Gå til innhold

Skal bake til et foreldremøte på skolen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips til kake og evt oppskrift? 😁

Anonymous poster hash: cfa94...2b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rundstykker eller scones.

Det blir så altfor mye kaker hele tiden...

Anonymous poster hash: 556c8...0ed

Skrevet

Rundstykker eller scones.

Det blir så altfor mye kaker hele tiden...

Anonymous poster hash: 556c8...0ed

Så la være å spise da!

Anonymous poster hash: 04c03...e92

Skrevet

Jeg bakte kanelboller forrige gang og de forsvant på et svisj, virket som alle de første forsynte seg med et og de siste fikk ingen. De som måtte ha med seg kake hjem igjen var de som hadde bakt langpanne sjokoladekake.

Anonymous poster hash: 10712...d8a
Skrevet

Jeg er alltid fan av porsjonskaker som kjeks, boller, kanelboller mm for langpannekaker blir det alltid masse søl av.

Anonymous poster hash: 341cf...769

Skrevet

Takk for tips 👍😊

Anonymous poster hash: cfa94...2b7

Skrevet

Jeg tror jeg ville bakt en diger focaccia toppet med masse godt. Folk kommer ofte rett fra jobb, og da smaker det godt med noe med litt substans. Her er min oppskrift (har delt den her inne før). Dette er nok til en langpanne. Jeg bruker forøvrig kjøkkenmaskin.

Knus 4 rause teskjeder tørkede urter i en morter (jeg bruker oregano, basilikum, timian og rosmarin). Bland dette med en dl.god olivenolje. La det hele stå og hygge seg på benken.

Sikt 1 kg.mel to ganger. Ha i en pose tørrgjær og en klype sukker. Elt inn fingervarmt vann til deigen får samme konsistens som youghurt. Elt lenge til den blir seig og god. Heves i MINST en time på lunt sted, eller kaldheves over natten på kjølig sted.

Sett ovnen på 220 grader. Kle en langpanne med bakepapir. Hell røren i - den skal være ganske flytende :)

La den etterheve på benken i 15-20 minutter. Hell over krydderoljen. Stikk små hull i deigen slik at oljen kommer nedi.

Strø over maldonsalt :)

Hvis du vil kan nå stikke nedi hvitløksoliven, biter av parmesanost, soltørket tomat, spekeskinke eller andre godsaker også. Da MÅ du imidlertid være veldig forsiktig med maldonsaltet.

Stekes midt i ovnen i 30-35 minutter. Sjekk underveis. Avkjøles på rist :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...