Gå til innhold

8 retters meny til jentemiddagen?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha en middag med noen venner og lurte på hvordan denne menyen ser ut og om noen har noen tips til å gjøre det annerledes evt?

 

*Blomkålsuppe med stekt bacon og tynne strimler av fritert søtpotet til garnityr

 

*Stekte kamskjell med avocado og wasabikrem og hvitløksmos

 

*Cristini med hummus og tapenade

 

*Entrecote i skiver på store tortillachips med salat og hjemmelagd guacamole

 

*Kreps på liten skive landbrød med tomatsalat

 

*Friterte lammekoteletter med hasselback potet, asparges og tzatziki og paprikasaus

 

*HVitvinsmarinert lun brie med spekeskinke, kjeks, honning og nøtter

 

*Minipai med kokosbunn fylt med sjokolademoussè og mascarpone krem.

 

 

Ser det ok ut?

 

 

Neo der eville byttet ut rekkefølgen på osv?

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde vært overlykkelig å bli servert en slik meny - og totalt skrekkslagen med tanke på at du kanskje forventet det samme tilbake :P

 

Bruker dere normalt å ha åtte retter til jentemiddag?? :sjokkert:



Anonymous poster hash: be6bf...66e
Skrevet

Det ser helt fantastisk ut 😃

Hvilken dag kan jeg komme på middag ?

Skrevet

Når skal vi komme, alt hørtes nydelig ut :-)

Skrevet

Så bra at dere syntes det så godt ut :-D

 

Nei, vi pleier ikke normalt å ha det men tenkte å gjøre litt ut av det da det har vært ett begivenhetsrikt år for oss alle og masse nye ting og babyer som kommer dette året så tenkte å feire oss litt  :danse:

 

Lagde fem-retters til dem i fjor men da lagde jeg rettene altfor store så må begrense meg i år :-D

 

 

Koselig å gjøre litt stas på mine skjønne venninner :-D

Skrevet

Heldige jenter som har deg til venninne da :) kos dere! Menyen hørtes fantastisk ut!

 

Anonymous poster hash: 94105...d13

Skrevet

Har aldri skjønt vitsen med 8 retters, blir jo sinnsykt mye mat selv det serveres små porsjoner :o

 

Anonymous poster hash: 78a11...23e

Skrevet

Takk :-) kvelder man har med så mange retter varer over mange timer og man tar pauser, snakker og koser oss :) sist gang satt vi å koste oss fra kl 19-24 :)

Skrevet

Oi, her var det mye på min favorittliste:)

Helt nydelig spor du meg!

Skrevet

Ah, jeg trenger en venninne som deg!

Hørtes aldeles nydelig ut!

Skrevet

Har aldri skjønt vitsen med 8 retters, blir jo sinnsykt mye mat selv det serveres små porsjoner :o

 

Anonymous poster hash: 78a11...23e

Av og til må man grave skikkelig dypt i posen, men helt umulig er det aldri å finne dritt å si. Bra jobbet! :-)

Skrevet

Mmmmm. Skulle gjerne vært din venninne!!

Skrevet

Jeg skal ha en middag med noen venner og lurte på hvordan denne menyen ser ut og om noen har noen tips til å gjøre det annerledes evt?

 

*Blomkålsuppe med stekt bacon og tynne strimler av fritert søtpotet til garnityr

 

*Stekte kamskjell med avocado og wasabikrem og hvitløksmos

 

*Cristini med hummus og tapenade

 

*Entrecote i skiver på store tortillachips med salat og hjemmelagd guacamole

 

*Kreps på liten skive landbrød med tomatsalat

 

*Friterte lammekoteletter med hasselback potet, asparges og tzatziki og paprikasaus

 

*HVitvinsmarinert lun brie med spekeskinke, kjeks, honning og nøtter

 

*Minipai med kokosbunn fylt med sjokolademoussè og mascarpone krem.

 

 

Ser det ok ut?

 

 

Neo der eville byttet ut rekkefølgen på osv?

Oppskrift på pai??? :)

Høres yammi ut! Alt sammen!

 

Anonymous poster hash: c8e81...99c

Skrevet

Nå ble jeg ufattelig sulten! Hørtes helt fantastisk ut! 😊👍

 

Anonymous poster hash: 3cda3...b96

Skrevet

Så bra at menyen falt i smak, forhåpentligvis gjør den det hos dem også :-) Oppskrift på mini kokos paibunner: 180 g kokos

2 eggehviter

115 g sukker

Holder til 4-6 små paier, formene er ca ø5 cm. Trykkblandingen oppi og stek i ca 30 min eller til de er blitt gyldne på 150 grader. Husk å spray formene med formfett før du tar blandingen oppi. Jeg pleier enten å fylle dem med krem og sitroncurd eller så blander jeg mascarponeost med ferske jordbær og litt sukker og rører godt og fyller med sjokolademousse og mascarponeblandingen på toppen.

Skrevet

Det var mye å tenke på, men hvis du elsker å lage mat er det kanskje gøy for deg?

Du vil jo få veldig liten tid til å prate med venninnene når du skal ha så mange retter.

Du kommer til å løpe fram og tilbake til kjøkkenet.

 

Men her er litt kommentarer til rettene:

Friterte lammekotelletter med hasselbackpoteter høres veldig tungt ut, særlig når du har servert entrecote og tortillachips allerede.

Jeg ville droppet lammekotelettene.

Jeg ville også droppet blomkålsuppen og gått rett på kamskjell, det er en lettere start.

Da har du 6 retter, fortsatt rikelig, og litt mer tid til å være sammen med gjestene,



Anonymous poster hash: 8e3ec...694
Skrevet

Jeg tenker at du kanskje mangler en rød tråd? Det var mange fine elementer, men det passer kanskje ikke så godt sammen.. Jeg ville også droppet blomkålsuppen først, heller servert crostini som snacks før middagen med et glass sprudlende til, og revurdert de forskjellige elementene. Reagerte kanskje først og fremst på nachochips og entrecote. Det kan jo funke i seg selv, men da ville jeg kjørt et mexicansk tema.

 

Anonymous poster hash: a7632...7b4

Skrevet

For en flott meny, alt fristet meg ble sulten av innlegge ditt:-D

Du har noen heldig e venninner, kos dere! :-)

Skrevet

Så mye nydelig mat! Jeg hadde blitt overlykkelig for å få dette servert. Jeg syns det er digg at det ikke er noen rød tråd, deilig med varierte smaksopplevelser. 10-retters mexikansk f.eks hadde blitt wayy to much.

 

Anonymous poster hash: 59fc7...0b9

Skrevet

Jeg synes det ser veldig godt ut, men kunne gjerne byttet en av de første "smårettene" mot en dessert til ...

 

Ja, jeg elsker dessert!!

 

Anonymous poster hash: d95d0...607

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...