Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #1 Skrevet 3. februar 2015 at foreldre sier hei og hadet, tar barnet med og går, eller blir en stund på besøk/snakker litt i gangen? Gjør ofte det siste, men skjønner jo nå at det er irriterende Anonymous poster hash: d3a28...72a
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #2 Skrevet 3. februar 2015 Vil de skal hente ungen og dra Etter ofte 6-8 timer med besøk av viltre gutter ønsker jeg litt ro rundt meg når hentetid "endelig" har kommet.... Anonymous poster hash: 70929...6ce
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #3 Skrevet 3. februar 2015 Jeg synes det er hyggelig om de blir med inn og tar en kaffekopp jeg da. Med mindre vi allerede har passert leggetid, da er det fint om de stikker med en gang. Anonymous poster hash: ae419...e2d
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #4 Skrevet 3. februar 2015 Det kommer litt an på. 2-3 minutter er altid hyggelig, men om de ikke får med seg ungene da kan de heller komme inn. Vi har noen som aldri har tid til å sitte ned, men likevell tar det gjerne inpå 45 minutter før de kommer seg avgårde. Det er irriterende. Jeg er ikke så glad i å stå på gangen å henge. Anonymous poster hash: 1d54d...849
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 3. februar 2015 #5 Skrevet 3. februar 2015 Da er jeg egentlig klar for å være alene litt, og vil helst at de skal dra. Men det kan være koselig med en prat også, kommer litt an på hvem det er og hvor interessant praten er😊
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #6 Skrevet 3. februar 2015 Kommer litt an på hvem de er... Jeg er en person som skravler lett, men noen er tunge å dra i gang. Da er det greit at de bare sier ha det og drar... Andre er det bare hyggelig å skravle videre med. Inviterer aldri inn på kaffe da, det blir fort mer langvarig enn vi har tid til. Anonymous poster hash: 68b94...56a
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #7 Skrevet 3. februar 2015 Kommer an på tid det er, er jeg midt i leggetid av minstemann, så må de gjerne komme seg ut, men om det er rett før kveldsmat for eksempel så må de gjerne bli å snakke litt, ofte så ber jeg de inn og at ungen dems får kveldsmat her.. Jeg liker å snakke med foreldrene til vennene til barna mine, jeg tror vi stiller sterkere i ungdomstiden og skoletiden om vi bryr oss, og kjenner foreldre og barna! Anonymous poster hash: 2509c...d41
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #9 Skrevet 3. februar 2015 Står alltid og snakker litt i gangen. men inviterer ikke på kaffe. Anonymous poster hash: c3da4...7e3
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #10 Skrevet 3. februar 2015 Mtp at mine barn skal bli tenåringer og voksne så synes jeg det er viktig og lurt å ha et godt forhold til foreldrene til barnas venner. Om ikke lenge får venner og venners valg mer innflytelse på mine barn enn meg å da kan det være greit å ha alliert seg litt med de andre foreldrene å i hente situasjonen gir det oss en mulighet til å bli litt kjent. Vi ber inn på kaffe hvis vi har tid, hvis ikke de har tid så kan de skravle i 5 min før de reiser. Misliker også de som har det såå travelt, men står 45 min med døra åpen. Anonymous poster hash: ee60e...11c
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #11 Skrevet 3. februar 2015 Synes det er kjempekoselig med litt skravling Anonymous poster hash: 57e81...cf4
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #12 Skrevet 3. februar 2015 Et par minutter i gangen kan jeg sikkert avse, men en halvtimes tid+ på min sofa blir litt seigt. Det kommer jo litt an på hvilken forelder det er også da. Ikke alle man har tonen med. Anonymous poster hash: b174f...0c6
Tro smo konosoro Skrevet 3. februar 2015 #13 Skrevet 3. februar 2015 Viss jeg har et ønske om å prate med deg, så inviterer jeg deg inn. Viss jeg ikke har et ønske om å prate med deg mer enn 2-3 minutter, så inviterer jeg deg ikke inn. Så enkelt. Folk som står leeeenge og prater uten at jeg har invitert til det er irriterende.
Mor di! Skrevet 3. februar 2015 #14 Skrevet 3. februar 2015 Liker veldig godt at de slår av en prat! Feks på den måten har vi faktisk fått nye venner og finner på ting i lag med barna. Og uansett er det kjekt å bli kjent med andre sine foreldre
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #15 Skrevet 3. februar 2015 Alltid kjekt med en prat! Anonymous poster hash: 649f6...c83
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #16 Skrevet 3. februar 2015 Som oftest syns jeg det er greit at de henter og slår av en liten prat i gangen mens ungen gjør seg klar. Jeg syns det er slitsomt med de som skal invitere inn hver gang jeg skal hente ungen og få den med hjem for kveldsmat og senga. Det tar så mye tid å få hentet ungen at jeg kvier meg for å la ungen bli med de hjem eller så sender jeg mannen for å hente hos de. Anonymous poster hash: 66e50...bb4
overlord Skrevet 3. februar 2015 #17 Skrevet 3. februar 2015 Foretrekker at vi veksler noen ord i 2-3 min og at de så går. Vil jeg prate mer inviterer jeg inn.
Giss Skrevet 3. februar 2015 #18 Skrevet 3. februar 2015 Jeg liker når folk kommer inn og prater litt, om det nå er et par minutter eller lengre. Mange ting er enklere om man har god kontakt med ungenes venners foreldre, og de fleste mennesker er jo hyggelige om man bare får lært dem å kjenne. - Men det kommer jo an på tidspunkt på døgnet, hvor slitne ungene er, om man skal ut døren til noe etterpå, om middagen koker på komfyren osv. Det er alltid noen tidspunkt hvor det bare ikke passer å bruke masse tid på å prate men da er det jo greit å si det på en hyggelig måte. Jeg har aldri opplevd at noen har trengt seg på om det ikke passet akkurat da.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #19 Skrevet 3. februar 2015 Vi at de skal hente ungen og gå. Gjerne så fort som mulig Med noen ytterst få unntak. Anonymous poster hash: 7203a...d6d
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #20 Skrevet 3. februar 2015 Som oftest syns jeg det er greit at de henter og slår av en liten prat i gangen mens ungen gjør seg klar. Jeg syns det er slitsomt med de som skal invitere inn hver gang jeg skal hente ungen og få den med hjem for kveldsmat og senga. Det tar så mye tid å få hentet ungen at jeg kvier meg for å la ungen bli med de hjem eller så sender jeg mannen for å hente hos de. Anonymous poster hash: 66e50...bb4 Det er vel bare å si nei takk? Anonymous poster hash: ae419...e2d
moota m storebror&lillebror Skrevet 3. februar 2015 #21 Skrevet 3. februar 2015 Jeg synes det er veldig koselig å prate litt med de fleste. Jeg er innflytter, så kjekt å få komme bittelitt i kontakt med foreldrene til de som barna går med. Jeg inviterer aldri inn. Har ikke kommet på det, men hadde nok ikke våget heller. Er redd det blir kleint hehe
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #22 Skrevet 3. februar 2015 Første gang et barn er på besøk liker jeg godt å invitereden som henter inn på en kopp kaffe slik at vi blir bedre kjent.mved senere besøk blir det litt avhengig av flere faktorer, om vi tid den dagen, hvor hyggelig jeg synes vedkommende er (stort sett veldig, men unntak forekommer), hvor opptatte barna er med leken sin, hvordan besøket har gått, osv... Da kan det være alt fra at jeg sender barnet ut fullt påkledd i det jeg ser moren nærme seg til både én og to kopper kaffe før de går. Anonymous poster hash: 67283...b3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå