Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #1 Skrevet 2. februar 2015 Sønnen til søstra mi er 2,5år, og fikk påvist barnemark for en ukes tid siden. Siden vi er ofte sammen med dem, ringte hun meg og sa jeg burde være obs på dette på mine barn. Jeg skifta nettopp bleie på babyen min som snart er 10 mnd, og han har også fått mark!!!! (Grøss)!!!!! De to andre barna har ikke fått noe.....enda...... Det jeg lurer på er, må jeg kontakte legen i morgen, eller får jeg reseptfrie medisiner til baby på apoteket? Søstra mi har katter, og vi har nettopp overtatt den ene kattungen også. Kan marken komme fra de? Sønnen hennes går nemlig ikke i barnehage, så hun tror det kan komme fra de. Burde jeg ta en ormkur på kattungen også? Anonymous poster hash: 769fe...0aa
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #2 Skrevet 2. februar 2015 Ja, katter er ofte infisert av mark. Medisiner får du reseptfritt på apoteket. Hele familien må behandles. Anonymous poster hash: 2ef52...0de
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #3 Skrevet 2. februar 2015 Ja, jeg vet at hele familien må behandles, men jeg får også reseptfritt til baby på apoteket? Den søstra mi fikk var ikke til barn under 1-2år..... Anonymous poster hash: 769fe...0aa
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #4 Skrevet 2. februar 2015 Ja, jeg vet at hele familien må behandles, men jeg får også reseptfritt til baby på apoteket? Den søstra mi fikk var ikke til barn under 1-2år..... Anonymous poster hash: 769fe...0aa Jeg har i alle fall fått kjøpt vanquin reseptfritt på nettapotek (apotek1, så vidt jeg husker. I alle fall norsk og seriøst), så regner med du får det over disk også. Anonymous poster hash: 2ef52...0de
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #5 Skrevet 2. februar 2015 Ok. Tusen takk for svar :-) Da blir det apoteket så fort jeg våkner i morgen. Kommer til å ha mareritt om mark i natt :-( Grøss og gru!!! Anonymous poster hash: 769fe...0aa
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #6 Skrevet 2. februar 2015 Uff, ja. Det er ikke kjekt. God bedring, og lykke til med "avmarkingen"! Utrivelig jobb, mrn godt når den er gjort. Anonymous poster hash: 2ef52...0de
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #7 Skrevet 2. februar 2015 Tusen takk... :-/ :-) Anonymous poster hash: 769fe...0aa
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #8 Skrevet 3. februar 2015 Barnemark smitter IKKE fra katt. Barn under et år og to år skal ikke bruke de to resesptfrie som får på apoteket. Du må få resept et annet middel hos lege. Kok alt sengetøy, håndkler, truser, støvsug sengene. Gjør dette hver dag i en uke (det vil si, hver gang du har brukt f eks et håndhånkle eller truse så putt det i maskina..). klipp neglene på barna, dusj de om MORGEN og om kvelden (spes viktig å dusje rompa i en uke. og HUSK oppfølgingsdosen på tablettene, så blir du kvitt shiten. Anonymous poster hash: 36e6e...de9
E.E.E. Skrevet 3. februar 2015 #9 Skrevet 3. februar 2015 Nettopp, barnemark smittes ikke fra katt. Gjør alt som skrevet over her, så blir det bra. Men ikke glem kattungen! Alle kattunger har nemlig mark og skal avmarkes når de blir tatt fra mamma'n sin. ☺☺ Lykke til, dette går fint! ☺😊
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #10 Skrevet 3. februar 2015 Beklager, jeg blandet sammen. Katter og hunder er ofte markinfiserte, men ikke med barnemark. Vanquin skal derimot kunne tas av små barn. Fra boots.no: • Det finnes reseptfrie legemidler (tabletter og mikstur) mot småmark. Vermox er enklest i bruk og kan brukes av voksne og barn over 1 år*. Vanquin kan brukes av mindre barn og gravide. Det var dette preparatet jeg fikk beskjed om å ta som gravid da vi mistenkte mark (men heldigvis ikke hadde det). Men sjekk med apoteket først. De vet nok bedre enn oss. Anonymous poster hash: 2ef52...0de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå