Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #1 Skrevet 3. februar 2015 Jeg hørte nettopp om ei dame som hadde vært på trening dagen før fødsel og tilbake på trening 4 dager etter fødsel. Las om henne i avisa. Ikke vet jeg om det var dama selv som tipset avisen om dette, eller om det var andre. Men altså, hva er den store allmenninteressen for sånt? Er denne dama et forbilde for andre? Skal nybakte mødre kjenne på presset om å være super-kvinner for enhver pris? Virker som om det er veldig viktig for enkelte å framstå som så mye bedre enn alle andre, og stadig hige etter å overgå alle andre. Og ikke minst få det fram i diverse sosiale medier, slik at alle kan lese om hvor flinke de er. Personlig synes jeg fokuset blir så feil. Når man nettopp har født, så bør jo tid og energi gå til den lille? Hva er deres meninger om sånt? Anonymous poster hash: 926c3...5ab
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #2 Skrevet 3. februar 2015 dytt Anonymous poster hash: 926c3...5ab
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #3 Skrevet 3. februar 2015 Jeg tor det har dype psykologiske årsaker det der perfekt-hysteriet som er nå for tiden. Delvis en måte å takle en mer urolig verdenssituasjon, med å lukke seg inne i en narsissistisk detaljorientert boble for å takle alt det skumle og håpløse den moderne verden byr på. Dels tror jeg det er påvirkning fra Hollywood. De rike, berømte og kongelige har jo alltid vært forbilder. På 1700-tallet smurte damer over hele Europa seg inn med farlige kremer med både arsenikk og bly for å bli like bleke og tandre som en fransk dronning. Nå er det jo L.A-kjendisene som er "kongelige," som man ser på TV og som setter "standarden" for hvordan man skal se ut. Og saueflokken følger etter. Dessuten er en veltrent kropp det nye statussymbolet over alle, velstandssignalet som det primitive moderne menneske sender ut for å tiltrekke seg venner og partner av samme karakter. Før var det tiltrekkende å være litt velfødd "se jeg har råd til å spise," Nå er det "se jeg har råd til å trene og spise superdupermat". De fattige er henvist til billighylla med pasta og sukkerbomber når de handler. Anonymous poster hash: c7435...8b6
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #4 Skrevet 3. februar 2015 Enig i det du skriver. Og så virker det som om det er status å være litt bedre enn naboen eller venninnene. "Se på meg, jeg klarer sånn og sånn. Det gjør ikke du." Jeg er så mye flinkere enn deg- innstilling. Anonymous poster hash: 926c3...5ab
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #5 Skrevet 3. februar 2015 Jeg mener at man faktisk kan avstå fra presset og at det er tull å påstå at man er presset. Om andre mennesker vil velge å bruke tiden sin på ting som ikke opptar meg eller som gjør at jeg ikke får tid til alt det jeg ønsker å gjøre så avtår jeg bare. Jeg trenger ikke la meg presse eller påstå at noen presser meg, fordi de gjør som de ønsker. JEG kan velge for meg. DU kan velge for deg. Jeg orker ikke være med på karusellen og jeg bruker tiden min som jeg ønsker. Jeg er ikke den lekreste dama i butikken og jeg har verken de dyreste eller fineste klærne. Det i seg selv gjør meg verken bedre eller verre enn andre. Jeg er trygg på meg selv og trygg på at for meg er det de riktige valgene jeg gjør. Hva andre mener spiller fint liten rolle, akkurat som hun som trener 5 dager i uka eller vasker huset hver dag bryr seg midt i ryggen over mine valg. Vi trenger ikke la oss presse. For vær litt ærlig da, folkens. Hvem er det i realiteten som skaper press? Jo, det er oss (som i et kollektivt oss) selv all den tid vi velger å ta innover oss andre sine valg og tro at de valgene er så mye bedre enn de vi selv tar. Anonymous poster hash: d2e32...8db
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #6 Skrevet 3. februar 2015 Jeg mener at man faktisk kan avstå fra presset og at det er tull å påstå at man er presset. Om andre mennesker vil velge å bruke tiden sin på ting som ikke opptar meg eller som gjør at jeg ikke får tid til alt det jeg ønsker å gjøre så avtår jeg bare. Jeg trenger ikke la meg presse eller påstå at noen presser meg, fordi de gjør som de ønsker. JEG kan velge for meg. DU kan velge for deg. Jeg orker ikke være med på karusellen og jeg bruker tiden min som jeg ønsker. Jeg er ikke den lekreste dama i butikken og jeg har verken de dyreste eller fineste klærne. Det i seg selv gjør meg verken bedre eller verre enn andre. Jeg er trygg på meg selv og trygg på at for meg er det de riktige valgene jeg gjør. Hva andre mener spiller fint liten rolle, akkurat som hun som trener 5 dager i uka eller vasker huset hver dag bryr seg midt i ryggen over mine valg. Vi trenger ikke la oss presse. For vær litt ærlig da, folkens. Hvem er det i realiteten som skaper press? Jo, det er oss (som i et kollektivt oss) selv all den tid vi velger å ta innover oss andre sine valg og tro at de valgene er så mye bedre enn de vi selv tar. Anonymous poster hash: d2e32...8db 👍 Anonymous poster hash: 60434...454
Preggie Skrevet 3. februar 2015 #7 Skrevet 3. februar 2015 Enig med #5, vi velger selv om vi lar oss presse av dette. Det kunne ikke falt meg inn å dra på trening nå, syv uker før termin, og tenker at kroppen, spesielt bekkenet absolutt ikke har godt av trening etter fire dager.. Kjenner en som dro på joggetur uken etter fødsel og fikk skikkelige bekken plager. Jeg er chubby, og synes at det finnes viktigere ting i verden å bry seg om enn min kroppsvekt Når det er sagt, kommer jeg selvfølgelig til å trene for å komme tilbake i form og vekt etter jeg har født, men i hvertfall ikke før 8 uker!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #8 Skrevet 3. februar 2015 Jeg mener at man faktisk kan avstå fra presset og at det er tull å påstå at man er presset. Om andre mennesker vil velge å bruke tiden sin på ting som ikke opptar meg eller som gjør at jeg ikke får tid til alt det jeg ønsker å gjøre så avtår jeg bare. Jeg trenger ikke la meg presse eller påstå at noen presser meg, fordi de gjør som de ønsker.JEG kan velge for meg. DU kan velge for deg. Jeg orker ikke være med på karusellen og jeg bruker tiden min som jeg ønsker. Jeg er ikke den lekreste dama i butikken og jeg har verken de dyreste eller fineste klærne. Det i seg selv gjør meg verken bedre eller verre enn andre. Jeg er trygg på meg selv og trygg på at for meg er det de riktige valgene jeg gjør. Hva andre mener spiller fint liten rolle, akkurat som hun som trener 5 dager i uka eller vasker huset hver dag bryr seg midt i ryggen over mine valg. Vi trenger ikke la oss presse. For vær litt ærlig da, folkens. Hvem er det i realiteten som skaper press? Jo, det er oss (som i et kollektivt oss) selv all den tid vi velger å ta innover oss andre sine valg og tro at de valgene er så mye bedre enn de vi selv tar. Anonymous poster hash: d2e32...8db Veldig enig! Vi er selv ansvarlige for om vi vil la oss presse eller ikke, og lar vi oss presse kan vi ikke skylde på andre enn oss selv. Synes vi damer er så hyklerske; vi syter og klager over kroppspress blant annet, likevel insisterer vi på å handle hos kjedene som bruker anorektiske 13-åringer som modeller, vi tar silikon fordi puppene våre er så "fæle, vi bruker millioner på kosmetikk og behandlinger som liksom skal gjøre oss yngre, vi slanker oss og trener og spiser spinat til middag over et nytt nummer av Cosmopolitan. Helt blindt og uten et snev av ryggrad mater vi det stygge beistet som vi mener er ansvarlige for kroppshysteriet med blodig biff. Det er verken menn eller motebransjen som er ansvarlige for kvinners dårlige selvbilde, det står vi helt og holdent for selv. Hva verre er: vi overfører det til neste generasjon kvinner. Anonymous poster hash: f0961...0c2
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 3. februar 2015 #9 Skrevet 3. februar 2015 Jeg mener at man faktisk kan avstå fra presset og at det er tull å påstå at man er presset. Om andre mennesker vil velge å bruke tiden sin på ting som ikke opptar meg eller som gjør at jeg ikke får tid til alt det jeg ønsker å gjøre så avtår jeg bare. Jeg trenger ikke la meg presse eller påstå at noen presser meg, fordi de gjør som de ønsker. JEG kan velge for meg. DU kan velge for deg. Jeg orker ikke være med på karusellen og jeg bruker tiden min som jeg ønsker. Jeg er ikke den lekreste dama i butikken og jeg har verken de dyreste eller fineste klærne. Det i seg selv gjør meg verken bedre eller verre enn andre. Jeg er trygg på meg selv og trygg på at for meg er det de riktige valgene jeg gjør. Hva andre mener spiller fint liten rolle, akkurat som hun som trener 5 dager i uka eller vasker huset hver dag bryr seg midt i ryggen over mine valg. Vi trenger ikke la oss presse. For vær litt ærlig da, folkens. Hvem er det i realiteten som skaper press? Jo, det er oss (som i et kollektivt oss) selv all den tid vi velger å ta innover oss andre sine valg og tro at de valgene er så mye bedre enn de vi selv tar. Anonymous poster hash: d2e32...8db Helt enig! Jeg føler vi lever i en tid hvor det eneste som teller er hva vi har krav på, og ingen fokus på pliktene vi har. Er det noe som er galt er det aldri vår egen feil, men vi tar gjerne æren for alt det gode som skjer. Jeg er så lei av å høre på den totale ansvarsfraskrivelsen som mange driver med!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #10 Skrevet 3. februar 2015 De får bare styre på. Ikke f...om jeg gidder å stresse! Hva andre gjør får være opp til dem! Anonymous poster hash: 0d474...505
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå