Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #1 Skrevet 3. februar 2015 Jeg er nå så desperat at jeg sterkt vurderer å begynne med lavkarbo, har 12 kg for mye som MÅ bort! Hadde aldri trodd jeg skulle vurdere det en gang, da jeg er av typen som elsker brød, bakverk, pasta, ja- rett og slett karbohydrater!!! Så nå lurer jeg på, hvordan fungerer dette egentlig - hvor lite lavkarbo må man ha før det har noe effekt på vektnedgang? Er det noen absolutt maksgrense på karbo pr dag før "vinninga går opp i spinninga" og man ender opp med å bare innta mye mer fett/proteiner OG i tillegg for mye karbohydrater? Vil jo helst ikke ende opp enda feitere enn jeg er...! Anonymous poster hash: 55462...f4e
Hildemor fra vest Skrevet 3. februar 2015 #2 Skrevet 3. februar 2015 Anbefaler å lese deg opp på ulike retninger innenfor lavkarbo på lavkarbo.no
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #3 Skrevet 4. februar 2015 Har vært inne og sett, men synes den siden er håpløst å finne frem i. Ville her høre folks egne erfaringer. Vurderer å legge meg på ca 100 g karbohydrater pr dag, det som jeg antar blir ca atkins-variant? Men MÅ man ned på ketosenivå for å gå ned i vekt, eller vil det hjelpe selv med dette nivået jeg tenker å legge meg på? Ser for meg dette som en myk start på en varig kostholdsendring. Men er rart det der hvor inngrodd man er blitt med tankene om at fett er fy fy! Men det hardeste tror jeg egentlig blir å kutte ut alt sukker...! HI Anonymous poster hash: 35832...27d
Pobie Skrevet 4. februar 2015 #4 Skrevet 4. februar 2015 Selvfølgelig må man ikke oppnå ketose for å gå ned i vekt. Du elsker mat som inneholder mye kalorier. Hvis du kutter ned på denne typen mat, vil du gå ned i vekt. F eks erstatt paste med grønnsaker, eller evt kun ha bittelitt pasta og masse grønnsaker på tallerkenen. Søtt bakverk spiser man en sjelden gang ved spesielle anledninger, ikke daglig eller hver uke. Brød bør du kutte ned på, men hva du erstatter det med kommer an på hvilket måltid du erstatter. Til frokost kan du f eks ta deg en smoothie istedenfor brødskiver, til lunsj kan du spise en stor salat (mest grønt, ikke "salater" de selger som er 90% nudler). Kveldsmat kan du kutte helt ut. Hvis du spiser en sunn middag skal du ikke trenge å spise igjen før neste morgen.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #5 Skrevet 4. februar 2015 Selvfølgelig må man ikke oppnå ketose for å gå ned i vekt. Du elsker mat som inneholder mye kalorier. Hvis du kutter ned på denne typen mat, vil du gå ned i vekt. F eks erstatt paste med grønnsaker, eller evt kun ha bittelitt pasta og masse grønnsaker på tallerkenen. Søtt bakverk spiser man en sjelden gang ved spesielle anledninger, ikke daglig eller hver uke. Brød bør du kutte ned på, men hva du erstatter det med kommer an på hvilket måltid du erstatter. Til frokost kan du f eks ta deg en smoothie istedenfor brødskiver, til lunsj kan du spise en stor salat (mest grønt, ikke "salater" de selger som er 90% nudler). Kveldsmat kan du kutte helt ut. Hvis du spiser en sunn middag skal du ikke trenge å spise igjen før neste morgen. Takk for svar! Van nettopp dette jeg lurte på HI Anonymous poster hash: 35832...27d
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #6 Skrevet 4. februar 2015 Anbefaler deg å laste ned lifesum og bruke den aktivit en periode for å få kontroll over inntaket. Uansett hva du velger å spise skal inne totalen på fett, karbohydrater og protein overstige 100%. Ganske grei pekepinn. 100 gram karbohydrater er fint, men da må du finne ut hvor mye fett og proteiner du kan spise uten at det blir for mye. Anonymous poster hash: eacf2...4ea
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #7 Skrevet 4. februar 2015 Har vært inne og sett, men synes den siden er håpløst å finne frem i. Ville her høre folks egne erfaringer. Vurderer å legge meg på ca 100 g karbohydrater pr dag, det som jeg antar blir ca atkins-variant? Men MÅ man ned på ketosenivå for å gå ned i vekt, eller vil det hjelpe selv med dette nivået jeg tenker å legge meg på? Ser for meg dette som en myk start på en varig kostholdsendring. Men er rart det der hvor inngrodd man er blitt med tankene om at fett er fy fy! Men det hardeste tror jeg egentlig blir å kutte ut alt sukker...! HI Anonymous poster hash: 35832...27d Du vet at hvis du legger om kostholdet til lavkarbo så må du leve med dette kostholdet livet ut? Orker du dette? Hvis du derimot legger om for å gå ned 12 kilo, og så begynner å spise normalt igjen, går du opp. Hadde heller spist mindre og trent mer. Anonymous poster hash: 9f10d...2b7
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #8 Skrevet 4. februar 2015 Bruker Lifesum ja, den er genial! Til deg over: hvis dette funker, vil jeg påstå at det er verdt det ja. Om det innebærer å kutte ut å spise ting som gjør meg feit, vel bring it on;) HI Anonymous poster hash: 35832...27d
Elsker livet Skrevet 4. februar 2015 #9 Skrevet 4. februar 2015 Har vært inne og sett, men synes den siden er håpløst å finne frem i. Ville her høre folks egne erfaringer. Vurderer å legge meg på ca 100 g karbohydrater pr dag, det som jeg antar blir ca atkins-variant? Men MÅ man ned på ketosenivå for å gå ned i vekt, eller vil det hjelpe selv med dette nivået jeg tenker å legge meg på? Ser for meg dette som en myk start på en varig kostholdsendring. Men er rart det der hvor inngrodd man er blitt med tankene om at fett er fy fy! Men det hardeste tror jeg egentlig blir å kutte ut alt sukker...! HI Anonymous poster hash: 35832...27d Du vet at hvis du legger om kostholdet til lavkarbo så må du leve med dette kostholdet livet ut? Orker du dette? Hvis du derimot legger om for å gå ned 12 kilo, og så begynner å spise normalt igjen, går du opp. Hadde heller spist mindre og trent mer. Anonymous poster hash: 9f10d...2b7 Her er det noe som har gått meg hus forbi. Hva mener du? Man vil vel legge på seg om man spiser som før uansett hvordan man har gått ned i vekt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå