Gå til innhold

25 år og ingen utdanning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært ansatt som NK i en stor dagligvarekjede i litt over 4 år. Det er en stor jobb med mye stress og lange vakter. Jeg går straks ut i fødselspermisjon og tenker at jeg ska finne meg en ny jobb innen permisjonen er over. Jeg har rett og slett ikke kapasitet til den jobben med 2 barn, pluss at det er veldig dårlig arbeidsmiljø der. Går utover psyken. Problemet er at stort sett alle jobbene som er utlyst krever utdannelse eller erfaring, og jeg har ingen av delene (Kunne tenkt meg jobb som sekretær eller noe i den duren). Er det noen kurs jeg kunne tatt i permisjonstiden eller må jeg bare håpe på flaks? Noen som vet hva lønnen ligger på hos en sekretær? Noen med erfaring eller som sitter i samme situasjon som meg? Kan forresten NAV hjelpe meg på noen måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk ut NKS, NKI etc etc

Anonymous poster hash: 1176f...c0f

Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg.. Har jobbet i butikk i 10 år, men det er nesten umulig å finne butikkarbeid når man overhodet ikke er fleksibel (alene med barn). Jeg meldte meg på kurs via nav, og fikk en praksisplass i et fint firma. Ble dessverre ikke til fast jobb, både fordi det var lite arbeid, og jobben var absolutt ikke noe for meg. 
Skal høre med nav om de kan hjelpe meg med ny praksis, eller om jeg kan tilby det til plassene jeg søker. 
Det er ikke lett å finne en slik jobb du er ute etter, uten "det lille ekstra". Så i permisjonstiden gjør du det veldig lurt hvis du blir en reser i excel f.eks. Eller andre programmer eller systemer som er greit å ha på cv'en. Nav har mange forskjellige kurs, men ikke alltid enkelt å få plass. Men du har jo god til til å søke jobber mens du er i permisjon! Du finner sikkert noe. Lykke til :)

Skrevet

Jeg har vært ansatt som NK i en stor dagligvarekjede i litt over 4 år. Det er en stor jobb med mye stress og lange vakter. Jeg går straks ut i fødselspermisjon og tenker at jeg ska finne meg en ny jobb innen permisjonen er over. Jeg har rett og slett ikke kapasitet til den jobben med 2 barn, pluss at det er veldig dårlig arbeidsmiljø der. Går utover psyken. Problemet er at stort sett alle jobbene som er utlyst krever utdannelse eller erfaring, og jeg har ingen av delene (Kunne tenkt meg jobb som sekretær eller noe i den duren). Er det noen kurs jeg kunne tatt i permisjonstiden eller må jeg bare håpe på flaks? Noen som vet hva lønnen ligger på hos en sekretær? Noen med erfaring eller som sitter i samme situasjon som meg? Kan forresten NAV hjelpe meg på noen måte?

Man kan ta medisinsksekretær som privatist. Vet også at NAV hadde slikt kurs på vgs for voksne, man kan også ta det som voksenopplæring. Hør med fylkeskommunen i fylker ditt.

En helsesekretær/medisinsksekretær sin lønn er 313 000 med 0-3 års ansiennitet, 4-7 år ansiennitet gir 324 000kr, 8-9 års ansiennitet gir 330 000 og full ansiennitet 10 år gir 367 000kr året.

Anonymous poster hash: f9769...464

Skrevet

Man kan ta medisinsksekretær som privatist. Vet også at NAV hadde slikt kurs på vgs for voksne, man kan også ta det som voksenopplæring. Hør med fylkeskommunen i fylker ditt.

En helsesekretær/medisinsksekretær sin lønn er 313 000 med 0-3 års ansiennitet, 4-7 år ansiennitet gir 324 000kr, 8-9 års ansiennitet gir 330 000 og full ansiennitet 10 år gir 367 000kr året.

Anonymous poster hash: f9769...464

takk for svar. Hvor kan jeg få informasjon om ett sånt kurs? Jeg har heller ikke fullført vgs, så jeg må vel ta det som voksenopplæring da? Hvor lenge varer ett sånt kurs?
Skrevet

Ut i fra det du skriver så der det ut for at du kvalifiserer til å få et fagbrev. Samt at over 4 år som NK er jo bøttevis med erfaring. Snakk med e videregående og få deg en realkompetanse vurdering. Da får du på papir det du har lært etter dine år arbeidslivet. Kanskje dere har et opopplæringskontor der du bor? I så fall snakk med dem om hva du har og hva du eventuelt trenger for å få på plass papirene dine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...