Kathrine. Skrevet 3. februar 2015 #1 Skrevet 3. februar 2015 (endret) Er det tenåringer/folk i begynnelsen av 20 - åra? Har Vært litt overrasket over denne opptattheten av eksklusive vesker og da spesielt over de som er opptatt av kva andre synes om veska før de skal kjøpe. Men etter å ha lest om skulejenter og dyre vesker, så falt det litt på plass. Er det rett og slett "den nye levis-buksa" som alle MÅ ha for å bli akseptert? Eg tenker no Ikkje på dei som kjøper ei fin veske fordi dei synes den veska er så fin og faktisk har råd til å kjøpe den. Endret 3. februar 2015 av Kathrine.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #2 Skrevet 3. februar 2015 Jeg er i tredveårene og elsker mine designvesker. Det er vesker som betyr noe for meg, jeg har spart eller unnet meg en veske jeg virkelig ønsker når det har skjedd noe. Akkurat som noen elsker sko, klær eller sminke så liker jeg vesker. Jeg ser ikke på pris, jeg kjøper det jeg liker. Anonymous poster hash: a4385...e96
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #3 Skrevet 3. februar 2015 Det er en av de få tingene som er dyre nok til at ikke alle har råd og små nok til at det går an å ha plass til flere, samtidig som de kan vises frem både ute og inne. Anonymous poster hash: 9030d...b48
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #4 Skrevet 3. februar 2015 Jeg bryr meg null om vesker. Det er for meg noe av det kjedeligste som finnes, sammen med å støvsuge og tømme oppvaskmaskinen. Anonymous poster hash: 1b6ef...523
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #5 Skrevet 3. februar 2015 Designvesker er bare en av de mange tingene som starter med å være eksklusivt/snobbete før det går over til å bli mainstream og til slutt harry. Veskehysteriet går snart over Anonymous poster hash: 19b25...afe
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #6 Skrevet 3. februar 2015 Jeg håper du har rett i at det snart går over! Jeg synes personlig det er synd at folk bærer seg skakke. Mange av disse dyre veskene er jo i tillegg etter min mening stygge. Ser plastikkaktig ut og enkelte er jo fulle av reklame i tillegg! Ja til ryggsekk! Anonymous poster hash: 7e3fe...0e5
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #7 Skrevet 3. februar 2015 Veskehysteriet er aldeles ikke noe nytt og går neppe over. Chanel,Hermes, LV og Mulberry er solide merkenavn over tid. Jeg er veldig glad i mine vesker, den ene er arvet etter bestemoren til mannen min og har vært i bruk flere tiår. Men som skoleveske? Absolutt ikke. Anonymous poster hash: 7571f...8d7
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #8 Skrevet 3. februar 2015 Jeg syns det er galskap, men for all del; har folk så mye penger å bruke på ei veske så er det deres valg! Jeg kjøpte mi første veske nå her om dagen på halv pris av rød pris på Kappahl til hele 50 kr! Enkel og svart, funke som fjell! Så kan jeg heller bruke 5000-15.000kr på noe JEG syns er mer verdifullt Anonymous poster hash: 36a6d...b8e
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #9 Skrevet 3. februar 2015 Veskehysteriet er aldeles ikke noe nytt og går neppe over. Chanel,Hermes, LV og Mulberry er solide merkenavn over tid. Jeg er veldig glad i mine vesker, den ene er arvet etter bestemoren til mannen min og har vært i bruk flere tiår. Men som skoleveske? Absolutt ikke. Anonymous poster hash: 7571f...8d7 Ja designvesker har alltid vært en greie, men det har vært forbeholdt en liten nisje av befolkningen.Når annenhver skolejente går rundt med designveske så blir det mainstream, og ikke like "stas"/eksklusivt som det en gang var. Er ikke bare vesker dette gjelder, alt som "bermen" henger seg på har kort vei til harry/tacky-stempelet. Hele poenget med slike luksusting er jo at man skal ha noe ikke alle andre har, noe spesielt. Når designvesker inngår i den gjengse skoleuniform så forsvinner "magien", og "eliten" finner andre måter å skille seg ut på. Anonymous poster hash: 19b25...afe
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #10 Skrevet 3. februar 2015 Jeg er i tredveårene og elsker mine designvesker. Det er vesker som betyr noe for meg, jeg har spart eller unnet meg en veske jeg virkelig ønsker når det har skjedd noe. Akkurat som noen elsker sko, klær eller sminke så liker jeg vesker. Jeg ser ikke på pris, jeg kjøper det jeg liker. Anonymous poster hash: a4385...e96 Må jo være litt beiskt å se at jentene på ungdomsskolen går med de samme, og bruker de som skoleransel. Anonymous poster hash: 69f96...2eb
Kathrine. Skrevet 3. februar 2015 Forfatter #11 Skrevet 3. februar 2015 En annen ting er at eg ser på Facebook salgssider at folk handler falske designervesker. Dei seier sjølv at det er dyre og gode kopier, så no ser eg jo for meg at flesteparten med designervesker går rundt med falske vesker i tillegg. Øker Ikkje akkurat begeistringen min for å seie det sånn.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #12 Skrevet 3. februar 2015 Jeg er i tredveårene og elsker mine designvesker. Det er vesker som betyr noe for meg, jeg har spart eller unnet meg en veske jeg virkelig ønsker når det har skjedd noe. Akkurat som noen elsker sko, klær eller sminke så liker jeg vesker. Jeg ser ikke på pris, jeg kjøper det jeg liker. Anonymous poster hash: a4385...e96 Må jo være litt beiskt å se at jentene på ungdomsskolen går med de samme, og bruker de som skoleransel. Anonymous poster hash: 69f96...2eb Nå har ikke jeg vesker som jeg har sett studenter bruke, men det spiller ingen rolle sånn sett. Som sagt så ligger det en historie bak hver av veskene mine, om andre har lik veske så har de likevel ikke mine minner Anonymous poster hash: a4385...e96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå