Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #1 Skrevet 3. februar 2015 Hvordan er sexlivet deres? Min mann ble utsatt for overgrep i en alder av 13. Jeg visste ikke om det da vi ble sammen (naturligvis) og fikk først vite om det etter at ungene var kommet til verden. Sexlivet vårt var i fyr og flamme før og jeg tenkte at overgrepet var noe han hadde kommet seg gjennom og ikke noe som plaget han i hverdagen.. Vi har vært sammen i 14 år og de siste årene har vært labre på sexfronten.. han avviser meg mye, og liker ikke at jeg tar på ham lenger.. Dette er veldig sårt for meg da sex er en stor del av et godt forhold for meg.. det er for meg den ultimate måten å erklære sin kjærlighet på i mitt sinn.. Han sier at det ikke har med meg å gjøre, men at han lenge har fortrengt overgrepene og at de den siste tiden har kommet mer og mer til overflaten.. Synes alt dette bare har blitt en utrolig kjip situasjon.. Jeg tørr ikke ta noe som helst slags initiativ. Redd for at han skal føle at jeg presser han.. Samtidig er jeg jo utrolig lei meg fordi denne delen av forholdet så og si ikke eksisterer lenger.. og det som er igjen av sexlivet er ikke sånn som før fordi jeg ikke slapper av og nyter det lenger.. Jeg klarer ikke å leve uten denne mannen for han er mitt livs største kjærlighet.. men føler meg så skuffet over vending det her har tatt.. (ik sexlyst var et stort kriterium for meg da jeg valgte partner pga min store sexlyst.. Vi har det bra ellers.. fungerer kjempebra som foreldre og par.. men merker at litt av gnisten mellom oss har forsvunnet med den manglende sexen.. Er det noen andre som lever med en mann med slike problemer? Hvordan takler dere det evt? Anonymous poster hash: 4f0c7...588
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #2 Skrevet 3. februar 2015 Her er det jeg som har slike problemer, så det blir ikke helt det du spurte etter. Men for meg er det som mannen din sier, i perioder fortrenger jeg helt det som har skjedd, men plutselig kommer det frem i hodet mitt igjen. Og da kan det bli vanskelig med sex og nærhet i varierende grad. Har mannen din fått bearbeidet det som skjedde? Gått til psykolog? Anonymous poster hash: 49151...4d7
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #3 Skrevet 3. februar 2015 Var sammen med en som var blitt misbrukt, men ble for slitsomt for min del siden han var enormt sexfiksert. Ønsket noe mer enn å bare ligge i senga med han. Høres kanskje slem ut mot han, men han tok bruddet veldig lett. Fløy bare videre til neste. Anonymous poster hash: 6ce06...c14
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #4 Skrevet 3. februar 2015 Ikke vært sammen med, men møtt mange gutter og menn som har fortalt at de har litt misbrukt. Dette var den gangen jeg var rimelig narkoman. Jeg opplevde at veldig mange av guttene jeg ble kjent med i rusmiljøet var blitt misbrukt seksuelt, av fedre, onkler osv. Dette var gutter som var ganske ødelagte av dette og hadde store rusproblemer og store psykiske problemer. Han ene likte ikke å bli sugd, for det var dette faren hadde gjort mot ham, for eksempel. Anonymous poster hash: 311b5...625
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #5 Skrevet 3. februar 2015 Jeg har en del erfaring rundt dette temaet, både gjennom jobb og privat. Det er en mulighet at han i perioder plutselig blir minnet på overgrepene og sliter med å takle det, men dersom dette aldri har skjedd før tenker jeg at detter noe annet som ligger bak. De fleste som sliter med sexlivet sitt etter overgrep har spesifikke ting de reagerer på, ikke vil gjennomføre, liker osv, og det er vanlig at man får traumatiske påminnelse oftere, ikke bare plutselig etter mange, mange år. Jeg sier ikke at det ikke er tilfelle, men det er ikke normalen. Dere har hvert sammen i 14 år, hvor gammel er han? Kan han ha helt vanlige potens problemer? Det er ikke uvanleg at menn sin sexlyst minsker med alderen, mens kvinner sin går opp. Hvor gamle er barna deres? Har dere en sønn? Mange som har vært utsatt for overgrep får traumatiske påminnelse nårmderes bar, spes om de er av samme kjønn som en selv, nårmderes alderen de selv ble utsatt for overgrep på. Jeg ville snakket med ham om det, at du er misfornøyd med sexlivet dere har nå, at du savner slik det var tidligere, men jeg ville ikke spurt om det har noen sammenheng mellom tidligere misbruk dersom dette ikke ellers er noe dere prater om. Selv ville jeg da følt at jeg ikke fikk "eie" ,Ine egne følelser og problemer uten at man skulle skylde på fortiden. Det er fryktelig sårt. Anonymous poster hash: 4ae17...445
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #6 Skrevet 3. februar 2015 Min mann ble misbrukt av en ansatt ved skolen. Han har mye angst og depresjon, fungerer til tider veldig dårlig på sexfronten. I perioder kunne det gå over ett år uten sex. I de siste årene har det blitt litt bedre, men han tar aldri noe initiativ. Det bedret seg noe da han fikk fortalt om det han hadde opplevd. Krenkede barn blir syke voksne. Anonymous poster hash: a136b...2db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå