Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #1 Skrevet 3. februar 2015 Hva spiser dere? Hvilke middager har dere? Er det særlig stor variasjon? Og hvor mye bruker dere på mat i måneden? Er ikke ute etter å dømme noen, så ikke vær redd for å svare:) Selv er jeg hjemmeværende og har god tid til å lage hjemmelaget mat, i tillegg til å være generelt glad i å lage mat. Men jeg vet at de fleste ikke føler det slik. Og da er jeg bare nysgjerrig på hva man pleier å ha til middag:) For det meste jeg kan se er lasagne, supper og spaghetti, ferdigpizza... Må jo være mer enn det? Anonymous poster hash: 92d01...6d8
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #2 Skrevet 3. februar 2015 Hvilken bakgrunn har du for å si at "de fleste ikke føler det slik"? Anonymous poster hash: 110f3...139
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #3 Skrevet 3. februar 2015 Regner med at du mener å lage alt fra bunn? Det gjør jeg av og til, men som oftest ikke. Noe av det vi spiser er: Spaghetti bolognese lasagne pølse og makaroni form kjøttkaker m/ tilbehør Kjøttboller m/ tilbehør Kjøttpudding m/ tilbehør Gryteretter i alle mulige varianter Indisk tandoori m/tilbehør wok m/eggnuddler Forskjellige supper (ofte med pannekaker etterpå) Fiskekaker m/tilbehør Fiskepinner m/tilbehør Fiskepudding m/tilbehør Fiskegrateng m/tilbehør Hamburgere Pizza Løvbiff m/tilbehør Pølser m/tilbehør Og mye mer. Synes du det er lite? Anonymous poster hash: a08f7...0e9
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #4 Skrevet 3. februar 2015 Fiskekaker, fiskepudding, fiskepinner, fiskegrateng, fiskeboller, karbonader, kjøttkaker, kjøttboller, kjøttpudding, gryteretter, kylling, pølser... Er det jeg kommer på i farten i tillegg til det du nevnte selv. Anonymous poster hash: 15eb3...85b
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #5 Skrevet 3. februar 2015 Regner med at du mener å lage alt fra bunn? Det gjør jeg av og til, men som oftest ikke. Noe av det vi spiser er: Spaghetti bolognese lasagne pølse og makaroni form kjøttkaker m/ tilbehør Kjøttboller m/ tilbehør Kjøttpudding m/ tilbehør Gryteretter i alle mulige varianter Indisk tandoori m/tilbehør wok m/eggnuddler Forskjellige supper (ofte med pannekaker etterpå) Fiskekaker m/tilbehør Fiskepinner m/tilbehør Fiskepudding m/tilbehør Fiskegrateng m/tilbehør Hamburgere Pizza Løvbiff m/tilbehør Pølser m/tilbehør Og mye mer. Synes du det er lite? Anonymous poster hash: a08f7...0e9 Og i tillegg kommer hjemmelaget middager som: Ren fisk m/tilbehør Kylling i forskjellige varianter Gryteretter Lam m/ tilbehør Lapskaus Grønnsakssupper En del thai/vietnamesisk mat Anonymous poster hash: a08f7...0e9
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #6 Skrevet 3. februar 2015 Fiskekaker, fiskepudding, fiskepinner, fiskegrateng, fiskeboller, karbonader, kjøttkaker, kjøttboller, kjøttpudding, gryteretter, kylling, pølser... Er det jeg kommer på i farten i tillegg til det du nevnte selv. Anonymous poster hash: 15eb3...85b Vi har rent kjøtt rett som det er og altså, men gjerne med posesaus og ferdig grønnsaksblanding. Anonymous poster hash: 15eb3...85b
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #7 Skrevet 3. februar 2015 Kyllingfileter med ris og diverse sauser på glass/pose. Fisk i form med Dolmiosaus. Panert fisk med pommes frites. Pølser og stappe. Pannekaker fra pose Løvstek i pita Taco Fiskekaker Kjøttkaker Anonymous poster hash: 7430f...6c9
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #8 Skrevet 3. februar 2015 Det finnes mye ann ferdigmat. Fiskegrateng, grillet kyllg Pomesfrite Røstipoteter Ferdig stekt stek Pytt i panne Pottmos Fiskepinner Fylt torstk Panert rødspette Wook Pai Taco Ferdig kokte poteter Salatblandinger Og masse annet. Hvis du regner med halvfabrikata blir det jo enda større utvalg. Alt jeg har reget opp trenger mks å vames. Anonymous poster hash: 3982e...60a
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #9 Skrevet 3. februar 2015 Hvilken bakgrunn har du for å si at "de fleste ikke føler det slik"? Anonymous poster hash: 110f3...139 Skrev litt i farta, sikkert bare fordi de fleste jeg kjenner ikke føler det slik! Jeg omformulerer meg heller til at ''jeg vet at noen ikke føler det slik'' så blir det kanskje mer riktig Takk for dere som har svart så langt! HI Anonymous poster hash: 92d01...6d8
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #10 Skrevet 3. februar 2015 Hva spiser dere? Hvilke middager har dere? Er det særlig stor variasjon? Og hvor mye bruker dere på mat i måneden? Er ikke ute etter å dømme noen, så ikke vær redd for å svare:) Selv er jeg hjemmeværende og har god tid til å lage hjemmelaget mat, i tillegg til å være generelt glad i å lage mat. Men jeg vet at de fleste ikke føler det slik. Og da er jeg bare nysgjerrig på hva man pleier å ha til middag:) For det meste jeg kan se er lasagne, supper og spaghetti, ferdigpizza... Må jo være mer enn det? Anonymous poster hash: 92d01...6d8 Hva mener du at du lager da som 'vi som ikke lager alt fra bunnen av' lager? Anonymous poster hash: 6bc3d...b65
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #11 Skrevet 3. februar 2015 Hva spiser dere? Hvilke middager har dere? Er det særlig stor variasjon? Og hvor mye bruker dere på mat i måneden? Er ikke ute etter å dømme noen, så ikke vær redd for å svare:) Selv er jeg hjemmeværende og har god tid til å lage hjemmelaget mat, i tillegg til å være generelt glad i å lage mat. Men jeg vet at de fleste ikke føler det slik. Og da er jeg bare nysgjerrig på hva man pleier å ha til middag:) For det meste jeg kan se er lasagne, supper og spaghetti, ferdigpizza... Må jo være mer enn det? Anonymous poster hash: 92d01...6d8 Hva mener du at du lager da som 'vi som ikke lager alt fra bunnen av' lager? Anonymous poster hash: 6bc3d...b65 'vi som ikke lager alt fra bunnen av' ikke lager Anonymous poster hash: 6bc3d...b65
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #12 Skrevet 3. februar 2015 Jeg opplever spørsmålet ditt som nokså dømmende, men svarer likevel. Etter min mening er veldig mye mat i varierende grad "ferdigmat". Du nevner f.eks. lasagne, jeg vet ikke om noen som lager sine egne lasagneplater selv om noen har pastamaskin (som svært sjelden blir brukt). Jeg lager hele spekteret av mat, fra posesuppe til tradisjonsmat som f.eks. raspeballer. Jeg tror det er veldig få som lever av frossenpizza og pose-tomatsuppe. Det er nok også veldig få som lager retter av typen fårikål, pinnekjøtt, raspeballer osv hver dag. Jeg tror de fleste ligger i midten et sted. Noen er nok mer interessert i mat enn andre. Jeg ønsker og prøver å lage mest mulig mat av mest mulig rene råvarer, altså heller kjøtt enn hot-dog, heller fisk enn ferdigkjøpt fiskegrateng. Jeg synes faktisk ikke ferdigmat er så veldig raskt. Anonymous poster hash: 29445...a86
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #13 Skrevet 3. februar 2015 Hva spiser dere? Hvilke middager har dere? Er det særlig stor variasjon? Og hvor mye bruker dere på mat i måneden? Er ikke ute etter å dømme noen, så ikke vær redd for å svare:) Selv er jeg hjemmeværende og har god tid til å lage hjemmelaget mat, i tillegg til å være generelt glad i å lage mat. Men jeg vet at de fleste ikke føler det slik. Og da er jeg bare nysgjerrig på hva man pleier å ha til middag:) For det meste jeg kan se er lasagne, supper og spaghetti, ferdigpizza... Må jo være mer enn det? Anonymous poster hash: 92d01...6d8 Hva mener du at du lager da som 'vi som ikke lager alt fra bunnen av' lager? Anonymous poster hash: 6bc3d...b65 'vi som ikke lager alt fra bunnen av' ikke lager Anonymous poster hash: 6bc3d...b65 Jeg opplever spørsmålet ditt som nokså dømmende, men svarer likevel. Etter min mening er veldig mye mat i varierende grad "ferdigmat". Du nevner f.eks. lasagne, jeg vet ikke om noen som lager sine egne lasagneplater selv om noen har pastamaskin (som svært sjelden blir brukt). Jeg lager hele spekteret av mat, fra posesuppe til tradisjonsmat som f.eks. raspeballer. Jeg tror det er veldig få som lever av frossenpizza og pose-tomatsuppe. Det er nok også veldig få som lager retter av typen fårikål, pinnekjøtt, raspeballer osv hver dag. Jeg tror de fleste ligger i midten et sted. Noen er nok mer interessert i mat enn andre. Jeg ønsker og prøver å lage mest mulig mat av mest mulig rene råvarer, altså heller kjøtt enn hot-dog, heller fisk enn ferdigkjøpt fiskegrateng. Jeg synes faktisk ikke ferdigmat er så veldig raskt. Anonymous poster hash: 29445...a86 Jeg vil gjerne forklare meg... Jeg har ganske forskjellige matvaner enn det de fleste som skriver her har, da jeg har en annen bakgrunn/opphav og er veldig restriktiv i forhold til animalsk mat. Det meste av det dere skriver er mat jeg ikke kunne hatt uansett. Derfor er jeg litt dum på dette området... Derfor vil jeg også si at jeg ikke er dømmende, jeg er heller spørrende. Og nysgjerrig. Fortell meg gjerne hvorfor spørsmålet mitt er dømmende. Men jeg kan ikke endre på hi da jeg skrev som anonym... HI Anonymous poster hash: 92d01...6d8
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #14 Skrevet 3. februar 2015 Supper fra Toro, Grandiosa, lasagne, spagetti, fiskekaker, fiskegrateng, pasta bolognesia, ferdig stekt kylling osv. Anonymous poster hash: b7097...39d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå