Gå til innhold

Ny bok - gleder meg :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Harper Lee har ikke gitt ut noenting etter "To kill a Mockingbird".

Nå kommer hun med en ny bok - over 50 år etter den prisbelønte boken.

Den nye, "Go set a Watchman", skal visstnok ha med noen av personene fra første boken, nå som voksne. Boken begynte hun på før "To kill a Mockingbird".

På tide å friske opp den første før den andre kommer ut :)

"To kill a Mockingbird" er en bok alle og enhver bør ha lest :)

Anonymous poster hash: 995d0...8c9
Videoannonse
Annonse
  • 9 måneder senere...
Skrevet

Har du(eller andre) lest den? Hører den portretterer Atticus på en helt annen måte enn Mockingbird 😔

Anonymous poster hash: db272...7f0

Skrevet

Jeg har ikke lest den nye, men mener å ha hørt at den som kommer nå var skrevet før To Kill a Mockingbird. I den som nå kommer ut ligger handlingen før den boken som kom først, og jeg mener også å ha hørt at Atticus der er rasist, i hvert fall i deler av boken. Den siste har ikke fått veldig gode kritikker, men gleder meg til å lese den likevel. Tenkte lese den nyeste først og så gjennoppfriske Mockingbird etterpå.

Skrevet

Jeg har ikke lest den nye, men mener å ha hørt at den som kommer nå var skrevet før To Kill a Mockingbird. I den som nå kommer ut ligger handlingen før den boken som kom først, og jeg mener også å ha hørt at Atticus der er rasist, i hvert fall i deler av boken. Den siste har ikke fått veldig gode kritikker, men gleder meg til å lese den likevel. Tenkte lese den nyeste først og så gjennoppfriske Mockingbird etterpå.

Handlingen i Watchman ligger nok ikke før Mockingbird nei, i siste bok er Scout i tjueårene og Atticus er sytti. Mockingbird ble jo den gang fortalt gjennom hennes barneøyne. Men godt mulig boken er skrevet før klassikeren, det vet jeg ikke noe om.

Anonymous poster hash: db272...7f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...