Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #1 Skrevet 2. februar 2015 Jeg har blitt gravid med spiral og er i den fasen i livet at jeg virkelig ikke kan få et barn til. Jeg vet at min kjæreste er imot abort så derfor ønsker jeg ikke å fortelle han dette. Jeg vet at han rett og slett vil nekte meg å ta abort. Og hvis jeg hadde fortalt dette til han eller det på noen som helst måte hadde kommet ut, er jeg redd han ville gitt meg en omgang juling. Sikkert fortjent, men. Det er mitt valg, min kropp, min helse og psyke som ville fått en alvorlig knekk. Jeg ble innlagt med alvorlig svangerskapsdepresjon (psykose) etter sistemann kom til verden, og har slitt veldig med dette i ettertid. Jeg kan ikke fortelle, han kan ikke få vite. Men hvordan? Anonymous poster hash: da109...2ce
skinnfilla Skrevet 2. februar 2015 #2 Skrevet 2. februar 2015 Om du tror mannen vil gi deg juling, for hvilken som helst grunn, ville jeg anbefale deg og abortere ham først. Så kan du tenke på deg selv og dine valg etterpå...
Hjertefru Skrevet 2. februar 2015 #3 Skrevet 2. februar 2015 Sånne hemmeligheter synes jeg ikke man skal ha i et forhold. Går sikkert an å holde inngrepet hemmelig, men hva hvis det kommer ut/ han gjetter seg til hva som har skjedd?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #4 Skrevet 2. februar 2015 Har du en jobb du kan ta en jobbreise på? Og er enig med hun over her, hvis din mann vil bli voldelig bør du gå ifra han Anonymous poster hash: be0c9...5d7
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #5 Skrevet 2. februar 2015 Han er ikke voldelig. Men jeg er redd han kunne fort blitt det om jeg hadde tatt abort. Har hørt nok mas om hans mening når det kommer til abort. hi Anonymous poster hash: da109...2ce
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #6 Skrevet 2. februar 2015 Hadde tatt abort, holdt tyst og droppa fyren Anonymous poster hash: 39e65...522
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #7 Skrevet 2. februar 2015 si at du skal fjerne noen cyster! Da blør du etterpå så han vil IKKE se forskjell på det og en abort... dessuten er begge deler dagkirurgi.. Anonymous poster hash: 355ff...4e9
MammantilNurket Skrevet 2. februar 2015 #8 Skrevet 2. februar 2015 Kjære deg, Dette høres veldig ugreit ut. Du skal ikke behøve å bære noe slikt alene. Det er sikkert mulig å skjule en abort med litt god planlegging, men vil du klare å håndtere noe slikt helt alene? Du skriver at du er redd for at han kan bli voldelig hvis du hadde tatt abort. Vil du leve med en mann som i teorien vil slå deg? Hva gjør du hvis han skulle finne ut av det? Han skal beskytte deg, støtte deg, elske deg betingelsesløst og sørge for at du har det godt - ikke skremme deg til å gjennomgå et svangerskap som kan skade helsen din. Klem til deg <3
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #9 Skrevet 2. februar 2015 Jeg ville trådt litt forsiktig. Passe på å ikke få noen brev fra sykehuset i ettertid feks. Jeg vet ikke hvordan det er med abort, men det er jo vanlig å få tilsendt en epikrise, hvor da legen også får den samme epikrisen tilsendt til seg. Gi beskjed på sykehuset hvordan alt ligger an. Hold det skjult om du tror du kan få juling. Aller helst ville jeg gått ifra en mann jeg ikke kunne delt en så stor ting med uten at jeg trodde jeg kom til å få juling (eller kjeft eller motgang i det hele tatt). Anonymous poster hash: f9642...6c0
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #10 Skrevet 2. februar 2015 Jeg er ikke så langt på vei, maks 7 uker, Så jeg skal ta medisinsk abort. For noen år siden hadde jeg en MA. Da fikk jeg slike piller jeg skulle legge nært livmorhalsen. Det var en 2-3 timer med klumper og menssmerter. Det vil vel ikke bli verre denne gangen? Da kan jeg isåfall si at jeg er på jobb, men istedet ligger jeg hjemme og utfører en hemmelighet. Han vet at jeg vil fjerne spiralen og begynne med p-piller. Noe som skal være "grunnen" for at jeg småblør en stund. Jeg har snakket med sykehus og har fått time neste uke, da ville de ta en GU, forså å gi meg den første tabletten som skal stoppe fosterutvikling. Jeg sa til sykepleieren jeg snakket med at hun ikke behøvde å sende meg brev ang. dette i posten. Jeg skulle skrive ned timen med engang. Hun sa at det var iroden. ingen brev skulle komme i postkassa hi Anonymous poster hash: da109...2ce
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #11 Skrevet 2. februar 2015 Han er en herlig fyr, for det meste. Men han er imot abort, og han ser ingen grunn til at jeg ikke skal kunne bære frem flere unger. Jeg vil ikke risikere å gå igjennom samme barsel periode, jeg vil ikke ha flere barn, jeg vil kunne bruke helsen min på de to jeg har. hi Anonymous poster hash: da109...2ce
Mamma_til_2 Skrevet 2. februar 2015 #12 Skrevet 2. februar 2015 Du kan klare det, men ingen abort er lik, du kan risikere og få heftige smerter og blø masse, jeg lå i 12 timer og krampet meg i smerter etter at tab var satt inn og blødde jamt før plutselig alt kom, måtte på sykehus og skrape senere. Men du kan jo komme med en nødløyn at du mister ( om han skulle se/ merke noe) men det er vel og mulig og få gjort dette på sykehus som dagkirurgi?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #13 Skrevet 2. februar 2015 Hei! I dette tilfelle syns jeg du skal holde det hemmelig. Jeg har ingen råd, men vil bare ønske deg lykke til. Håper det går bra og at du kommer deg greit gjennom det. Klem Anonymous poster hash: de434...e2c
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #14 Skrevet 2. februar 2015 For å få utskrapning må jeg vente så lenge, og jeg vil helst bare få det overstått. Jeg vil gjøre det hjemme. Bor såpass borte fra sykehuset at jeg er redd jeg ikke vil "rekke hjem til middag". hi Anonymous poster hash: da109...2ce
Mamma_til_2 Skrevet 2. februar 2015 #15 Skrevet 2. februar 2015 For å få utskrapning må jeg vente så lenge, og jeg vil helst bare få det overstått. Jeg vil gjøre det hjemme. Bor såpass borte fra sykehuset at jeg er redd jeg ikke vil "rekke hjem til middag". hi Anonymous poster hash: da109...2ce Har du ingen du kan aliere deg med, en venninne eller familie som du kav være hos over natten la samboer tro fu er på vinkveld etc.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #16 Skrevet 3. februar 2015 Blir du gravid med spiral må du uansett inn og fjerne spiralen, den kan ikke sitte i hvis du skal bære fram barnet. Det kan hende at man da spontanaborterer (det er ganske sannsynlig), så hvis du virkelig ikke vil ha barn, foreslår jeg at du bestiller time til abort, sier til mannen at du må fjerne spiralen, og gjennomfører uten å fortelle ham noe mer. Anonymous poster hash: c9c76...5e7
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #17 Skrevet 3. februar 2015 Hvorfor ikke bare si at du ble gravid, men spontanaborterte. Så nå må du på sykehuset for utskrapning? (Om du må si noe om det i det hele tatt, da).. Inngrepet blir jo det samme, bortsett fra at det da liksom er ufrivillig.. Anonymous poster hash: cb934...337
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #18 Skrevet 3. februar 2015 Takk for alle svar. Jeg har vært opptatt med jobb og diverse, så jeg har ikke fått logget meg inn før nå Vinkveld er nok uaktuelt sånn midt i uken. Jeg har bestemt meg for å holde tett. Det er til det beste for alle parter. En annen ting; Idag opplevde jeg litt blodaktig slim da jeg tørket meg. Kan det være at jeg er i begynnelsen av en spontanabort? Jeg er jo blitt gravid med spiral, og da er jo sjangsen for spontanabort litt større? HI Anonymous poster hash: da109...2ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå