Gå til innhold

Dere som aldri lager hjemmelaget mat...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiser dere? Hvilke middager har dere? Er det særlig stor variasjon?

Og hvor mye bruker dere på mat i måneden?

Er ikke ute etter å dømme noen, så ikke vær redd for å svare:) Selv er jeg hjemmeværende og har god tid til å lage hjemmelaget mat, i tillegg til å være generelt glad i å lage mat. Men jeg vet at de fleste ikke føler det slik. Og da er jeg bare nysgjerrig på hva man pleier å ha til middag:) For det meste jeg kan se er lasagne, supper og spaghetti, ferdigpizza... Må jo være mer enn det?

Anonymous poster hash: 92d01...6d8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken bakgrunn har du for å si at "de fleste ikke føler det slik"? 

Anonymous poster hash: 110f3...139
Skrevet

Regner med at du mener å lage alt fra bunn? Det gjør jeg av og til, men som oftest ikke. Noe av det vi spiser er:

Spaghetti bolognese

lasagne

pølse og makaroni form

kjøttkaker m/ tilbehør

Kjøttboller m/ tilbehør

Kjøttpudding m/ tilbehør

Gryteretter i alle mulige varianter

Indisk tandoori m/tilbehør

wok m/eggnuddler

Forskjellige supper (ofte med pannekaker etterpå)

Fiskekaker m/tilbehør

Fiskepinner m/tilbehør

Fiskepudding m/tilbehør

Fiskegrateng m/tilbehør

Hamburgere

Pizza

Løvbiff m/tilbehør

Pølser m/tilbehør

Og mye mer. Synes du det er lite?

Anonymous poster hash: a08f7...0e9
Skrevet

Fiskekaker, fiskepudding, fiskepinner, fiskegrateng, fiskeboller, karbonader, kjøttkaker, kjøttboller, kjøttpudding, gryteretter, kylling, pølser... Er det jeg kommer på i farten i tillegg til det du nevnte selv. :P

Anonymous poster hash: 15eb3...85b
Skrevet

Regner med at du mener å lage alt fra bunn? Det gjør jeg av og til, men som oftest ikke. Noe av det vi spiser er:

Spaghetti bolognese

lasagne

pølse og makaroni form

kjøttkaker m/ tilbehør

Kjøttboller m/ tilbehør

Kjøttpudding m/ tilbehør

Gryteretter i alle mulige varianter

Indisk tandoori m/tilbehør

wok m/eggnuddler

Forskjellige supper (ofte med pannekaker etterpå)

Fiskekaker m/tilbehør

Fiskepinner m/tilbehør

Fiskepudding m/tilbehør

Fiskegrateng m/tilbehør

Hamburgere

Pizza

Løvbiff m/tilbehør

Pølser m/tilbehør

Og mye mer. Synes du det er lite?

Og i tillegg kommer hjemmelaget middager som:

Ren fisk m/tilbehør

Kylling i forskjellige varianter

Gryteretter

Lam m/ tilbehør

Lapskaus

Grønnsakssupper

En del thai/vietnamesisk mat

Skrevet

Fiskekaker, fiskepudding, fiskepinner, fiskegrateng, fiskeboller, karbonader, kjøttkaker, kjøttboller, kjøttpudding, gryteretter, kylling, pølser... Er det jeg kommer på i farten i tillegg til det du nevnte selv. :P

Vi har rent kjøtt rett som det er og altså, men gjerne med posesaus og ferdig grønnsaksblanding. ;)

Skrevet

Kyllingfileter med ris og diverse sauser på glass/pose.

Fisk i form med Dolmiosaus.

Panert fisk med pommes frites.

Pølser og stappe.

Pannekaker fra pose

Løvstek i pita

Taco

Fiskekaker

Kjøttkaker

Anonymous poster hash: 7430f...6c9

Skrevet

Det finnes mye ann ferdigmat.

Fiskegrateng, grillet kyllg

Pomesfrite

Røstipoteter

Ferdig stekt stek

Pytt i panne

Pottmos

Fiskepinner

Fylt torstk

Panert rødspette

Wook

Pai

Taco

Ferdig kokte poteter

Salatblandinger

Og masse annet. Hvis du regner med halvfabrikata blir det jo enda større utvalg. Alt jeg har reget opp trenger mks å vames.

Anonymous poster hash: 3982e...60a
Skrevet

Hvilken bakgrunn har du for å si at "de fleste ikke føler det slik"? 

Anonymous poster hash: 110f3...139

Skrev litt i farta, sikkert bare fordi de fleste jeg kjenner ikke føler det slik!:) Jeg omformulerer meg heller til at ''jeg vet at noen ikke føler det slik'' så blir det kanskje mer riktig :)

Takk for dere som har svart så langt! 

HI

Skrevet

Er ikke ute etter å dømme noen, så ikke vær redd for å svare:) Selv er jeg hjemmeværende og har god tid til å lage hjemmelaget mat, i tillegg til å være generelt glad i å lage mat. Men jeg vet at de fleste ikke føler det slik. Og da er jeg bare nysgjerrig på hva man pleier å ha til middag:) For det meste jeg kan se er lasagne, supper og spaghetti, ferdigpizza... Må jo være mer enn det?

Hva mener du at du lager da som 'vi som ikke lager alt fra bunnen av' lager?

Anonymous poster hash: 6bc3d...b65

Skrevet

'vi som ikke lager alt fra bunnen av'  ikke lager

Skrevet

Jeg opplever spørsmålet ditt som nokså dømmende, men svarer likevel.  

Etter min mening er veldig mye mat i varierende grad "ferdigmat".  Du nevner f.eks. lasagne, jeg vet ikke om noen som lager sine egne lasagneplater selv om noen har pastamaskin (som svært sjelden blir brukt).  

Jeg lager hele spekteret av mat, fra posesuppe til tradisjonsmat som f.eks. raspeballer.  

Jeg tror det er veldig få som lever av frossenpizza og pose-tomatsuppe.  Det er nok også veldig få som lager retter av typen fårikål, pinnekjøtt, raspeballer osv hver dag.  Jeg tror de fleste ligger i midten et sted.  

Noen er nok mer interessert i mat enn andre.  Jeg ønsker og prøver å lage mest mulig mat av mest mulig rene råvarer, altså heller kjøtt enn hot-dog, heller fisk enn ferdigkjøpt fiskegrateng.  Jeg synes faktisk ikke ferdigmat er så veldig raskt.  

Anonymous poster hash: 29445...a86
Skrevet

'vi som ikke lager alt fra bunnen av'  ikke lager

Jeg opplever spørsmålet ditt som nokså dømmende, men svarer likevel.  

Etter min mening er veldig mye mat i varierende grad "ferdigmat".  Du nevner f.eks. lasagne, jeg vet ikke om noen som lager sine egne lasagneplater selv om noen har pastamaskin (som svært sjelden blir brukt).  

Jeg lager hele spekteret av mat, fra posesuppe til tradisjonsmat som f.eks. raspeballer.  

Jeg tror det er veldig få som lever av frossenpizza og pose-tomatsuppe.  Det er nok også veldig få som lager retter av typen fårikål, pinnekjøtt, raspeballer osv hver dag.  Jeg tror de fleste ligger i midten et sted.  

Noen er nok mer interessert i mat enn andre.  Jeg ønsker og prøver å lage mest mulig mat av mest mulig rene råvarer, altså heller kjøtt enn hot-dog, heller fisk enn ferdigkjøpt fiskegrateng.  Jeg synes faktisk ikke ferdigmat er så veldig raskt.  

Anonymous poster hash: 29445...a86

Jeg vil gjerne forklare meg... Jeg har ganske forskjellige matvaner enn det de fleste som skriver her har, da jeg har en annen bakgrunn/opphav og er veldig restriktiv i forhold til animalsk mat. Det meste av det dere skriver er mat jeg ikke kunne hatt uansett.

Derfor er jeg litt dum på dette området...

Derfor vil jeg også si at jeg ikke er dømmende, jeg er heller spørrende. Og nysgjerrig. Fortell meg gjerne hvorfor spørsmålet mitt er dømmende. Men jeg kan ikke endre på hi da jeg skrev som anonym...:(

HI

Skrevet

Supper fra Toro, Grandiosa, lasagne, spagetti, fiskekaker, fiskegrateng, pasta bolognesia, ferdig stekt kylling osv.

Anonymous poster hash: b7097...39d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...