MammantilNurket Skrevet 3. februar 2015 #1 Skrevet 3. februar 2015 I forbindelse med en heftig runde influensa opplevde jeg å være litt tett i ørene. Det er jo normalt. I helgen var vi ute og fløy. Kjente det godt i ørene på turen nedover. På vei hjem var det imidlertid veldig vondt og det endte med at det smalt skikkelig på slutten av turen. Bli litt fuktig inne i øret, men tenkte ikke noe videre over det. I dag skulle jeg rense ørene mine med en Q-tip. Oppdaget at det var en del størknet blod på Q-tip'en. Ewwww Farlig? Kan noe ha gått i stykker?? Har ikke vondt nå. Takknemlig for svar
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #2 Skrevet 3. februar 2015 Er nok trommehinnen som mest sannsynlig har sprukket. er ikke farlig,men legen din bør kikke inn i øre om en seks ukers tid for å se at det har leget seg skikkelig. Anonymous poster hash: f45d6...811
MammantilNurket Skrevet 3. februar 2015 Forfatter #3 Skrevet 3. februar 2015 Er nok trommehinnen som mest sannsynlig har sprukket. er ikke farlig,men legen din bør kikke inn i øre om en seks ukers tid for å se at det har leget seg skikkelig. Anonymous poster hash: f45d6...811 Tusen takk for svar Da skal jeg kontakte legen min om seks uker. Øret føles på en måte "åpent", jeg hører normalt og jeg har ikke vondt. Tenker at det er lurt å ikke få vann i øret, da?
Roheryn Skrevet 3. februar 2015 #4 Skrevet 3. februar 2015 Høres veldig ut som sprukket trommehinne ja, ikke farlig men du bør ta en etterkontroll etter noen uker for å se at det har grodd skikkelig. Til neste gang: otrivin nesespray før landing. Det kan bidra til å åpne kanalene opp mot øret litt. Og tygg, gjesp, svelg luft og gjør merkelig kjevegymnastikk på vei ned 😛
Roheryn Skrevet 3. februar 2015 #5 Skrevet 3. februar 2015 Er nok trommehinnen som mest sannsynlig har sprukket. er ikke farlig,men legen din bør kikke inn i øre om en seks ukers tid for å se at det har leget seg skikkelig. Anonymous poster hash: f45d6...811 Tusen takk for svar Da skal jeg kontakte legen min om seks uker. Øret føles på en måte "åpent", jeg hører normalt og jeg har ikke vondt. Tenker at det er lurt å ikke få vann i øret, da? Ikke vann i øret før etter 6 uker/legen har sjekket at det er tett ☺
Jojo x3 Skrevet 3. februar 2015 #6 Skrevet 3. februar 2015 Du bør unngå vann i øret og spesielt bassengvann til det er grodd. Kaldt vann kan gjøre at du blir svimmel dessuten kan vann i øret hvis trommehimne er sprukket gi økt fare for infeksjon. Jeg er ikke lege, men dette fikk vi beskjed om en gang en av ungene opplevde det samme.
MammantilNurket Skrevet 3. februar 2015 Forfatter #7 Skrevet 3. februar 2015 Tusen takk for gode råd Jeg brukte faktisk litt Nesespray under turen og tygde tyggegummi, men jeg burde nok ha satt i gang tidligere. Jeg har visstnok ganske trange ørekanaler (litt trang i nøtte) og jeg hadde ofte ørebetendelse som liten. Jeg ringer Dr.FeelGood i morgen og bestiller time. Jeg har heldigvis ingen planer om å basseng fremover. Kan det være lurt med en liten bommulsdott i øret ved hårvask?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå