Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #1 Skrevet 3. februar 2015 Leser at ekspertene ikke er enige ang kuldekrem. Noen sier at barn skal bruke kuldekrem med litt vann, mens andre sier barn skal bruke uten vann. Ikke lett å bli klok på dette. Snuppa på 3 kom hjem fra bhg i dag ildrød i begge kinnene etter å ha vært lenge ute. Hvordan behandle dette? Anonymous poster hash: e6409...654
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 3. februar 2015 #2 Skrevet 3. februar 2015 Kuldekrem skal ikke inneholde vann! Om kuldekrem i det hele tatt er best er mange uenig i. På mine fungerer det best uten kuldekrem, og ikke vaske ansiktet på morningen, slik at det naturlige fettlaget beskytter
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #3 Skrevet 3. februar 2015 Hudlegene vi har hatt ungene hos har alle sagt fy til kuldekrem. Ikke vask ansiktet om morran. Smør inn ansiktet med en feit krem så tidlig som mulig, slik at den har trekt inn i huden før dere skal ut. Vi har aldri hatt unger som har slitt vinterstid, uansett hvor kaldt eller hvor mye de har vært ute. Selv med dårlig hud som de har, så har ikke kulden vært ett problem. Vi har alltid smørt ungene med engang vi står opp om morran, så dette har vært en vane hos oss. Anonymous poster hash: a0135...f2c
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #4 Skrevet 3. februar 2015 Nei til kuldekrem. Bruk en fet krem morgen og kveld. Anonymous poster hash: 6586a...0ea
klg,2 boys now:) Skrevet 3. februar 2015 #5 Skrevet 3. februar 2015 Nei nei nei til kuldekrem. Misforståt av folk i dette landet.ihvertfall til småbarn
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #6 Skrevet 3. februar 2015 Kuldekrem skal ikke inneholde vann! Om kuldekrem i det hele tatt er best er mange uenig i. På mine fungerer det best uten kuldekrem, og ikke vaske ansiktet på morningen, slik at det naturlige fettlaget beskytter Joda, men den må smøres på så tidlig at vannet i den har fordampet før barnet skal ut. Smører du ungen med en vanlig fiktighetskrem med vann i sju-åttetiden om morgenen er det godt beskyttet når det skal ut å leke i barnehagen klokken ti. Anonymous poster hash: e4c6b...12a
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #7 Skrevet 3. februar 2015 Bruker barnehagekremen til Lykkelig som Liten. Kjempegod krem, ikke direkte kuldekrem, men beskytter samtidig som den gir kjempefin næring til huden Men skal du bruke kuldekrem, så ikke bruk krem med vann i! Anonymous poster hash: ff911...b48
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #8 Skrevet 3. februar 2015 Jeg har lest at det kan være hensiktsmessig til små barn som ikke er veldig aktiv og dermed ikke svetter, men virker mot sin hensikt på aktive barn der svetten blir innkapslet under kuldekremen. Anonymous poster hash: 5df5f...d9d
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #9 Skrevet 3. februar 2015 Jeg er ingen tilhenger av kuldekrem. Eller, jeg har et veldig avslappa forhold til det. Kjøpte en tube til bhg bruk, siden de tdeligvis er så gira på det. Orket ikke å begynne å diskutere. Men har ikke hjemme, og bruker det heller ikke. Anonymous poster hash: 828ee...760
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #10 Skrevet 3. februar 2015 Vi bruker alle sammen Weledas Cold Cream pluss solkrem når vi står alpint. Smører det en god stund før vi går ut, og vi merker at huden ikke er fullt så tørr og ru etter en dag ute enn dersom vi ikke tar på noe. Jeg smører meg også med den etter skidagen. Den er utrolig feit men ikke klissete. Anonymous poster hash: a0c1e...5a1
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #11 Skrevet 4. februar 2015 Takk for svar. Hi Anonymous poster hash: e6409...654
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #12 Skrevet 4. februar 2015 Vi bruker kuldekrem når det er som i dag - altså tosifret på gradestokken. Er ingen fanatiker, men det er en smart ting å bruke på kalde dager slik at man ikke ødelegger huden og minsker fare for forfrysningsskader i kinnene. Jeg smører i første omgang egentlig bare nese, lepper og kinn. Når det gjelder hvilken krem, så er det faktisk slik at en hvilken som helst fet krem kan brukes. Dersom det er vann i den, må man smøre den på en halv time før så vannet skal fordampe ut av kremen før man går ut. Anonymous poster hash: 35473...044
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå