Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #1 Skrevet 4. februar 2015 Om man ikke har sangstemme... men gehør... kan en sangterapeut lære alle og synge? Eller er det noen som bare ikke har fin nok stemme? Anonymous poster hash: 25f4b...bc8
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #2 Skrevet 4. februar 2015 Om man ikke har sangstemme... men gehør... kan en sangterapeut lære alle og synge? Eller er det noen som bare ikke har fin nok stemme? Anonymous poster hash: 25f4b...bc8 Jeg har hørt at det er teknikk og øvelse, men man har jo hvert sitt nebb likevel, det handler mest om å bruke det rett. Men ikke alle blir Whitney Houston om det er det du mener. Anonymous poster hash: d4414...e72
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #3 Skrevet 4. februar 2015 Om man ikke har sangstemme... men gehør... kan en sangterapeut lære alle og synge? Eller er det noen som bare ikke har fin nok stemme? Anonymous poster hash: 25f4b...bc8 Jeg har hørt at det er teknikk og øvelse, men man har jo hvert sitt nebb likevel, det handler mest om å bruke det rett. Men ikke alle blir Whitney Houston om det er det du mener. Anonymous poster hash: d4414...e72 Nei... det er det jo ytterst få som blir Men... bare lurte på om liksom alle kan lure frem en fin stemme Eller... Anonymous poster hash: 25f4b...bc8
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #4 Skrevet 4. februar 2015 Jeg synger helt rent og treffer alle toner. Klangen i sangstemmen der i mot er helt forferdelig. Hadde sangpedagog i musikk på VGs. Alle kan lære å synge bedre enn gjør i utgangspunktet, men det blir ikke nødvendigvis bra :-) Anonymous poster hash: 57fec...a3d
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #5 Skrevet 4. februar 2015 Jeg synger helt rent og treffer alle toner. Klangen i sangstemmen der i mot er helt forferdelig. Hadde sangpedagog i musikk på VGs. Alle kan lære å synge bedre enn gjør i utgangspunktet, men det blir ikke nødvendigvis bra :-) Anonymous poster hash: 57fec...a3d Ja, der svarte du på det jeg lurte på... Har et barn... sangstemmen er ikke så veldig flott (synes jeg personlig), men barnet insisteret på å lære å synge, hos sangterapeut. Veninnene gjør det og... Dyrt er det og... Anonymous poster hash: 25f4b...bc8
Giss Skrevet 4. februar 2015 #6 Skrevet 4. februar 2015 Med mindre det er fysiske problemer kan alle synge. - Men det betyr jo ikke at man nødvendigvis oppnår et nivå for å gi ut soloplate eller at man selv trives med å synge. Derimot vil det helt sikkert være mulig for de aller fleste å være med i et kor f eks.
Giss Skrevet 4. februar 2015 #7 Skrevet 4. februar 2015 Jeg synger helt rent og treffer alle toner. Klangen i sangstemmen der i mot er helt forferdelig. Hadde sangpedagog i musikk på VGs. Alle kan lære å synge bedre enn gjør i utgangspunktet, men det blir ikke nødvendigvis bra :-) Anonymous poster hash: 57fec...a3d Ja, der svarte du på det jeg lurte på... Har et barn... sangstemmen er ikke så veldig flott (synes jeg personlig), men barnet insisteret på å lære å synge, hos sangterapeut. Veninnene gjør det og... Dyrt er det og... Anonymous poster hash: 25f4b...bc8 Stemmen utvikler seg veldig gjennom oppveksten. Om stemmen ikke er så fin å høre på kan det også skyldes dårlig teknikk. Om du lurer kan du jo evn avtale en prøvetime for barnet og så ta en snakk med læreren etterpå og få en faglig vurdering.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #8 Skrevet 4. februar 2015 Jeg har en jente som synger for seg selv i mikrofon hver dag, hun elsker å synge. Til å begynne med sang hun direkte surt og med tilgjort stemme. Men nå i det siste synger hun faktisk MYE bedre. Så regner med at øvelse hjelper. Anonymous poster hash: 54c16...c76
Blomstogbier Skrevet 4. februar 2015 #9 Skrevet 4. februar 2015 Om man ikke har sangstemme... men gehør... kan en sangterapeut lære alle og synge? Eller er det noen som bare ikke har fin nok stemme? Anonymous poster hash: 25f4b...bc8 Ja, men hvor pent det blir er en annen sak. Noen er ikke født med det vi kaller "vakker stemme", men hvis du legger merke til mange forskjellige artister, så kan de egentlig ikke synge så fint.. (F.eks ole paus, åge aleksandersen, maria mena).
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #10 Skrevet 4. februar 2015 Ja. Men alle synger ikke like fint (som iogforseg er subjektivt) Stemmen må også passe til sangen. Selv synger jeg finest på lyse, klassiske sanger, men skal jeg synge "tøft" må jeg synge mørkt Anonymous poster hash: 40b84...4d9
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #11 Skrevet 4. februar 2015 Om man ikke har sangstemme... men gehør... kan en sangterapeut lære alle og synge? Eller er det noen som bare ikke har fin nok stemme? Anonymous poster hash: 25f4b...bc8 Ja, men hvor pent det blir er en annen sak. Noen er ikke født med det vi kaller "vakker stemme", men hvis du legger merke til mange forskjellige artister, så kan de egentlig ikke synge så fint.. (F.eks ole paus, åge aleksandersen, maria mena). Maria Mena synger vakkert, men spesielt. Anonymous poster hash: d4414...e72
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #12 Skrevet 4. februar 2015 Om man ikke har sangstemme... men gehør... kan en sangterapeut lære alle og synge? Eller er det noen som bare ikke har fin nok stemme? Anonymous poster hash: 25f4b...bc8 Ja, men hvor pent det blir er en annen sak. Noen er ikke født med det vi kaller "vakker stemme", men hvis du legger merke til mange forskjellige artister, så kan de egentlig ikke synge så fint.. (F.eks ole paus, åge aleksandersen, maria mena). Maria Mena synger vakkert, men spesielt. Anonymous poster hash: d4414...e72 Hun høres helt jævlig ut, litt som ei vårkåt bikkje.. Grøss. Anonymous poster hash: daf32...6e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå