Gå til innhold

Hvor lenge varte deres influensa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

.

Anonymous poster hash: 9cd8d...4a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var helt sengeliggende i en uke med over 40 i feber. Ble akutt syk, fra ene timen til den andre. Hadde verk i hele kroppen og høy feber. Ingen andre symptomer. Nå to uker etter er jeg frisk, men er helt utmattet og svimmel. Alt gynger når jeg går. Sover store deler av dagen og orker ingen ting. Begynner å bli bekymret. Men har aldri hatt influensa før så er vel kanskje derfor jeg har fått det så sterkt? 

Anonymous poster hash: 99cab...6dd
Skrevet

Her herjer den i huset akkurat nå. Mann og yngste barnet ligger rett ut, men jeg ser ut til å være ferdig med det, heldigvis.

Jeg lå rett ut med feber i tre dager, fjerde dagen hoster jeg fortsatt og blir lett sliten, men ellers ok.

Datteren min hadde imidlertid feber i seks dager.

Anonymous poster hash: 48ca2...889

Skrevet

Takk for svar. Har rundt 40 i feber og er tredja dag nå. Hjelper litt med febernedsettende da. Håper det snart er over

Anonymous poster hash: 9cd8d...4a2

Skrevet

Her herjer den i huset akkurat nå. Mann og yngste barnet ligger rett ut, men jeg ser ut til å være ferdig med det, heldigvis.

Jeg lå rett ut med feber i tre dager, fjerde dagen hoster jeg fortsatt og blir lett sliten, men ellers ok.

Det du beskriver her er typisk for en kraftig forkjølelse og ikke influensa.

Anonymous poster hash: 50d31...fcc

Skrevet

Lå strak i 4 dager, feber i 5, aldri vært så dårlig før :o

Skrevet

Det du beskriver her er typisk for en kraftig forkjølelse og ikke influensa.

Vi var hos lege med datteren min da hun hadde høy feber femte dag uten tegn til bedring. Legen sa da at det var influensa.

Og jeg har jo hatt det samme som henne.

Nå er jeg bare glad for å være på beina igjen etter flere dager rett ut i senga, om det var influensa eller bare forkjølelse er ikke så viktig.

Skrevet

Var helt sengeliggende i en uke med over 40 i feber. Ble akutt syk, fra ene timen til den andre. Hadde verk i hele kroppen og høy feber. Ingen andre symptomer. Nå to uker etter er jeg frisk, men er helt utmattet og svimmel. Alt gynger når jeg går. Sover store deler av dagen og orker ingen ting. Begynner å bli bekymret. Men har aldri hatt influensa før så er vel kanskje derfor jeg har fått det så sterkt?

Anonymous poster hash: 99cab...6dd

En liten trøst er at det mest sannsynlig er lenge til du får det igjen. Jeg låg strak ut i ti dager med influensa, ganske nøyaktig åtte år siden. Hørte at når du har hatt så kraftig influensa en gang så slipper du unna de neste årene. Stemte for meg, ikke hatt det siden den gang!

Anonymous poster hash: a8898...d60

Skrevet

Nesten en og en halv uke. Over 39 i feber, ekstremt vondt i kroppen, hodepine, litt tett i ører, kraftige frostrier og totalt utmattet. Ikke vært så syk siden gymnastiden :o

Skrevet

Om det er kraftig forkjølelse eller influensa er gjerne ikke så viktig, enig i det. Det kan være veldig likt på forløp så legen skriver bare "influensasymptomer" i journalen, umulig å vite om det faktisk er sesonginfluensaen uten å sjekke med blodprøve som sendes til analyse.

Men en skikkelig influensa kan sitte lenge, jeg har bare hatt det en gang i mitt liv. Var skikkelig syk med høy feber i 6-7 dager, men formen var skikkelig redusert i nesten to uker til. Var utrolig utmattet, ble tungpustet av å gå fra stua til kjøkkenet og følte meg svak i kropp og muskler. Veldig ekkelt...

Skrevet

Har kun hatt influensa en gang. Da var jeg sengeliggende en uke. Helt grusomt!!

Orket ingenting. bare det å bevege seg fra senga til badet for å gå på do var utmattende.

Spiste ikke på 4 dager, så mannen var ute og kjøpte en eller annen energidrikk på apoteket.

Kraftig forkjølelse kan jeg få hver vinter. Fælt det også altså, men feber, hoste og tett nese og hode. Men det kan ikke sammenliknes med influensaen!!

Anonymous poster hash: a336d...597
Skrevet

Dr.FeelGood sa noe om at det går en annen (!) influensa i tillegg til (!!) sesongens influensa som man kan ta vaksine mot :o

Skrevet

Jeg lå vel 1 uke for noen få år siden. Måtte ta ibux og paracet for å komme meg på do. Det var helt grusomt. Sov og sov, orka ingenting. Høy feber. Forstår godt barna som oppleves som litt gretne og sutrete, det er jo et helv..... på jord :o

Kanskje rett i det som noen sier at det går lenge til neste gang om man får det skikkelig, for jeg har ikke hatt akkurat det etterpå, og som sagt, det er noen år siden.

Barna har influensa sikkert hvert år. Ene barnet har kanskje det nå. Litt vanskelig å si. Har hatt nokså høy feber, føler seg pyton, slapp, spiser lite, vondt i hode og halsen og hoster stygt. Kan også være forkjølelse, jeg synes det kan være vanskelig å skille på barna og sitter ikke å nileser om det :)

Skrevet

Her hadde ene ungen feber i nesten to uker. Hun ville absolutt på skolen etter nesten en dag feberfri, og når hun kom hjem var hun helt kaputt igjen. Så da ble hun holdt hjemme i to ekstra dager etter siste feber. Virker som vi har fått bukt med den nå.

Kjempe kjedelig for ungen som syns skolen er så gøy og sykdom er ett skikkelig nedlerag, for tenk om hun går glipp av noe gøy. De andre ungene jubler jo nesten av å måtte være hjemme, de prøver å lure seg til være sjuke (men kjipt å ha foreldre som sier de må på skolen selv om de er forkjøla. For kler de seg ikke som vi sier, sp syns vi ikke noe synd på de heller)

Anonymous poster hash: f9a6f...4b4

Skrevet

Kun hatt det en gang, lå med feber og var sengeliggende i nesten 14 dager. Endte på sykehus med dobbelt lungebetennelse. Forskjellen på influensa og forskjølese er at forskjølese varer bare et par dager, om man har feber da såfall. Forskjøla kan man jo være lenge.

Skrevet

Jeg har bare hatt influensa en gang. Det er 3 år siden.

Var dårlig i 2 uker!

Det var helt grusomt. Vondt over alt. Høy feber i mange dager, mannen måtte hjelpe meg inn i dusjen:S det kom helt plutselig en kveld.

Har hatt mange lengre forkjølelser med noen dager feber her og der, men influensa var skikkelig ille.

Anonymous poster hash: a040d...e21

Skrevet

Kan ikke fatte at ikke flere vaksinerer seg. Jeg vaksinerer meg hvert år for å beskytte meg, folk med redusert imunforsvar og eldre  rundt meg. Koster meg ca 200 kroner. Har aldri hatt noen bivirkninger. Og nei det er ikke vondt. Faktisk er det så smertefritt at det er ikke alltid jeg kjenner stikket. Deilig å slippe å tenke på influensa og spesielt godt å vite at jeg ikke er med å spre driten som tar livet av 1000 nordmenn hvert år.

Anonymous poster hash: 8eee5...810

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...