Gå til innhold

Kan jobben KREVE dette av meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er tilkallingsvikar på en avdeling i kommunen der jeg også har en fast stilling på 18%. Tar vakter utenom. Starta der før jul og ble lovet masse jobb. Har en til avdeling innenfor kommunen der jeg også jobbet før jeg startet her, men sjefen ville ikke at jeg skulle jobbe begge plasser, men være mer tilgjengelig hos dem. Greit nok.. Så nå når alle opplæringsvaktene mine er ferdig får jeg jo nesten ingen vakter nesten! Blir tilbudt flere vakter vis sms, men blir tildelt svæært få av dem. Så hva da, får jeg da ikke lov å ta vakter på den andre avdelingen? Trives ufattelig bra i den nye jobben, men hadde vært kjekt med litt mer. Han som deler ut må jo dele rettferdig over alle vikarene da.. min samboer starter snart i full jobb, så det er greit at jeg selv kan velge når jeg vil jobbe da vi ikke har bhg plass til den minste enda. 

Anonymous poster hash: 454cd...c08
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ingen rettigheter utover de 18% du har fast. Han kan ikke nekte deg å ta vakter på den andre avdelingen, men han kan jo gjøre det veldig vanskelig for deg da, evt gi den andre avd beskjed om å ikke tilby deg vakter.

Anonymous poster hash: f6502...404
Skrevet

Nei, de kan ikke kreve at du ikke tar vakter andre plasser. Og det er heller ingen lov som tilsier at man må dele rettferdig, desverre. Jeg har selv ansvar for å dekke opp ledige vakter, og vi har rekkefølger vi velger fra. Men det er dårlig at han ikke sørger for at han gir deg masse vakter all den tid han sa at du kunne jobbe mye da. Prat med han, si du må ha mer, ellers må du ta vakter andre steder og. Vi har flere vikarer som jobber på de andre avdelingene, selvom de selvsagt vil være her. Men de må jo spe på, jeg forstår det.

Anonymous poster hash: 7c988...e6f
Skrevet

Takk for svar - jeg er litt avhengig av mye jobb, spesielt denne mnd! 

Anonymous poster hash: 454cd...c08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...