Gå til innhold

Litt rart synes jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min eks og jeg har alltid spleiset på bursdagspresanger og jul til barna. Det er stort sett jeg som har funnet gaver og så har han gitt penger for det.

Han hadde kjæreste tidligere og ting forble likt - vi tok oss av våre barn sammen. Nå har han fått ny kjæreste og jeg har også fått meg det. 

Så i går ringte han og spurte meg om jeg skulle spleise på presang med min kjæreste - hvorpå jeg svarte nei, skal vi ikke kjøpe sammen? Da sa han at han allerede hadde kjøpt noe til barnet sammen med "Marit" - som jeg forsåvidt aldri hadde hørt om før.

Jeg sa jo at det var greit, da kjøpte jeg for meg. Men jeg syntes det var litt rart at han gjorde dette uten å snakke med meg først - kun nevnte det litt sånn i forbifarten når det allerede var bestemt. 

Men, men...

Anonymous poster hash: 09f10...1a4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

HI

Hvordan gjør dere det? Dere som er skilt eller separert?

Skrevet

Dette blir litt sett "fra den andre siden" siden det er jeg som er sammen med en mann som er skilt, og vi har vært sammen i maaaange år. Da vi ble sammen kjøpte han og eksen gaver til barna hver for seg. De snakker eventuelt sammen før de kjøper gavene, slik at de ikke kjøper det samme. Dette har de fortsatt med. Og jeg gir gaver til barna hans fra meg. Dette synes barna også er greit, fordi de har lite slekt/familie og får få presanger til jul og gebursdag, på denne måten blir det flere.

Skrevet

Dette blir litt sett "fra den andre siden" siden det er jeg som er sammen med en mann som er skilt, og vi har vært sammen i maaaange år. Da vi ble sammen kjøpte han og eksen gaver til barna hver for seg. De snakker eventuelt sammen før de kjøper gavene, slik at de ikke kjøper det samme. Dette har de fortsatt med. Og jeg gir gaver til barna hans fra meg. Dette synes barna også er greit, fordi de har lite slekt/familie og får få presanger til jul og gebursdag, på denne måten blir det flere.

HI

Ja, da er det kanskje greit å gi "slipp" på tradisjonen med å kjøpe sammen fra oss foreldre. Synes det er litt rart likevel. Men da får jeg kjøpe til barna fra meg og så får han ordne seg med dama.

Skrevet

HI

....det var bare litt rart, fordi han var så hemmelighetsfull angående presangen - ville ikke ut med hva det var, bare at han hadde kjøpt noe med kjæresten sin. 

Skrevet

HI

....det var bare litt rart, fordi han var så hemmelighetsfull angående presangen - ville ikke ut med hva det var, bare at han hadde kjøpt noe med kjæresten sin. 

Han har vel ordnet en overraskelse han gleder seg til å gi da :)

De jeg kjenner som er skilt kjøper gave hver for seg til barna, men spleiser av og til om barnet ønsker seg noe veldig dyrt.

Anonymous poster hash: 5945e...175

Skrevet

Vi kjøpte sammen det første året etter vi gikk fra hverandre. Nå kjøper vi hver for oss sammen med våre nye partnere men vi prater med hverandre hva vi kjøper.

Det har vel kanskje noe med "alvorlighetagraden" i forholdet? Tror min mye mann hadde syns det hadde vært trist om ikke gavene herfra var fra han og meg.

Skrevet

Vi kjøpte sammen det første året etter vi gikk fra hverandre. Nå kjøper vi hver for oss sammen med våre nye partnere men vi prater med hverandre hva vi kjøper.

Det har vel kanskje noe med "alvorlighetagraden" i forholdet? Tror min mye mann hadde syns det hadde vært trist om ikke gavene herfra var fra han og meg.

HI

Vi er begge i relativt nye forhold...jeg 8 måneder mens han tror jeg bare har vart noen få. Jeg visste ikke at han hadde kjæreste en gang...fikk vite det på telefonen i går under denne samtalen.

Det var nok derfor jeg stusset litt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...