Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #1 Skrevet 3. februar 2015 Jeg sliter med å legge på meg! Veier 50kg og er 175cm.. Det sier seg selv at det ikke er pent.. Vel, jeg er veldig glad i mat, spiser myyye, og jeg ligger på rundt 3000kalorier om dagen.. Kom til å tenke på at jeg kanskje spiser for mye ferdigmat? Eller har ikke det noe å si? Bare så det er sagt så lager jeg mye middag fra bunn, barna mine spiser ikke ferdigmat da det er noe jeg inntar mens de er hos pappaen sin f.eks.. Ting jeg ofte spiser er bla. thaimat fra frossendisken, fjordland, gatekjøkkenmat, frossenpizza osv.. Kan det ha noe å si? Blir snart gal av å være så tynn og sliten! Vært det hele livet bortsett fra da jeg var gravid og bikka 100kg Har ALDRI prøvd å slanke meg, har testa for alle relevante sykdommer og legen har egentlig bare gitt meg opp og konkludert med rask forbrenning :/ Anonymous poster hash: 7ed31...fc8
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #2 Skrevet 3. februar 2015 Noen er bare tynn, sånn er det. Men jeg tenker at grunnen til at du føler deg sliten er fordi du spiser så mye slik mat. Selv om du er tynn, trenger også du sunn mat da dette gir deg mer overskudd i tillegg til trening. Det kan hende du skal gjøre som en kamerat av meg, som også er veldig tynn: Han øker vekten ved å spise mye sunt og trene mye for å få muskler (uten å bli boler da). Anonymous poster hash: a16f7...773
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #3 Skrevet 3. februar 2015 Kroppen trenger næring for å legge på seg. Ikke mye næring i "utvannet/kokt" ferdigmat. Kroppen kan ikke bygges opp på salt, stivelse, karbohydrater og e-stoffer. Så ja, du er inne på noe Anonymous poster hash: cdfdc...39b
MammantilNurket Skrevet 3. februar 2015 #4 Skrevet 3. februar 2015 Ferdigmat er ikke bra for deg - jeg tror nesten emballasjen har mer smak og næring enn innholdet. Flytt inn til meg i vinterferien, så skal jeg lage masse godt til deg Dette kunne jeg f.eks. finne på å lage til deg en dag for å gi deg litt kjøtt på bena: Frokost: 1bløtkokt egg, grovbrød, meierismør, ost og skinke, makrell i tomat, agurk, tomat og paprika + en kopp gresk youghurt med granola, nøtter, frø og honning. Juice/melk, kaffe eller te. Mellommåltid: Kaffelatte på sojamelk, litt mørk sjokolade, hjemmelagede havrekjeks, nøtter og frø. Lunch: Salat av fullkornspasta med agurk, cherryttomater, paprika, oliven, spinatblader, avocado etc. Serveres med en god vinaigrette av EVO, balsamico og friske urter. Mellommåltid: Smoothie med frukt og bær. Middag: Laks eller ørret med hjemmelaget potetmos (med en fløteskvett), agurksalat, asparges, gulrot og en god saus av noe slag (hjemmelaget). Kveldsmat: Semulegrøt med rød saus etter min mormors oppskrift Spis så ren mat som mulig: fet fisk, magert kjøtt og kylling, egg, grønnsaker (spinat, grønnkål, erter og bønner, rotfrukter osv.), bær og frukt, hjemmelaget peanøttsmør, avocado, grove kornprodukter, nøtter frø, hjemmelaget peanøttsmør, oliven, gode oljer og meieriprodukter (ikke vær redd for melkefettet, det er faktisk veldig sunt!)
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #5 Skrevet 3. februar 2015 Ferdigmat er ikke bra for deg - jeg tror nesten emballasjen har mer smak og næring enn innholdet. Flytt inn til meg i vinterferien, så skal jeg lage masse godt til deg Dette kunne jeg f.eks. finne på å lage til deg en dag for å gi deg litt kjøtt på bena: Frokost: 1bløtkokt egg, grovbrød, meierismør, ost og skinke, makrell i tomat, agurk, tomat og paprika + en kopp gresk youghurt med granola, nøtter, frø og honning. Juice/melk, kaffe eller te. Mellommåltid: Kaffelatte på sojamelk, litt mørk sjokolade, hjemmelagede havrekjeks, nøtter og frø. Lunch: Salat av fullkornspasta med agurk, cherryttomater, paprika, oliven, spinatblader, avocado etc. Serveres med en god vinaigrette av EVO, balsamico og friske urter. Mellommåltid: Smoothie med frukt og bær. Middag: Laks eller ørret med hjemmelaget potetmos (med en fløteskvett), agurksalat, asparges, gulrot og en god saus av noe slag (hjemmelaget). Kveldsmat: Semulegrøt med rød saus etter min mormors oppskrift Spis så ren mat som mulig: fet fisk, magert kjøtt og kylling, egg, grønnsaker (spinat, grønnkål, erter og bønner, rotfrukter osv.), bær og frukt, hjemmelaget peanøttsmør, avocado, grove kornprodukter, nøtter frø, hjemmelaget peanøttsmør, oliven, gode oljer og meieriprodukter (ikke vær redd for melkefettet, det er faktisk veldig sunt!) Ja takk! Når kan jeg komme? Hehe, mye av det du skriver er ting jeg allerede spiser, altså. Jeg er veldig glad i ALL mat, så det er ikke slik at jeg spiser bare ferdigmat, men i snitt kanskje 3-4 ganger i uka. (Da er det snakk om ETT måltid av det, resten hjemmelaget) Jeg skal prøve å kutte ut de ferdig produktene og lage alt selv, så håper jeg kanskje det hjelper.. Høy forbrenning er sikkert fint det, men ikke gøy å være så tynn at det gjør vondt å bli tatt for hardt i. Var så fornøyd de fire mnd etter graviditetene, for da veide jeg 66kg.. Jaja..får få flere barn, da!? Anonymous poster hash: 7ed31...fc8
MammantilNurket Skrevet 3. februar 2015 #6 Skrevet 3. februar 2015 (endret) Ferdigmat er ikke bra for deg - jeg tror nesten emballasjen har mer smak og næring enn innholdet. Flytt inn til meg i vinterferien, så skal jeg lage masse godt til deg Dette kunne jeg f.eks. finne på å lage til deg en dag for å gi deg litt kjøtt på bena: Frokost: 1bløtkokt egg, grovbrød, meierismør, ost og skinke, makrell i tomat, agurk, tomat og paprika + en kopp gresk youghurt med granola, nøtter, frø og honning. Juice/melk, kaffe eller te. Mellommåltid: Kaffelatte på sojamelk, litt mørk sjokolade, hjemmelagede havrekjeks, nøtter og frø. Lunch: Salat av fullkornspasta med agurk, cherryttomater, paprika, oliven, spinatblader, avocado etc. Serveres med en god vinaigrette av EVO, balsamico og friske urter. Mellommåltid: Smoothie med frukt og bær. Middag: Laks eller ørret med hjemmelaget potetmos (med en fløteskvett), agurksalat, asparges, gulrot og en god saus av noe slag (hjemmelaget). Kveldsmat: Semulegrøt med rød saus etter min mormors oppskrift Spis så ren mat som mulig: fet fisk, magert kjøtt og kylling, egg, grønnsaker (spinat, grønnkål, erter og bønner, rotfrukter osv.), bær og frukt, hjemmelaget peanøttsmør, avocado, grove kornprodukter, nøtter frø, hjemmelaget peanøttsmør, oliven, gode oljer og meieriprodukter (ikke vær redd for melkefettet, det er faktisk veldig sunt!) Ja takk! Når kan jeg komme? Hehe, mye av det du skriver er ting jeg allerede spiser, altså. Jeg er veldig glad i ALL mat, så det er ikke slik at jeg spiser bare ferdigmat, men i snitt kanskje 3-4 ganger i uka. (Da er det snakk om ETT måltid av det, resten hjemmelaget) Jeg skal prøve å kutte ut de ferdig produktene og lage alt selv, så håper jeg kanskje det hjelper.. Høy forbrenning er sikkert fint det, men ikke gøy å være så tynn at det gjør vondt å bli tatt for hardt i. Var så fornøyd de fire mnd etter graviditetene, for da veide jeg 66kg.. Jaja..får få flere barn, da!? Anonymous poster hash: 7ed31...fc8 Så bra Jeg synes fortsatt det høres ut som litt mye ferdigmat. Husk at ferdigmat ofte inneholder mye salt, og det er ikke bra for deg. Semulegrøt er nydelig og inneholder (dessverre for meg) mye kalorier: Kok opp en halv liter helmelk. Mens du rører drysser du i 3/4 dl. semulegryn. Kok opp. La den putre under lokk i ca.et kvarter. Rør litt nå og da. Tilsett så en raus ss meierismør og 1 ss sukker. Nytes med friske bær, rød saus eller noe annet du liker Endret 3. februar 2015 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #7 Skrevet 3. februar 2015 Kjøp noen slike næringsdrikker på apoteket og drikk de mellom måltidene. Anonymous poster hash: 40bd2...47a
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #8 Skrevet 4. februar 2015 Jeg kjøpte nærinsdrikker på apoteket når jeg var 158 og 40kg.Gikk opp til 47kg på 4 mnd og har holdt meg der. Anonymous poster hash: 8a527...4bf
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #9 Skrevet 4. februar 2015 Jeg spiser også en del ferdigmat, har gått både opp og ned i vekt på det, kommer helt an på mengden det. Anonymous poster hash: b4410...ec2
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #10 Skrevet 4. februar 2015 Ei venninne er veldig tynn men spiser mye, og hun har prøvd rådgivning fra en ernæringsfysiolog uten at det hjalp på vekten. Bare pass på å ikke spise for mye fett, for tynne personer kan og lagre fett men da i blodårer og kan få hjerte-og karsykdommer. Anonymous poster hash: d61d3...a2a
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #11 Skrevet 4. februar 2015 Synes svaret til MammanTilNurket var så bra Så jeg bare signerer det Anonymous poster hash: f3d5a...9a1
Honningmelon Skrevet 4. februar 2015 #12 Skrevet 4. februar 2015 Ferdigmat er ikke bra for deg - jeg tror nesten emballasjen har mer smak og næring enn innholdet. Flytt inn til meg i vinterferien, så skal jeg lage masse godt til deg Dette kunne jeg f.eks. finne på å lage til deg en dag for å gi deg litt kjøtt på bena: Frokost: 1bløtkokt egg, grovbrød, meierismør, ost og skinke, makrell i tomat, agurk, tomat og paprika + en kopp gresk youghurt med granola, nøtter, frø og honning. Juice/melk, kaffe eller te. Mellommåltid: Kaffelatte på sojamelk, litt mørk sjokolade, hjemmelagede havrekjeks, nøtter og frø. Lunch: Salat av fullkornspasta med agurk, cherryttomater, paprika, oliven, spinatblader, avocado etc. Serveres med en god vinaigrette av EVO, balsamico og friske urter. Mellommåltid: Smoothie med frukt og bær. Middag: Laks eller ørret med hjemmelaget potetmos (med en fløteskvett), agurksalat, asparges, gulrot og en god saus av noe slag (hjemmelaget). Kveldsmat: Semulegrøt med rød saus etter min mormors oppskrift Spis så ren mat som mulig: fet fisk, magert kjøtt og kylling, egg, grønnsaker (spinat, grønnkål, erter og bønner, rotfrukter osv.), bær og frukt, hjemmelaget peanøttsmør, avocado, grove kornprodukter, nøtter frø, hjemmelaget peanøttsmør, oliven, gode oljer og meieriprodukter (ikke vær redd for melkefettet, det er faktisk veldig sunt!) Å herregud! Kan jeg også komme i vinterferien? Men, jeg skal egentlig ned noen kg da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå