Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #1 Skrevet 3. februar 2015 Altså, jeg tar MYE blodprøver.. Var i dag på nytt på laboratoriet for nye blodprøver, syns det stakk litt mer enn det pleier da nåla gikk inn i armen, men tenkte at sånn skjer. Damen var derimot veldig flink til å "bytte" de glassene, tror det er første gang jeg ikke har merket det.. MEN, nå er jeg så hoven der at jeg klarer ikke bøye armen, og det gjør ganske vondt. Har blitt lilla, gul og blå ved andre blodprøver, men det her er noe helt annet. Jeg får ikke rettet den helt ut og det går ikke bøye den skikkelig.. Hva har skjedd? Noen som har opplevd det samme? (Er hoven helt fra stikker og bort på begge sidene av armen..) Anonymous poster hash: b1e86...454
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #2 Skrevet 3. februar 2015 hun har sikkert stukket gjennom blodåra og da blør det på innsiden også. Anonymous poster hash: 08f43...3fd
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #3 Skrevet 3. februar 2015 Sann skjer til tider, så ikke noe å bry seg om! Anonymous poster hash: a0527...d38
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #4 Skrevet 3. februar 2015 Haha, okey, takk for svar Altså, hadde ikke tenkt å gjøre noe med det, tror ikke jeg mister armen eller noe sånt Har som sagt tatt mange blodprøver i mitt liv (ca en gang i mnd siden jeg var 12 år) og har vært borti litt hoven og gul og blå etterpå, nåla har blitt satt feil, gått gjennom osv..dette var bare så mye mer "ekstremt" Kanskje jeg bare begynner å bli gammal slik at årene ikke tåler like mye lenger Haha Hi Anonymous poster hash: b1e86...454
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #5 Skrevet 3. februar 2015 Sann skjer til tider, så ikke noe å bry seg om! Anonymous poster hash: a0527...d38 Til tider? Dra på Ahus, så dår du oppleve det hver gang Anonymous poster hash: 59a0e...fcd
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #6 Skrevet 3. februar 2015 Jeg tok mange blodprøver en periode (lå på sh i forbindelse med fødsel). De hadde akkurat begynt å ta blodprøver (pleiere og jordmødre). De stakk nesten uten unntak gjennom 2-4 ganger hver eneste gang de skulle ta dem.... Jeg så ut som om jeg hadde blitt kraftig mishandlet etter noen uker med dette og i lengre tid etterpå. Hele fargekartet. Jeg kan ikke huske så veldig om jeg ble noe særlig stiv av det, men var veldig syk. Dessuten klarte en av dem til og med å stikke veneflon tvers gjennom..... det var AU det. Anonymous poster hash: 07461...d8f
skjotta Skrevet 3. februar 2015 #7 Skrevet 3. februar 2015 Jeg har "rulleårer" og ser sånn ut nesten hver gang jeg tar blodprøve eller setter kanyle. En gang brukte de opp begge hendene og kanyle måtte settes på ankelen. Like gøy hver gang en ny sykepleier kom for å skifte pose 😉
Kanutten83 Skrevet 3. februar 2015 #8 Skrevet 3. februar 2015 Opplevd det en gang jeg også, ble hoven, blå, gul osv... Klarte ikke bøye armen på nesten uke uten at det gjorde vondt. Gikk sakte, men sikkert over. Hun som tok blodprøven stakk enten litt feil eller så var det noe annet som gikk litt feil, men det var ikke farlig fikk jeg beskjed om. Jeg ville bare ha litt vondt og være hoven noen dager. Jo takk, merket det godt Blodprøven ble heldigvis tatt fra venstre arm så ble ikke så hemmet av det (er høyrehendt)
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #9 Skrevet 3. februar 2015 Det er sant som kan skje, men da har hun stukket dårlig. Må ha stikki igjennom blodåra og da siver det ut under huden. Hvis du i tillegg bøyer armen for å få det til å stoppe å blø så siver det enda mer ut, du vil da klemme av åren. Så ikke gjør det, trykk heller hardt på bomullsdotten. Vi har en sekretær hos oss som det der har skjedd maaange ganger på og vi ser hun stikker litt "brutalt". Jeg og min kollega har jobbet sammen i 7 år og aldri hørt noen si det til oss at det har skjedd, men mange ganger etter at hun nye har begynt (hun har jobbet i mange år). Så kommer helt ann på hvem som stikker Anonymous poster hash: 47eb7...c10
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #10 Skrevet 3. februar 2015 Takk for svar Hun stakk på den armen de aldri pleier å stikke meg, så kan jo være mye som har skjedd. Var bare glad jeg ikke kjente bytting av glassene, for det er det verste med hele greia syns jeg Ja, da skal jeg prøve å la være og bøye armen (lettere sagt enn gjort, hehe ), og så får jeg bare håpe det ikke tar en uke som ei over her skrev.. DET har jeg ikke tid til Hi Anonymous poster hash: b1e86...454
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #11 Skrevet 3. februar 2015 Jeg tar også masse blodprøver. Opplevde en gang å ha vondt i armen i ukesvis, men ble aldri blå el.l. Bare stakk og verket i lange tider. Sikkert fort gjort å bomme litt. Anonymous poster hash: 5328f...23f
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #12 Skrevet 3. februar 2015 Altså, jeg tar MYE blodprøver.. Var i dag på nytt på laboratoriet for nye blodprøver, syns det stakk litt mer enn det pleier da nåla gikk inn i armen, men tenkte at sånn skjer. Damen var derimot veldig flink til å "bytte" de glassene, tror det er første gang jeg ikke har merket det.. MEN, nå er jeg så hoven der at jeg klarer ikke bøye armen, og det gjør ganske vondt. Har blitt lilla, gul og blå ved andre blodprøver, men det her er noe helt annet. Jeg får ikke rettet den helt ut og det går ikke bøye den skikkelig.. Hva har skjedd? Noen som har opplevd det samme? (Er hoven helt fra stikker og bort på begge sidene av armen..) Anonymous poster hash: b1e86...454 Ja hun traff en nerve. men jeg sa fra med en gang etterpå og hun beklaget veldig. Det gikk over en uke før armen funket bra igjen... Men var blå og gul mye lenger. Forferdelig vondt Anonymous poster hash: 3df61...ae4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå