Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #1 Skrevet 3. februar 2015 Vi leier en leilighet og for en stund siden fant vi litt mugg bak en sofa. Ikke mye men litt. Konfrontere dette med huseieren og hun sa at vi bare kunne kjøpe klor og vaske det bort. Dette gjorde vi. I den siste tiden har jeg slitt veldig med høysnue. Og i dag da jeg skulle gjøre rent (storrengjøring) fant jeg masse masse mugg i leiligheten. Bak sengen, på listene og i vinduskarmen. Hva gjør jeg nå, og hvordan konfronterer jeg dette med hun jeg leier hos? Hva har jeg rett på? Anonymous poster hash: 6218c...fed
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #2 Skrevet 3. februar 2015 http://www.boligjegeren.no/Underleieforholdet/Temasaker/Husleielovenogfuktproblemer.aspx Anonymous poster hash: 5791c...66b
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #3 Skrevet 3. februar 2015 Vi har samme problem her! Får mye forkjølelse-symptomer osv. Men! Løsningen er å lufte ut 1-2 ganger for dagen 😊 Sett opp alle vinduer, og la det være gjennomtrekk i 10 min. Så blir all luften skiftet ut. Det har vært vår redning! Tørk av vinduskarmer, spesielt hvis det samler seg vanndråper der! Anonymous poster hash: be953...599
Lessismore Skrevet 3. februar 2015 #4 Skrevet 3. februar 2015 Jepp, enig med nr 3. Vask godt, trekk møbler unna vegger, og luft, luft, luft. Innimellom (en dag i uka, f.eks) øk temperaturen i de aktuelle rommene til 24-25 grader for å tørke de ut. Grunnen til at du får mugg er fordi det er for dårlig luftsirkulering. Hvis du har lufteluker, åpne de. Vi hadde også mugg her før, men etter at vi begynte med disse tiltakene, forsvant alt.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #5 Skrevet 3. februar 2015 Hvit eddik skal fungere storartet mugg og sopp. Anonymous poster hash: 734a5...16b
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #6 Skrevet 3. februar 2015 Har dessverre ikke mulighet til å lufte ut fordi leiligheten er utrolig dårlig isolert, og det er mange minus ute her jeg bor :-( Så kjedelig å måtte bli syk av muggen. Får nok ta det opp med utleigeren, men vil jo ikke være til bry, huff... Takk for tips! :-) HI Anonymous poster hash: 6218c...fed
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #7 Skrevet 3. februar 2015 Jeg ville funnet meg en ny leilighet. Men i mellomtiden MÅ du ha ventiiler åpne, hvis ikke blir det værre. Lufta MÅ sirkuleres!!!!!!! Dere ødelegger både hus og dere selv ved å ikke ha sirkulasjon. leil blir varmere med ordentlig luft. Fuktig luft er ikke varm, men klam. Anonymous poster hash: eca81...d01
Lessismore Skrevet 3. februar 2015 #8 Skrevet 3. februar 2015 (endret) Har dessverre ikke mulighet til å lufte ut fordi leiligheten er utrolig dårlig isolert, og det er mange minus ute her jeg bor :-( Så kjedelig å måtte bli syk av muggen. Får nok ta det opp med utleigeren, men vil jo ikke være til bry, huff... Takk for tips! :-) HIAnonymous poster hash: 6218c...fed Æsj, den er kinkig.Men hva med å vaske og lufte godt, og investere i et par gode varmeovner? Evt få utleieren til å kjøpe inn noen til dere? Endret 3. februar 2015 av Lessismore
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #9 Skrevet 3. februar 2015 Har dessverre ikke mulighet til å lufte ut fordi leiligheten er utrolig dårlig isolert, og det er mange minus ute her jeg bor :-( Så kjedelig å måtte bli syk av muggen. Får nok ta det opp med utleigeren, men vil jo ikke være til bry, huff... Takk for tips! :-) HIAnonymous poster hash: 6218c...fed Æsj, den er kinkig.Men hva med å vaske og lufte godt, og investere i et par gode varmeovner? Evt få utleieren til å kjøpe inn noen til dere? Er det vanlig at utleigeren går med på å kjøpe varmeovner? :-) Har selv en varmeovn, men selv om den står på fult så blir det aldri ordentlig varmt i leiligheten fordi varmes slippes ut gjennom isolasjonen :-( Anonymous poster hash: 6218c...fed
Lessismore Skrevet 3. februar 2015 #10 Skrevet 3. februar 2015 Har dessverre ikke mulighet til å lufte ut fordi leiligheten er utrolig dårlig isolert, og det er mange minus ute her jeg bor :-( Så kjedelig å måtte bli syk av muggen. Får nok ta det opp med utleigeren, men vil jo ikke være til bry, huff... Takk for tips! :-) HIAnonymous poster hash: 6218c...fed Æsj, den er kinkig.Men hva med å vaske og lufte godt, og investere i et par gode varmeovner? Evt få utleieren til å kjøpe inn noen til dere? Er det vanlig at utleigeren går med på å kjøpe varmeovner? :-) Har selv en varmeovn, men selv om den står på fult så blir det aldri ordentlig varmt i leiligheten fordi varmes slippes ut gjennom isolasjonen :-( Anonymous poster hash: 6218c...fed Akkurat det vet jeg ikke, men du kan jo prøve? I og med at det er en dårlig isolert leilighet i utgangspunktet? Kjipt å bli syk pga en dårlig vedlikeholdt leilighet... (Noe som strengt talt ikke er deres ansvar.)
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #11 Skrevet 3. februar 2015 Bare å flytte med en gang. Dere kan få kreft, astma, allergier og mye annet farlig !! Ikke å spøke med... Har prøvd det og anbefales ikke Anonymous poster hash: fe511...6d5
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #12 Skrevet 3. februar 2015 I utgangspunktet trenger det ikke å være leiligheten sin "feil". Hvis du ikke lufter og tørker klærne på stativ, og sofa og seng er klint inntil veggen, så kan det bli mugg. Lufteventiler bør være åpne, stormluft gjerne en gang eller to om dagen, ha på nok varme og bruk tørketrommel (klestørking på stativ er ikke bra), skaff deg gjerne en fuktsluker også om du ikke føler det blir bedre (billig på Jula). Huseieren kjøper helt sikkert vegghengte varmeovner til deg om du spør Anonymous poster hash: a616d...a0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå