Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #1 Skrevet 3. februar 2015 Alt startet med en forventningsfull tur til første svangerskapskontroll hvor lege ikke fant hjertelyd med Doppler, siden de har privatpraktiserende gynekolog på legesenteret valgte vi å ta en tur innom UL . Der fant hun dessverre ikke noe slående hjerte, og fosteret hadde sluttet å utvikle seg 10+3 . Det bar så på sykehuset for en andre oppfatning, og de kunne konstatere det samme. Jeg fikk med meg en konvolutt med myfegine og cytotec og ble sendt hjem. Etter å ha satt inn cytotec tablettene kom det vann og litt blod.. blødningene avtok etter to dager, jeg gikk slik en uke før jeg ringte sykehuset igjen. Hadde egentlig ingen oppfølgingstime før 5 uker senere, men fikk da en time to dager etter jeg ringte. En kald gynekolog konstaterte at her hadde jeg ikke "kvittert" som hun så fint kalte det, og sendte meg ut med nye tabletter. Dro så på jobb, med beskjed om å ta tablettene på kvelden. Satte inn ny runde med cytotec med forferdelige påfølgende smerter, men ingenting annet. Det har nå gått to og en halv uke siden første møte med det ikkebankende hjertet. Dagen etter ringer jeg gyn.pol igjen og forteller at ingenting har skjedd nå heller, får da beskjed om å vente to dager for så å komme inn til utskrapning om ingenting skjer til da. Møter opp på sykehuset tidlig på morgenen to dager etter, får utført en utskrapning. Får så beskjed av hun som utførte inngrepet at det ikke var helt vellykket og at hun ikke har fått med alt. Blir så satt opp til ny UL om en uke. Blir satt på antibiotikakur. Dagen etter ringer jeg gyn.pol igjen for å forhøre meg om hvorfor jeg skal vente så lenge med dette, får da flyttet timen tre dager. Det har nå gått 3 uker, og jeg er inne på UL ,hvor gynekolog forteller meg at det mangler en halv cm på det som er igjen for at det er "kritisk". Han vil jeg skal vente for å se om det skjer av seg selv. Setter meg opp på ny time om en uke. Så da sitter jeg her og venter da. Finnes det noen der ute som har opplevd noe av det samme ? Anonymous poster hash: 59061...847
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #2 Skrevet 3. februar 2015 Jeg har ikke opplevd det (heldigvis!), men dette høres veldig tøft ut. Forstår godt om du er både trist og redd. Sender deg gode tanker! Anonymous poster hash: cf6c4...af8
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #3 Skrevet 3. februar 2015 Herregud! Stakkars deg! Av og til er helsevesenet ufølsomme og klønete i måten de behandler folk på! Anonymous poster hash: b05e9...ef2
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #4 Skrevet 3. februar 2015 Trist å høre, men litt misvisende overskrift.... MA var jo FØR uke 12, og det er jo dessverre ganske vanlig... Anonymous poster hash: 62d3d...b57
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #5 Skrevet 3. februar 2015 Stakkars deg.. Heldigvis ingen erfaring og håper du får fortgang i det hele, slik at du kan få kommet deg kroppslig og mentalt etter en så utrivelig opplevelse. *klem* Anonymous poster hash: b9156...cf2
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #6 Skrevet 3. februar 2015 Trist å høre, men litt misvisende overskrift.... MA var jo FØR uke 12, og det er jo dessverre ganske vanlig... Anonymous poster hash: 62d3d...b57 Du synes dette var relevant å kommentere? Du jobber ikke i helsevesenet, vel? Du utviser omtrent samme fintfølelsen som HI skriver at hun har møtt der! Anonymous poster hash: cf6c4...af8
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #7 Skrevet 3. februar 2015 Så trasig og bortkastet tid!!! Hadde Ma omtrent samme uke som deg og fikk utskrapning dagen etter ul!! En dag så ferdig! Stakkar deg Anonymous poster hash: 97e1e...35b
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #8 Skrevet 3. februar 2015 Herregud!! Dette er bortimot nie av d styggeste jeg har hørt!! Stakars... Har du mulighet til privat eller et annet sykehus?? Dette er uakseptabelt!! Ja, jeg blir faktisk UTROLIG opprørt på dine vegne!! Fy.... En ting er å miste babyen sin, men å bli behandlet som...som...en ubetydelig fjott.... *grrrr* Har hatt to MA selv, og ble behandlet veldig bra! Skulle bare mangle! MA 1: m.brun spotting - privat UL - sendt på sykehus - ny UL for å bekrefte Satte cytotec (?), fikk ikke reise fra sykehuset før blødningene hadde startet. MA 2: tidlig UL på et annet sykehus pga forrige MA - MA igjen Direkte på utskrapning og samtale med gyn. etterpå. Anonymous poster hash: 3001c...71e
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #9 Skrevet 3. februar 2015 Trist å høre, men litt misvisende overskrift.... MA var jo FØR uke 12, og det er jo dessverre ganske vanlig... Anonymous poster hash: 62d3d...b57 Du synes dette var relevant å kommentere? Du jobber ikke i helsevesenet, vel? Du utviser omtrent samme fintfølelsen som HI skriver at hun har møtt der! Anonymous poster hash: cf6c4...af8 Joda, men jeg synes det er ganske stor forskjell på før og etter 12 uker..... i HIs eksempel var det rett over 10 uker (gaske lite og ganske vanlig), og når man leser overskriften får man inntrykk av at dette var et stort foster/barn på MER enn 12 uker - altså kunne det vært 18 uker (for eksempel). Det er for meg en stor forskjell. Jeg har også hatt en spontanabort tidlig (før 12 uker), og selv om det var kjipt så vil jeg ikke sammenligne det med å miste et barn langt ut i en graviditet.... Anonymous poster hash: 62d3d...b57
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #10 Skrevet 3. februar 2015 Trist å høre, men litt misvisende overskrift.... MA var jo FØR uke 12, og det er jo dessverre ganske vanlig... Anonymous poster hash: 62d3d...b57 Du synes dette var relevant å kommentere? Du jobber ikke i helsevesenet, vel? Du utviser omtrent samme fintfølelsen som HI skriver at hun har møtt der! Anonymous poster hash: cf6c4...af8 Joda, men jeg synes det er ganske stor forskjell på før og etter 12 uker..... i HIs eksempel var det rett over 10 uker (gaske lite og ganske vanlig), og når man leser overskriften får man inntrykk av at dette var et stort foster/barn på MER enn 12 uker - altså kunne det vært 18 uker (for eksempel). Det er for meg en stor forskjell. Jeg har også hatt en spontanabort tidlig (før 12 uker), og selv om det var kjipt så vil jeg ikke sammenligne det med å miste et barn langt ut i en graviditet.... Anonymous poster hash: 62d3d...b57 Det er selvsagt ikke stor forskjell på å miste i uke 10 og i uke 12. 12 uker er ingen magisk grense. Og selv om fosteret sluttet å utvikle seg i uke 10, så visste ikke HI dette, og opplevde det som et tap senere i svangerskapet. Og det er uansett ikke poenget her. HI har hatt, og har fremdeles, en veldig vanskelig (og uvanlig, håper jeg!) opplevelse med helsevesenet. Da er flisespikkeriet ditt rimelig uinteressant, og vitner om maglende empati og sosiale antenner! Anonymous poster hash: cf6c4...af8
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #11 Skrevet 3. februar 2015 Veldig rart at dei ikkje berre tok ny utskraping med ein gong! Spesielt når du ikkje har hatt effekt av cytotec. Kor var dette? Håpar det går bra med deg no! Forferdelig å mista uansett. Håpar du snart har ei lita spire i magen igjen! Anonymous poster hash: 4e93e...69f
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #12 Skrevet 3. februar 2015 Dette høres helt grusomt ut hi, og jeg hadde IKKE funnet meg i å bli behandlet på den måten, stakkar deg. Hadde en ganske så fæl abort jeg også etter min MA, der det var mye fram og tilbake på sykehuset (Haukelnad). Jeg vil påstå at jeg er noe traumatiserte etter alt styret jeg opplevde, for da vi skulle på oul for noen uker siden så knøt det seg skikkelig i magen da jeg kom opp på sykehuset igjen ønsker deg masse lykke til og sender deg en varm og god klem! Måtte en ny spire finne veien igjen om ikke så lenge <3 Anonymous poster hash: aa5de...301
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #13 Skrevet 3. februar 2015 Trist å høre, men litt misvisende overskrift.... MA var jo FØR uke 12, og det er jo dessverre ganske vanlig... Anonymous poster hash: 62d3d...b57 Du synes dette var relevant å kommentere? Du jobber ikke i helsevesenet, vel? Du utviser omtrent samme fintfølelsen som HI skriver at hun har møtt der! Anonymous poster hash: cf6c4...af8 Joda, men jeg synes det er ganske stor forskjell på før og etter 12 uker..... i HIs eksempel var det rett over 10 uker (gaske lite og ganske vanlig), og når man leser overskriften får man inntrykk av at dette var et stort foster/barn på MER enn 12 uker - altså kunne det vært 18 uker (for eksempel). Det er for meg en stor forskjell. Jeg har også hatt en spontanabort tidlig (før 12 uker), og selv om det var kjipt så vil jeg ikke sammenligne det med å miste et barn langt ut i en graviditet.... Anonymous poster hash: 62d3d...b57 nå står det at hun hadde en ma - missed abortion - hvor fosteret hadde sluttet å utvikle seg i uke 10. Det betyr at hun var lenger på vei enn dette. Mister hun et 10 uker gammel foster i uke 10 heter det spontanabort. Les hele, forstå alt, spør heller enn å anta for å så kritisere på feil grunnlag. Anonymous poster hash: 2e98b...8db
CharlotteAmandaogOlivia Skrevet 5. februar 2015 #14 Skrevet 5. februar 2015 Er dessverre ikke så dreven på terminologien her , så for meg ble det riktig å skrive etter uke 12, fordi det var der jeg var.. Og om det er vanlig eller ei var egentlig ikke det jeg ville få konstatert. Er fullt klar over at mitt tilfelle av abort ikke er unikt . Spørsmålet er vel egentlig om det er normalt å bli behandlet slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå