Gå til innhold

Kan katt 5 mnd overleve ute i den kulden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille pusen har begynt å være litt ute...men i kveld kom den ikke inn igjen, eller dvs gikk ut kl 13, og vi har ikke sett den siden...Vi har lokket og sett etter den men ingen å se. Kan noen berolige meg???

Anonymous poster hash: 31ac9...c40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde og vært bekymret, får ikke sove om katten er ute om vinteren. Og han er 4 år. Men fortsett og lokke, rist i matskåla osv. Men får du han ikke inn så kan det jo hende han er på oppdagelsesferd! Han sitter nok på trappa i morgen :) Katter tåler mye.

Skrevet

Så små katter har ikke retningssans og skal ikke være ute alene. Den overlever nok, men fryser. Får håpe den finner veien hjem. Gå ut og let etter den. Og ikke slipp den ut igjen før den er minst 9 mnd

Skrevet

Dere bør nok ut og lete. Hvor lenge den klarer seg kommer både an på hvor kaldt det er og rasen, for ikke å snakke om om den har funnet ly.

Anonymous poster hash: dcfbf...f43

Skrevet

Trodde ikke retningssansen til kattene var utviklet før de var over 6 mnd gamle jeg? Den kan ha gått seg bort om den har kommet litt for langt unna huset...

Anonymous poster hash: 10e86...e5d
Skrevet

Har dem ikke det? Har han vært ute før da?

Skrevet

Gikk bra med min katt

Kjøpte et skur til katten sånn at den kan være der evt

Anonymous poster hash: 79d3e...eae

Skrevet

Jeg har lært at i minst 6 mnd (og til de er sterilisert og chippet) skal de ikke være ute alene. Bare sammen med oss på dagtid rundt husveggene så vi kan passe på at den ikke går for langt og la den bli kjent med området.

Anonymous poster hash: 10e86...e5d

Skrevet

De har retningsans tidligere også, men ikke så godt utviklet som hos voksne katter. Dessuten lærer de seg jo å kjenne seg igjen i området der de bor. De er ikke helt hjelpeløse, men fra naturens side går de lenge sammen med moren. Da passer hun på at de ikke roter seg så langt bort at de ikke finner veien hjem. Unge katter som er alene går seg lettere bort.

Anonymous poster hash: dcfbf...f43

Skrevet

Okei, vet bare at katter som ikke er vant til kulde faktisk ikke kan klare seg ute i lange perioder! OM det er veldig kaldt.

Skrevet

Det er max minus 5 her, katten har begynt å gå ut de siste ukene, litt og litt mer for seg selv. Har kommet inn etter flere timer før, har lagt seg på stolen i en lun krok på verandaen om den ikke har kommet hjem med en gang. Det er en svært spesiell katt utseendemessig, men folk stjeler vel ikke katter!?

Skrevet

Det er max minus 5 her, katten har begynt å gå ut de siste ukene, litt og litt mer for seg selv. Har kommet inn etter flere timer før, har lagt seg på stolen i en lun krok på verandaen om den ikke har kommet hjem med en gang. Det er en svært spesiell katt utseendemessig, men folk stjeler vel ikke katter!?

Jeg ville nok vært mer bekymret for at den ikke finner frem enn at den blir tatt. Den er vel chippet?

Anonymous poster hash: 334bf...6ef

Skrevet

Vi har kattedør. Anbefales virkelig. Da kan katten gå ut og inn som den vil og vi trenger ikke bekymre seg for at den fryser...for da går hun inn. Samme når vi ikke er hjemme.

Å slippe en 5 mnd gammel katt ut på den måten er bare trust og tegn på at ikke alle bør ha ansvar for dyr!

Anonymous poster hash: 41758...6df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...