Gå til innhold

Redd for hvordan dette vil gå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i en eldgammel leilighet som holder heller lusen standard. For en tid tilbake fant jeg mugg på soverommet mitt. Huseier mente det var min skyld, fordi jeg burde ha mere varme på rommet pga yttervegg, det var ytterveggen som var fuktig.

Jeg har ett barn fra før av og er gravid, vi merker begge at vi blir dårlige av å bo her å jeg bekymrer meg for babyen. Har igjen funnet mugg, denne gangen på kjøkkenet. I tilegg er det fuktflekk i taket på soverommet.

Vil rett og slett ikke bo her mere, kjenner det ikke er bra for helsen og han gidder ikke å gjøre noe med mugget,han legger bare skylden på meg når jeg har gjort alt for å "forhindre" mugg.

Jeg har ingen kontrakt her heller, den gikk ut for flere år siden å han har aldri tatt seg bryet med å komme med en ny.

Selv føler jeg at pga manglende kontrakt og den helsemessige faren her, så gjelder ikke tre måneder oppsigelsestid, det er hva alle andre også sier.

Jeg føler jeg er grei om jeg gir en måned oppsigelse, jeg kjenner at vi må ut herfra, vi blir bare i verre og verre form for hver dag som går. Men jeg er jo redd han skal bli sint og krangle med meg.

Hva tenker dere om dette ? Hva ville dere gjort?

Jeg kan ikke få inn ny leieboer for jeg kan ikke med god damviittighet anbefale noen å bo her, inneklimaet er helsefarlig. Men jeg er redd det er hva han vil kreve av meg om jeg skal flytte innen en måned...

Anonymous poster hash: 41251...587
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp luftavfukter og vask med klorin.

Anonymous poster hash: 1c4b1...840

Skrevet

Om du ikke har kontrakt gjelder vel ikke 3 mnd.regelen?

Han høres useriøs ut. Finn deg nå nytt.

Anonymous poster hash: b1e6d...3d5

Skrevet

I alle dager, du kan flytte på DAGEN kjære deg!!!

Hadde det likedan -gravid med en unge til. Fant mugg overalt på ALLE tingene mine -måtte kaste seng madrass og masse klær og bager etc. Da var babyen blitt 9 uker og hadde surkla og harka siden fødsel. Da jeg fant mugget (som kan være helseskadelig!!! Mulig mitt barn har fått astma for alt jeg vet? Sliter med slimhinnene enda ved ett år). Eldste barnet hosta bestandig. Slutta nesten over natta da vi flytta . Dette er huseiers ansvar og ikke lovlig å leie ut. Sørg for å ta kontakt med forbrukerombudet om du er i tvil. Han skal i tillegg erstatte skader materiell . Det fikk jeg ! Huseier ble rimelig "med på" erstatning og utflytting umiddelbart da jeg sa ifra !

Han har dårlig isolert hus. Jeg hadde kun en iskald murvegg uten isolerer og vi fyrte som bare det inne pga kalde vegger og gulver -det trakk overalt og ble aldri varmt nok. Men varmen fra din oppvarming inne vil "slå mot" den iskalde veggen-danne kondens (vann) og så har du mugg.. IKKE din feil. Man må jo prøve å holde varmen.

Nei kom deg ut med en eneste gang ! Han kan IKKE si noe

Anonymous poster hash: 09023...d80

Skrevet

Hadde det likedan -gravid med en unge til. Fant mugg overalt på ALLE tingene mine -måtte kaste seng madrass og masse klær og bager etc. Da var babyen blitt 9 uker og hadde surkla og harka siden fødsel. Da jeg fant mugget (som kan være helseskadelig!!! Mulig mitt barn har fått astma for alt jeg vet? Sliter med slimhinnene enda ved ett år). Eldste barnet hosta bestandig. Slutta nesten over natta da vi flytta . Dette er huseiers ansvar og ikke lovlig å leie ut. Sørg for å ta kontakt med forbrukerombudet om du er i tvil. Han skal i tillegg erstatte skader materiell . Det fikk jeg ! Huseier ble rimelig "med på" erstatning og utflytting umiddelbart da jeg sa ifra !

Han har dårlig isolert hus. Jeg hadde kun en iskald murvegg uten isolerer og vi fyrte som bare det inne pga kalde vegger og gulver -det trakk overalt og ble aldri varmt nok. Men varmen fra din oppvarming inne vil "slå mot" den iskalde veggen-danne kondens (vann) og så har du mugg.. IKKE din feil. Man må jo prøve å holde varmen.

Det er en lettelse å lese svaret ditt. Jeg er så bekymret for at han skal gjøre seg vanskelig, men jeg kan bare ikke bo her mere. Men jeg bør vel si fra før jeg flytter ?

Skrevet

Om du ikke har kontrakt gjelder vel ikke 3 mnd.regelen?

Han høres useriøs ut. Finn deg nå nytt.

Anonymous poster hash: b1e6d...3d5

Det er det jeg håper på.

Skrevet

Har dere hodepine/trøtthet så kan det også være derfor (mitt eldste barn hadde det)...

Skrevet

Har dere hodepine/trøtthet så kan det også være derfor (mitt eldste barn hadde det)...

Hodepine, energitap, søvproblemer, forverret allergi og eksem .

En venninne sov hos meg en periode da hun skulle bytte leilighet fra en annen by, å hun opplevde samme symptomer. Straks hun hadde flyttet ble plagene borte.

Skrevet

Hvis du ikke har kontrakt eller depositum er det jo bare å flytte. Hvorfor gi han mer penger?

Skrevet

Hvis du ikke har kontrakt eller depositum er det jo bare å flytte. Hvorfor gi han mer penger?

Redselen for at han skal forfølge meg rettslig om ting ikke gjøres på riktig måte.

Skrevet

Redselen for at han skal forfølge meg rettslig om ting ikke gjøres på riktig måte.

Det er dessverre hans ansvar å sørge for den kontrakten så han har jo bare bæsja på leggen ... Kom dere ut dere

Du har garantert alle rettigheter på plass! Les punktet om heving av leieforhold til og med OM du skulle hatt en oppsigelse

Skrevet

Hvis du ikke har kontrakt kan ikke utleier si deg opp ;-) Du kan derimot flytte når det passer deg. Hvis du ikke har betalt depositum har utleier ingen makt. Jeg ville nok sagt opp m en mnd varsel, så får du litt ro til å flytte.

Ellers er d utleiers plikt å holde leiligheten i normal stand - å skylde på deg løser uansett ikke fuktproblemet som åpenbart finnes i leiligheten...

Hilsen utleier

Anonymous poster hash: 80614...917

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...