Gå til innhold

Noen som har mistet jobben på dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du fått sparken?

Hvorfor?

Anonymous poster hash: 494f6...c26
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fetteren min døde og jeg skulle reise hjem til begravelsen. Ga beskjed til min sjef om at jeg ville ha fri (uten lønn) for å reise hjem. Fikk da beskjed om at om jeg ikke dukket opp på jobb de tre dagen ville jeg få sparken. Jeg var 21 år, bodde på en annen kant av landet, og dro hjem. Kom tilbake uten jobb... tok det ikke videre fordi jeg fikk ny jobb med en gang...

Anonymous poster hash: 96e5c...e63

Skrevet

Ble beskyldt for tyveri og fikk sparken øyeblikkelig på dagen + at jeg ble utskjelt i butikken foran kunder.

Kunne bevise at jeg ikke hadde stjålet noe, fordi jeg visste at sjefen hadde montert kamera i hele butikken (uten å merke det), og da jeg gjorde ham oppmerksom på det nektet han. Da jeg truet med å anmelde kameraovervåkningen fikk jeg i det minste lønna mi,men jeg fikk ikke jobben tilbake for jeg kom sikkert til å gjøre noe galt senere uansett..

Jeg var 18 år og det var en deltidsjobb mens jeg studerte.

Anonymous poster hash: 878ea...bdc
Skrevet

Ble beskyldt for tyveri og fikk sparken øyeblikkelig på dagen + at jeg ble utskjelt i butikken foran kunder.

Kunne bevise at jeg ikke hadde stjålet noe, fordi jeg visste at sjefen hadde montert kamera i hele butikken (uten å merke det), og da jeg gjorde ham oppmerksom på det nektet han. Da jeg truet med å anmelde kameraovervåkningen fikk jeg i det minste lønna mi,men jeg fikk ikke jobben tilbake for jeg kom sikkert til å gjøre noe galt senere uansett..

Så du ble beskyldt for å stjele uten at han hadde bevis for det?

Skrevet

Så du ble beskyldt for å stjele uten at han hadde bevis for det?

Jepps.

Skrevet

Jeg hadde skrevet noen feil på timelista, en dag 15 min for mye og en annen dag 15 min for lite. Skulle være omvendt. Og jeg hadde flexitid også så det hadde ingenting å si egentlig.

Jeg skjønte at dette hadde med salget av selskapet å gjøre, de ville bli kvitt alle vikarer. Tok det rettslig og fikk noen måneder med lønn.

Anonymous poster hash: b7455...d54
Skrevet

Nei, men har sørget for at en mistet jobben på dagen.

Anonymous poster hash: 99d7e...0a8

Skrevet

Nei, men har sørget for at en mistet jobben på dagen.

Fortell:)

Skrevet

En fyr jeg jobbet med i Bhg røyka hasj. Jeg sa fra til leder og fyren var uten jobb..

Skrevet

Olaf Thommessen gikk på dagen.

Såkalt 'uenighet om strategi'.

Anonymous poster hash: d3c47...9ba

Skrevet

Fetteren min døde og jeg skulle reise hjem til begravelsen. Ga beskjed til min sjef om at jeg ville ha fri (uten lønn) for å reise hjem. Fikk da beskjed om at om jeg ikke dukket opp på jobb de tre dagen ville jeg få sparken. Jeg var 21 år, bodde på en annen kant av landet, og dro hjem. Kom tilbake uten jobb... tok det ikke videre fordi jeg fikk ny jobb med en gang...

Det er jo heller ingenting å ta videre... Man har ikke krav på fri til fetters begravelse. Tror du msn kan komme og få som man vil? Sært å si nei kanskje, men om du bare gav beskjed om at du ble borte skjønner jeg de godt. Du har et litt vridd syn på hvilken posisjon du har!

Anonymous poster hash: 544f0...880

Skrevet

Det er jo heller ingenting å ta videre... Man har ikke krav på fri til fetters begravelse. Tror du msn kan komme og få som man vil? Sært å si nei kanskje, men om du bare gav beskjed om at du ble borte skjønner jeg de godt. Du har et litt vridd syn på hvilken posisjon du har!

Anonymous poster hash: 544f0...880

Gud bedre for en dømmende fortolkning du har! Hun sier ikke "skal ha", hun sier "vil ha".

Det er da helt greit å si at man ønsker fri til å dra i en begravelse til en slektning. Noen står sine kusiner og fettere nær, andre ikke. Hun var tydeligvis inneforstått med at det i så fall ble uten lønn.

For å ellers svare på HI's spørsmål:

Jeg kjenner til tre tilfeller der ansatte i sinne eller frustrasjon over avgjørelser hos ledelsen har valgt å fantegå (gå på dagen), og ellers har jeg hatt en leder som en gang fikk avskjed på grunn av noe alvorlig (oppsigelse på dagen).

Selv har jeg aldri blitt oppsagt, men i forrige jobb aksepterte jeg en sluttpakke pga overtallighet og når forhandling om den var ferdig, så inkluderte den at jeg kunne ha min siste arbeidsdag allerede uken etter. Og helt ærlig så var det så mye alvorlig galt der, at den sluttpakken var veldig velkommen. Hadde nok ikke holdt ut mye lengre.

Anonymous poster hash: 6642b...5a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...