Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #1 Skrevet 3. februar 2015 Jeg har gått ned fra 150 kg til 80 kg. Jeg er så lei av å slanke meg uten å komme noen vi. står bom fast og legger så fort på meg. Kroppen min er ekkel og dissete med løs hud. Jeg er i starten av 20 åra, og det føles sååå urettferdig at jeg må ha denne kroppen. Fra jeg flytta for meg selv har jeg jobbet med å gå ned i vekt. Sitter igjen med så mye sinne mot foreldrene mine som ikke tok vare på meg og tenkte på kosthold. Vet ikke hvor jeg vil med dette, måtte bare få en liten utblåsning... Anonymous poster hash: ec5ad...22d
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #2 Skrevet 3. februar 2015 Du må jo bestemme deg hva du vil fokusere på. Hvis jeg var deg ville jeg begynt med en spa-dag fordi du har vært så super-duper flink å gå ned 50 kg!!!! Anonymous poster hash: ce49f...e7a
Hønemor30 Skrevet 3. februar 2015 #3 Skrevet 3. februar 2015 Herregud så flink du har vært tenker jeg! om du har mye overflødig hud kvalifiserer du kanskje til å få det dekket? Så tenker jeg at du må lære å like deg selv. Selvom vekten går ned henger ikke nødvendigvis hodet med på ferden. Det kan være godt å prate, feks noen timer med terpi.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #4 Skrevet 3. februar 2015 Du må jo bestemme deg hva du vil fokusere på. Hvis jeg var deg ville jeg begynt med en spa-dag fordi du har vært så super-duper flink å gå ned 50 kg!!!! Anonymous poster hash: ce49f...e7a Rettelse: 70 kg!! (Enda større grunn til feiring!) Anonymous poster hash: ce49f...e7a
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #5 Skrevet 3. februar 2015 Får dekket bukplastikk om jeg går ned noen få kg til, men står jo bom fast. Resten av kroppen måtte jeg betalt for selv, men det har jeg jo ikke penger til... Anonymous poster hash: ec5ad...22d
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #6 Skrevet 3. februar 2015 Du har jo vært superflink! Helt imponert Anonymous poster hash: b05a9...de1
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #7 Skrevet 3. februar 2015 Får dekket bukplastikk om jeg går ned noen få kg til, men står jo bom fast. Resten av kroppen måtte jeg betalt for selv, men det har jeg jo ikke penger til... Anonymous poster hash: ec5ad...22d Gjør noe helt annet enn du pleier, sjokker kroppen din og håp at den slipper de siste kiloene. Pleier du å svømme begynner du å jogge, bare tren med noe helt annet enn du pleier, bruk noen muskler som ikke er vant til å brukes. Samme med maten, sjokker kroppen med helt annen mat enn den er vant til å få. Et par vegetaruker om du vanligvis spiser mye kjøtt f.eks. Du har vært fantastisk flink, du klarer sikkert de siste kiloene også. Hold fokuset på hva du faktisk har klart, ingen er perfekt men du har gjort kroppen din en kjempetjeneste. Anonymous poster hash: bc151...c2e
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #8 Skrevet 3. februar 2015 Om du har råd så bruk også noen penger på psykolog. Det er viktig å gjøre noe med tankemønstre for å få varig livsstilendring. Du trenger sikkert hjelp til å lære deg å tenke at du ikke er konstant på slanking Anonymous poster hash: 8a46c...ef4
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #9 Skrevet 4. februar 2015 Du har vært utrolig flink. Du har gått ned hele 70 kg, de fleste klarer ikke det. At det står stille nå, er nok fordi dette er jo et sjokk for kroppen, den prøver jo bare å holde igjen, redd for å bli sultet. Selv om du fortsatt kan gå ned litt til. Er bare og fortsette som du gjør, så kommer du til å gå ned etter hvert. Har du ikke mulighet til å få dekket andre operasjoner? Tenker bare om du har mye løs hud. Det kan være greit å høre med flere leger. Man kan og få vurdering hos noen privat klinikker. Anonymous poster hash: eb557...048
MMP Skrevet 4. februar 2015 #10 Skrevet 4. februar 2015 Herregud for en viljestyrke du må ha!!! Drittfllink er du jo!!! Hva med å la være "slanke" seg for en periode. Bare spise sunn norsk mat og gå turer hver dag? Ikke at jeg har så peiling
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #11 Skrevet 4. februar 2015 Får dekket bukplastikk om jeg går ned noen få kg til, men står jo bom fast. Resten av kroppen måtte jeg betalt for selv, men det har jeg jo ikke penger til... Anonymous poster hash: ec5ad...22d Kontakt en annen lege. Noen er mer restriktive enn andre på det å få dekket ting. Har du fysiske plager og veier så lite som 80 kilo så bør du få det dekket. 4-5 kilo til eller fra gjør ikke forskjellen, man får ikke 10 cm heng av å gå ned noen FÅ kilo til. Anonymous poster hash: b6d01...591
Marriet Skrevet 4. februar 2015 #12 Skrevet 4. februar 2015 Får dekket bukplastikk om jeg går ned noen få kg til, men står jo bom fast. Resten av kroppen måtte jeg betalt for selv, men det har jeg jo ikke penger til... Anonymous poster hash: ec5ad...22d Hei du! Først og fremst må jeg bare si gratulerer! Du har vært superflink! For en bragd Det jeg lurer på er om du kan sende meg en privat melding? Du må ikke, jeg har bare noen ting jeg har lyst til å høre med deg om, og mulig vi kan utveksle litt info til h erindrer, for jeg har en del andre opplysninger. Du må ikke, og skjønner godt hvis du vil være anonym
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #13 Skrevet 4. februar 2015 Trener du, eller har du "bare" lagt om kostholdet? Nå mener jeg ikke bare, som i bare, for du har vært helt fantastisk flink(!), men i at noen går ned i vekt uten å trene noe videre. Dersom du ikke trener, ville jeg begynt med det med en gang. Når kroppen får mer muskler, vil også huden ha noe mer å "henge seg på" om du skjønner? Det kan også gå 1-2 år fra stor vektnedgang til huden har klart å trekke seg god nok sammen rundt den nye fasongen. Anonymous poster hash: ffe0c...4f6
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 4. februar 2015 #14 Skrevet 4. februar 2015 Wow! Du er min helt! 70 kg?? Jeg er målløs.. Henger meg på det hun oppi her sier. Ta deg en periode, der du fokuserer på noe helt annet. Spis sunt og godt og vær litt i bevegelse, men ikke fokuser kun på slanking. Etter en liten "ferie" er det jo bare en liten innspurt igjen i forhold til det du allerede har klart 😊 Lykke til!! (Du motiverer meg hvertfall)
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #15 Skrevet 4. februar 2015 Veldig mange av de private klinikkene som har refusjonsordning med nav har gratis førstekonsultasjon. Jeg ville bestilt time hos disse og hørt hva de mente om operasjoner og hva som kan dekkes av nav. Om legen mener ditt eller datt kan dekket av nav ber han deg kontakte fastlegen og sende en henvisning til han, også tar han seg av resten. Det er kirurgene som egentlig bestemmer hva du får dekket, så det er om å gjøre å få fastlegen din til å sende henvisning til riktig klinikk. Lykke til! Anonymous poster hash: bc151...c2e
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #16 Skrevet 4. februar 2015 Jeg har stått i vekt i 2 år nå ca. Har forandret på kostholde mitt og prøver å være mest mulig aktiv. Trener ikke, men går masse turer. Helt angst for treningsstudio og ar ikke peiling på trening, men det er det neste målet å få til. Hvilken klinikker kan jeg ta kontakt med? Og er det vanskelig å få det dekket? Jeg har BMI på 26.12 nå. Føler jeg er såååå nær å normalvektig men greier bare ikke helt nå målet... Anonymous poster hash: ec5ad...22d
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #17 Skrevet 4. februar 2015 Trener du, eller har du "bare" lagt om kostholdet? Nå mener jeg ikke bare, som i bare, for du har vært helt fantastisk flink(!), men i at noen går ned i vekt uten å trene noe videre. Dersom du ikke trener, ville jeg begynt med det med en gang. Når kroppen får mer muskler, vil også huden ha noe mer å "henge seg på" om du skjønner? Det kan også gå 1-2 år fra stor vektnedgang til huden har klart å trekke seg god nok sammen rundt den nye fasongen. Anonymous poster hash: ffe0c...4f6 Ikke helt riktig. Hvis du ser på slankekrigen og andre programmer om stor vektnedgang, så ser du at de fleste får stor heng og hudfolder etter slanking. Noen få er selvfølgelig heldig og får huden trukket tilbake av seg selv, mens de fleste får ikke det. Så det er feil at det går an å trene huden tilbake på plass. Anonymous poster hash: b6d01...591
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #18 Skrevet 4. februar 2015 Wow, så fantastisk flink du har vært! Det er ganske normalt å komme til et vektplatå når man går ned i vekt, men skjønner at frustrasjonen er stor når det har vart så lenge. Hva slags opplegg har du fulgt i nedgangsperioden? Regner med du har prøvd nesten alt i den perioden du har stått stille, men kan vil anbefale deg å begynne å trene styrketrening. Kondisjonstrening er fint for å forbrenne kcal, men ved styrketrening får du muskler, fettet blir gradvis byttet ut med muskler og du får høyere forbrenning jevnt over. Regner med at du har justert antall kcal i forhold til ny vekt, men pass på at du ikke spiser for lite/magert, da vil kroppen tviholde på vekta. Kroppen trenger sunt fett for å forbrenne fett i form av sunn olje, avocado, fet fisk etc. Som en over her sier så kan man ikke trene bort løs hud, men du kan få dekket operasjoner om det viser seg at du har helsemessige plager pga løs hud, som for eksempel sopp i hudfolder etc. Har du prøvd et Grete Roede kurs for eksempel? Det er ikke noe hokus pokus diett, men sunn og normal mat og trening som inkludere litt av alt. Altså en livsstil man kan leve med både i nedgangsfase og etterpå Må bare si igjen at det er imponerende det du har oppnådd Anonymous poster hash: 1b645...1db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå