Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #1 Skrevet 3. februar 2015 har en gutt på 10 som vil ha snapchat..hvor gamle er deres barn som har de? Anonymous poster hash: 82112...e8f
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #2 Skrevet 3. februar 2015 Aldri aldri aldri Anonymous poster hash: 18e61...bdf
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #3 Skrevet 3. februar 2015 9 åringen min har det. Har familie, mine venninner og sine venninner der. Ser egentlig ikke problemet. Sjekker vennelisten jevnlig. Fin måte å holde kontakt med familie langt unna og morsom måte å kommunisere med venninner ☺ Anonymous poster hash: cf879...697
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #4 Skrevet 3. februar 2015 Nei. Anonymous poster hash: c6153...2bb
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #5 Skrevet 3. februar 2015 10 åringen min får ikke snapchat. Vet det er mange venner som har det, men det trenger ikke bety at min skal ha det. Vi foreldre må faktisk være litt tøffe og si nei noen ganger Selv om vi sjekker vennelisten ofte, så hjelper vel ikke det så mye, når det kan være snapper til andre i klassen og venner som kanskje ikke alltid burde være sendt. var på et møte med skolen angeående nettbruk en gang, og syntes han sa noe lurt der. Hvor skal vi som foreldre sette grenser? Når vi sier det er greit til barna våres at vi kan juge på alderen her, hva med andre ting? Skal vi og si til 16 åringen at det er greit og drikke alkohol selv om han ikke er 18? for aldersgrenser er bare tull? http://www.barnevakten.no/nyttig-informasjon-om-snapchat/ Anonymous poster hash: a0d27...d41
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #6 Skrevet 3. februar 2015 Min 10 åring har snapchat. Han har 3 venner innpå og resten er oss i familien. Ser han bruker det mest med onkelen som bor i en annen by. Vi snakker mye om nettvett og hva som er greit / ugreit. Anonymous poster hash: 120d2...9b5
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #7 Skrevet 3. februar 2015 7-åringen min har det faktisk Han har bare meg, storebrødrene, bestemor, en tante, en onkel og en venninne på vennelisten. Både 10-åringen og 12-åringen har også, men ingen av dem har noen særlig lang venneliste og bruker det lite uansett. 12-åringen bruker Insta mer, men bare litt det også. Vi snakker jevnlig om nettvett og bruk av mobil, og jeg synes det er helt greit. Anonymous poster hash: 9f396...3f4
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #8 Skrevet 3. februar 2015 Her har 10-åringen snapchat. Mest familiemedlemmer og bestekompisen. Vi passer på og han tar screenshot av alle snaps han får. Det er ikke noe vi har bedt om, men han ønsker det selv. Han har ikke Facebook, Instagram eller Molio eller hva det heter. Anonymous poster hash: f6db2...352
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #9 Skrevet 3. februar 2015 Du har ingen garanti kva barnet ditt gjør der. Dei bilda som ein tar klarer ein og få tak i. Det er jo data og det klarer ein flink dataeksper og snoke opp. Anonymous poster hash: 9df7d...117
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #10 Skrevet 3. februar 2015 Du har ingen garanti kva barnet ditt gjør der. Dei bilda som ein tar klarer ein og få tak i. Det er jo data og det klarer ein flink dataeksper og snoke opp. Anonymous poster hash: 9df7d...117 Ja, jeg er ganske sikker på at et sted der ute sitter det en gal og pervers dataekspert og sporer opp akkurat mine barn sine snap-kontoer... Herrefred, det er forskjell på å være forsiktig og være paranoid og hysterisk! Anonymous poster hash: 9f396...3f4
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #11 Skrevet 3. februar 2015 Min snart 11-åring har fått snap. Han ba om instagram også, men det sa jeg nei til. Ser ikke problemet, siden han har kun meg, bestemoren og et par venner på listen. Vi har snakket om nettvett, og hva som er greit og ikke. Stoler på at han ikke legger ut noe han ikke bør, og sier fra dersom han mottar noe som ikke er greit. Synes det er en fin måte å "øve" på, for de er plutselig så store at vi ikke har kontroll på hva de gjør på nett. Å lyve på alderen må man også for å opprette egen apple-konto på ipaden, så jeg tar ikke det så tungt i dette tilfellet. Anonymous poster hash: 48574...30d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå