Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #1 Skrevet 2. februar 2015 En ansatt i bhg som går i shorts (og evt t-skjorte) på jobb i bhg på vinterstid? Barna lurer på hvorfor de må ha på jakke/dress nå X får gå i shorts osv. Anonymous poster hash: e7c7e...4fb
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #2 Skrevet 2. februar 2015 Nei det ville jeg ikke reagert på. Anonymous poster hash: 18ed2...4f8
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #3 Skrevet 2. februar 2015 Vel, da får barna lære at når de bli 30 år kan de gå i det de vil selv. Eller må de voksne bruke hals og votteklyper og, så det ikke skal være urettferdig? La barnet gå med storts til barnehagen en dag så kan du jo se om det ønsker det flere dager? Anonymous poster hash: 1e2c9...e18
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #4 Skrevet 2. februar 2015 Nei Anonymous poster hash: d8920...629
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #5 Skrevet 2. februar 2015 Tenker at selv om personen er varm av seg, så skal han/hun være et forbilde. Selvfølgelig må personer kle seg, i det minste i bukse, tynn genser og tynn jakke, for syns skyld. Anonymous poster hash: 9628d...32f
Serepta Skrevet 2. februar 2015 #6 Skrevet 2. februar 2015 Nei, hadde ikke reagert. Livet er ikke rettferdig, og barn må finne seg i å bli ikledd det de voksne bestemmer.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #7 Skrevet 2. februar 2015 For meg er det ikke et problem. Mitt barn har heller ikke kommentert det. Men, vet det er andre foreldre som har reagert på det. Anonymous poster hash: e7c7e...4fb
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #8 Skrevet 2. februar 2015 Tenker at selv om personen er varm av seg, så skal han/hun være et forbilde. Selvfølgelig må personer kle seg, i det minste i bukse, tynn genser og tynn jakke, for syns skyld. Anonymous poster hash: 9628d...32f Hvorfor det? Anonymous poster hash: 1e2c9...e18
Novemberdama Skrevet 2. februar 2015 #9 Skrevet 2. februar 2015 Hva med å lære barna dine at de kan gjøre som de vil når de blir voksne. Nå er de barn og skal gjøre det du bestemmer!
Novemberdama Skrevet 2. februar 2015 #10 Skrevet 2. februar 2015 Vel, da får barna lære at når de bli 30 år kan de gå i det de vil selv. Eller må de voksne bruke hals og votteklyper og, så det ikke skal være urettferdig? La barnet gå med storts til barnehagen en dag så kan du jo se om det ønsker det flere dager? Anonymous poster hash: 1e2c9...e18 Hahaha, bra svar! Jeg bruker hals innimellom men votteklyper?
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 2. februar 2015 #11 Skrevet 2. februar 2015 En ansatt i bhg som går i shorts (og evt t-skjorte) på jobb i bhg på vinterstid? Barna lurer på hvorfor de må ha på jakke/dress nå X får gå i shorts osv. Anonymous poster hash: e7c7e...4fb Jeg hadde vel ikke reagert på annet enn at det må være fryktelig kaldt, ettersom jeg er en frysepinne selv. Når barna spør er svaret at vedkommende er voksen, og når de blir voksne kan de også gå med shorts på vinteren.
Novemberdama Skrevet 2. februar 2015 #12 Skrevet 2. februar 2015 Tenker at selv om personen er varm av seg, så skal han/hun være et forbilde. Selvfølgelig må personer kle seg, i det minste i bukse, tynn genser og tynn jakke, for syns skyld. Anonymous poster hash: 9628d...32f Så et forbilde går ikke ed shorts, altså!? Jeezzzzzz, så mange rare uskrevne lover det finnes!
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #13 Skrevet 2. februar 2015 Jeg syns alle ansatte skal gå med kjoler siden jeg ønsker at jenta mi skal bruke kjoler mer til hverdags (hun vil ha bukse). Lurer på om jeg skal ta det opp med barnehagen? De fleste voksne går nemlig med bukser. Anonymous poster hash: 0c1cb...ab5
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #14 Skrevet 2. februar 2015 Nei. Jeg ville ikke valgt det selv, men folk er jo forskjellig Anonymous poster hash: f5d2a...c98
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #15 Skrevet 2. februar 2015 La ungene gå i shorts og t skjorte da. De kommer fort inn ihjen Anonymous poster hash: ea1e1...62c
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #16 Skrevet 2. februar 2015 Hva med å lære barna dine at de kan gjøre som de vil når de blir voksne. Nå er de barn og skal gjøre det du bestemmer!Les hva jeg skriver da. Ikke jeg som har et problem med det. Anonymous poster hash: e7c7e...4fb
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #17 Skrevet 2. februar 2015 Ja, jeg hadde reagert på hvem som helst som gikk i shorts og t-skjorte nå om dagen. Det må da være fordømt kaldt. Utover det er det selvsagt ikke grunnlag til å si at vedkommende ikke kan iføre seg hva hin vil. Anonymous poster hash: a2fe9...e7b
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #18 Skrevet 3. februar 2015 Når man blir voksen kan man dessuten kjøre bil, kjøpe øl og legge seg etter midnatt... Hvis et barn sier det er urettferdig at en voksen går i shorts, tyder det vel aller mest på at hennes/hans foreldre er litt for opptatte av å please ungen og ha lokaldemokrati i heimen? Anonymous poster hash: 9c5a0...f52
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #19 Skrevet 3. februar 2015 Dere vet det finnes sykdommer og tilstander som gjør at noen ikke har normal temperaturregulering? Kan hende den bhg-ansatte har en slik tilstand - skal h*n være nødt til å forklare det til alle foreldre? Anonymous poster hash: bedbd...d73
Pobie Skrevet 3. februar 2015 #20 Skrevet 3. februar 2015 (endret) Nei, ville ikke reagert, annet enn å tenke at det må jo være kaldt. Men er opptil hver enkelt hva de kler seg i, og barna må da tåle at voksne går kledd i noe annet enn dem selv. Barn og voksne har forskjellige regler, og det er ikke "urettferdig". Endret 3. februar 2015 av Pobie
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #21 Skrevet 3. februar 2015 De voksne er rollemodeller, så de bør ha på seg varmere klær enn shorts. Man blir lettere syk av å være kald feks. Hvordan forklarer du at den bhgansatte ikke bruker hjelm når hn sykler? Hvorfor hn banner eller sier stygge ord? Rollemodeller er det mange av, det er de vi lærer av. Anonymous poster hash: 484a3...af4
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #22 Skrevet 3. februar 2015 De voksne er rollemodeller, så de bør ha på seg varmere klær enn shorts. Man blir lettere syk av å være kald feks. Hvordan forklarer du at den bhgansatte ikke bruker hjelm når hn sykler? Hvorfor hn banner eller sier stygge ord? Rollemodeller er det mange av, det er de vi lærer av. Anonymous poster hash: 484a3...af4 Synes ikke du kan sammenligne dette altså. Å ikke bruke hjelm kan medføre hjerneskade og død. At man er varmblodig og ikke har så mye klær på seg, dauer man som regel ikke av. Hva blir det neste da? At barnehageansatte må ta buss/sykle til barnehagen, ellers blir det urettferdig for barna at ansatte kjører bil, mens barna ikke får lov til det? At man ikke kan ansette homofile, skilte, aleneforeldre med barn etter one night stand, folk som ikke dusjer hver dag osv, fordi man "skal være rollemodeller"? Anonymous poster hash: 146f5...229
Jezebel Skrevet 3. februar 2015 #23 Skrevet 3. februar 2015 Tenker at selv om personen er varm av seg, så skal han/hun være et forbilde. Selvfølgelig må personer kle seg, i det minste i bukse, tynn genser og tynn jakke, for syns skyld.Anonymous poster hash: 9628d...32f Så vedkommende skal gå hele dagen og være alt for varm, ha det utrivelig, være ukonsentrert og gjøre en dårlig jobb slik at foreldrene slipper å fortelle barna sine at: når du blir voksen kan du bestemme hva du går i, frem til da bestemmer mamma og pappa? Jeg er uenig. Vil mye heller ha en lettkledd barnehagelærer som gjør en god jobb enn en godt påkledd en som gjør en dårlig jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå