunne unngått mye konflikter for sin egen del dersom hun hadde vært litt mer klar på hvordan hun følte det.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/50/#findComment-147594070 Del på andre sider Flere delingsvalg…
embi Skrevet 5. desember 2015 #1236 Del Skrevet 5. desember 2015 Ja hadde dette blitt eller om d blir et planlagt keisersnitt er d enklere å informere om når de kan komme. Foreløpig har ikke mamma og de spurt om å komme, de har bare sagt at de kommer sporenstreks, hehe. D er typisk de, men d går fint. Det viktigste er at ikke samboeren min føler seg overkjørt for hans familie er heeeelt anberledes. De kommer sporenstreks de og, og ringer hver dag men gir oss alikevel mer rom og tid og kommer nok ikke før vi sier at d er greit. Men nå ser d jo ut til å bli igangsetting og da kan d ta tid... Så å informere min kjære, helstressa mor da blir bare en belastning for både henne og oss tror jeg. Bakdelen her er at de må booke fly og da er d jo billigst å booke i god tid, men jeg sa til de for to uker siden at de kunne booke til neste helg hvis de ikke ville ta d på sparket. De ville ta d på sparket for d var uaktuelt å vente til helga... De er også informert om at d ikke er sikkert vi får fsmilierom og kan ta imot så mye besøk, men d er ike no krise tror jeg, de kommer uansett. Så her har vi ikke så mye vi skule ha sagt😜 vi får styre d når alt er over og de dukker opp, og heller sende de på shopping-oppdrag og sånt om vi synes d blir for mye. Det går nok fint. Og helt riktig som dere sier mtp besøk, der får vi bare si i fra om hva vi ønsker. Vi kan jo ikke annet enn å se dette an, vi har ikke gjort dette før! Nå er jeg i min 95 uke som gravid siden november for tre år siden!! Får håpe det går i box nå❤️ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/50/#findComment-147594094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
J'espere Skrevet 5. desember 2015 Forfatter #1237 Del Skrevet 5. desember 2015 Ja hadde jo vært litt annerledes med et planlagt keisersnitt, da vet du jo når det er over. Men synes ikke det hadde vært rart du ville ventet med å fortelle det da heller jeg Embi. Man er jo forskjellige, noen har jo bare en forventning om at ting skal gå bra og at man vil sitte der med en frisk baby seks timer senere, og da trenger det jo selvfølgelig ikke være noe problem å fortelle til alle at man drar på sykehuset. Men for min del føler jeg hvertfall at jeg har nok med meg selv oppi dette her. Og i tillegg har jeg lyst til å få lov til å være i min egen lille boble en stund sammen med sambo og baby uten at jeg blir forstyrret av tanken på å orientere omverdenen 💗 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/50/#findComment-147594283 Del på andre sider Flere delingsvalg…
embi Skrevet 5. desember 2015 #1238 Del Skrevet 5. desember 2015 Helt enig! Det er jo vårt barn og vårt livs opplevelse❤️ Klart vi skal få nyte det litt før man deler alt det med hele verden. Viktig å gi seg selv litt ro og tid tror jeg. De andre får komme når vi er klare😉 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/50/#findComment-147594339 Del på andre sider Flere delingsvalg…
J'espere Skrevet 5. desember 2015 Forfatter #1239 Del Skrevet 5. desember 2015 Ja 💞 De andre klarer seg. Om noen blir litt såret så kommer de over det. Men jeg får aldri tilbake det første øyeblikket og de første timene med barnet vårt. Jeg har et håp om at det skal bli så rolig og fredfult som det kan, og vil være 100 % tilstede i øyeblikket 💕 Som jordmor sa, babyen kommuniserer veldig mye fra starten av, det er så mye små tegn som man ikke får med seg dersom man blir opptatt med mobilen og alt mulig annet. Så får vi se hvordan det faktisk blir. Plutselig skjer det noe og det blir hastekeisersnitt eller et eller annet som gjør at det ikke blir som jeg har sett for meg. Jeg prøver å ha et åpent sinn til fødselen og den første tiden, så lenge hun er frisk så er jeg overlykkelig uansett! 💗💗 Sitter i sofaen og føler at jeg har litt vondt i magen og korsryggen. Skulle ønske jeg visste hvordan det skulle føles når det er noe på gang .. Jeg aner jo ikke! Tolker alt som et tegn på at noe skjer 😳😳 Tror jeg skal bake litt julekaker eller noe, må ha noe å gjøre som får tankene over på noe annet 😖 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/50/#findComment-147594786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
embi Skrevet 6. desember 2015 #1240 Del Skrevet 6. desember 2015 Blir en del tolking av symptomer på slutten ja, kan minne litt om starten når man tolker seg grønn😉 Murringer er nok gode tegnpå modning, men når d går fra d til fødsel er en svak overgang. Men rier er veldig rytmiske. Så om du føler murringene ikke gir seg og begynner å komme taktfaste, da kan du begynne å ta tiden i mellom for å sjekke. Og så øker de på i intensitet da, og d er ikke til å ta feil av. Her tror jeg deler av slimproppen gikk nå, men d kan ha vært opphopet utflod, æsj? Men d kom en klump meg gult slim når jeg var på do i stad, så får følge med på d om d kommer mer. Passer jo bra å modnes litt før alt skal i gang forhåpentligvis i morgen👍 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/50/#findComment-147595247 Del på andre sider Flere delingsvalg…
J'espere Skrevet 6. desember 2015 Forfatter #1241 Del Skrevet 6. desember 2015 (endret) Ja det hørtes veldig ut som slimproppen Embi! Så bra, da virker det som at kroppen din begynner å gjøre seg klar!! 😀😀 Her har det ikke kommer noe slim så langt. Og jeg har liksom aldri hatt noe som kan minne om tak eller kramper, så har ikke noe å sammenligne med.. Når jeg har mensen vanligvis har jeg bare generelt vondt i korsryggen og bekkenet, som et vedvarende press hele dagen. Og det er sånn det har vært noen dager av og på nå også.. Det er nok bare tegn på modning av bekkenet ja. Og siden det som regel også vært samtidig med at jeg har vært dårlig i magen, så det kan egentlig også delvis være at jeg har hatt masse som ligger i tarmen og ulmer 😲😲😲 I dag morges våknet jeg opp med en følelse av at det aldri kommer til å komme igang av seg selv, og at jeg kommer til å gå 11-12 dager over og bli satt igang rundt den 19. og føde 22. 😁 Litt teit og barnslig, jeg vet det, særlig siden jeg ikke en gang er over termin 😎 Jeg er egentlig skikkelig selskapssyk, men samtidig føles det så uaktuelt å legge masse planer fremover..og de aller fleste har jo såpass travle liv for tiden at det ikke er så lett å være spontan. I går bakte jeg serina kaker i ren desperasjon etter å få tiden til å gå, tror ikke jeg har bakt julekaker på 15 år eller noe 😂😂😂 Endret 6. desember 2015 av J'espere Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/50/#findComment-147595442 Del på andre sider Flere delingsvalg…
embi Skrevet 6. desember 2015 #1242 Del Skrevet 6. desember 2015 Hehe om å gjøre å få tida til å gå nå ja! Du kan gjerne komme hit, her går tida fortere enn noen gang😱 og med så mye ski og nå håndball på tv så får jeg nesten ikke gjort noe annet! Er samboeren din på jobb i ukedagene enda? Her har han vært på jobb inntil fredag, men har nå bedt om fri, naturlig nok. Men han er uten mobildekning på jobb så hadde nok holdt seg hjemme nå uansett. Er jo litt selskap i mannfolka mener jeg, så du får få han til å underholde deg når du blir for skravlesjuk😉 Ellers funker baking ja, julegaveshopping, pynting til jul, epilering av legger er nå litt av et prosjekt, lade opp batterier til fotokamera, pakke sykehusbag, sport på tv som nevnt og soving. Sånn går dagene her nå😉👍 i tillegg til å gjøre klart hus for besøk, vasking og støvsuging og innpakking og innkjøp av julegaver så de kommer frem til jul. Puh! Så her rekker nesten ikke tida til alt faktisk! Tror ikke slimproppen er noe damer flest merker. Får håpe murringene tar seg opp og setter i gang veldig snart! 22. hørtes lenge til ja, huff, men det er rart å gå sånn og vente. Særlig når man ikke vet hva man venter på!! Men plutselig er du ikke i tvil om at dere må kjøre av gårde😉 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/50/#findComment-147595665 Del på andre sider Flere delingsvalg…
J'espere Skrevet 6. desember 2015 Forfatter #1243 Del Skrevet 6. desember 2015 (endret) Ja stakkars, han er foreløpig på jobb i ukedagene. Tror han sitter og stirrer på mobilen hele tiden, hver gang jeg ringer han tar han den etter et halvt ring, og spør om alt er bra med lett stressa stemme 😄 Men dagtid er som regel greit, selv om jeg er alene, det er kveldene som er verst .. Da er det mørkt ute og føles feil å gå ut, og blir liksom bare sittende her. Sambo er hjemme på kvelden men vi går litt oppi hverandre og føler vi bare snakker om det samme (baby), så litt begrenset hvor mye selskap det er i han. Og har jo allerede kjøpt alle julegaver, ryddet og vasket og pyntet til jul, pakket sykehusbag etc. I dag har jeg vasket kjøkkenskapene 😄 og sist jeg vasket klær fikk jeg en bemerkning om at jeg var litt vel proaktiv siden jeg slang med en del av hans som ikke var skittent 😅 men det er nok sikkert en del andre ting jeg kunne gjort, problemet mitt er at jeg er så rastløs så klarer ikke konsentrere meg om ting. Prøvde å se på en film i går, og måtte gi opp etter et kvarter 😁😁 Nå fikk vi heldigvis invitert oss selv på besøk til et vennepar så da får jeg litt dekket litt av mitt sosiale behov i dag hvertfall ☺️☺️ Fjerning av kroppshår og diverse selvpleie var faktisk ikke en dum ide! Kunne tenkt meg å trimme bikinilinja før den blir offentlig skue..og har også noen føtter som kunne trengt en omgang med fotfil og neglesaks! 😲 Endret 6. desember 2015 av J'espere Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/50/#findComment-147595723 Del på andre sider Flere delingsvalg…
embi Skrevet 6. desember 2015 #1244 Del Skrevet 6. desember 2015 Hehe skal si du har vært effektiv J'espere! Du har jo gjort alt klart til både jul og fødsel👍 Fotfiling og fjerning av kroppshår vil nok sysselsette deg litt da. Ikke fordi det er mye av d😜 men fordi magen er en smule i veien har jeg merket!! 😍 Sambo har kjøpt seg sykkelrulle i garasjen og tok seg en økt nå. Dum som jeg var klatret jeg opp til han, men så fikk jeg helt skrekken når jeg skulle ned igjen...endte m tårer og en småoppgitt kjæreste😢 men kom meg ned til slutt!👍 jizez her er d hormoner ute og løper🙊 Koselig å dra på besøk da, godt å lufte seg litt😊 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/50/#findComment-147595922 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermammasnart Skrevet 6. desember 2015 #1245 Del Skrevet 6. desember 2015 Ja jeg ser ikke på dette med besøk som noe problem. Det er bare det at jeg vet ikke hvordan jeg vil reagere hvis jeg snart sitter med et levende barn i armene, og dermed tenker at det i seg selv tar så mye krefter at besøk i tillegg burde vi kanskje avvente. Men nærmeste familie kommer til å dukke opp så fort de klarer😉 og det er helt greit, de har fulgt oss tett i alle opp og nedturer de siste årene så dette må de og få delta i. Jeg lurte mer på om det er vanlig å annonsere at man er i fødsel og si i fra at nå skjer det. Eller er jeg bare sær og litt privat der? Ønsker ikke at noen skal vite at vi er på sykehuset for da har vi vel kanskje nok m oss selv... Men hvis folk ikke får svar på meldinger forstår de vel tegninga uansett..har noen luringer som sender mld hver dag for å sjekke.. Og mange har spurt om å få beskjed når ting er på gang, da har jeg bare sagt at de får beskjed når alt er overstått og forhåpfntligvis har gått bra. Jeg føler d blir litt rart å sende mld for å si at nå blir jeg satt i gang. Men nok en gang, mulig d bare er meg som er sær!! 😜 Jeg har bare svigerinna mi å sammenligne med jeg da, men hun sa bare fra til sin mor:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/50/#findComment-147596001 Del på andre sider Flere delingsvalg…
embi Skrevet 6. desember 2015 #1246 Del Skrevet 6. desember 2015 Ja tror d er mange som melder mamman sin, er vel noe med å ga mamma i nærheten når ting begynner å dra seg til❤️ Får se hva vi gjør, vi vet jo uansett mer om forløpet i løpet av dagen i morgen😊 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/50/#findComment-147596093 Del på andre sider Flere delingsvalg…
J'espere Skrevet 6. desember 2015 Forfatter #1247 Del Skrevet 6. desember 2015 Ja er vel derfor det er dårlig stelt med både føtter og kroppshår..er slitsomt og vondt å bøye seg..og bikinilinja ser jeg jo ikke så der må jeg jo bare shave på gefuhlen 😂 uff tror jeg må utsette det til i morgen 😲 Ble sittende litt lenge rett opp og ned på besøk i stad og endte med masse ødemer i føttene, kjente det sprengte i anklene på slutten. Så blir nok liggende rett ut på sofaen resten av kvelden. Er litt utfordringer med å ligge med bena høyt også når jeg blir svimmel av å ligge på ryggen. Ho ho jaja, skal bli greit å få tilbake kroppen igjen, da er det bare puppene som er babyens domene 👍🏻😁😂 De vi var på besøk hos nå har en liten gutt på 1 år som kastet seg over mine (han øynet vel muligheten for et ekstra måltid melk🍼 😄😄). Så måtte sitte og holde armene foran brystet hver gang han var i nærheten 😄😂 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/50/#findComment-147596367 Del på andre sider Flere delingsvalg…
J'espere Skrevet 6. desember 2015 Forfatter #1248 Del Skrevet 6. desember 2015 Når skal dere på sykehuset i morgen Embi? Masse masse lykke til! 💞 Skal sende mange gode tanker 💗💗💗 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/50/#findComment-147596678 Del på andre sider Flere delingsvalg…
F*PCO Skrevet 7. desember 2015 #1249 Del Skrevet 7. desember 2015 Masse lykke til med vending og kanskje igangsetting i dag, embi:-):-):-) Og termindato, J'espere...! :-D:-D Store ting rett rundt hjørnet, er så spent og glad for dere:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/50/#findComment-147596962 Del på andre sider Flere delingsvalg…
J'espere Skrevet 7. desember 2015 Forfatter #1250 Del Skrevet 7. desember 2015 Tusen takk FPCO! ☀️ Og lykke til med innspurten for deg også! Håper formen fortsatt er bra og at du har nok "nesting-energi" til at juleforberedelsene går unna ☺️☺️ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/50/#findComment-147596997 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå