Gå til innhold

Dagens foreldre er late

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi de sitter inne med barna

Fordi nettbrett, tven og tv spill har blitt barnevakter

De fleste voksene er egoistiske og sitter mer på datan enn og være med barna! 

er ikke rart barn i dag er feite

Anonymous poster hash: f8183...1d6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du stått opp på feil ben idag du da?

Skrevet

Altså foreldre i dag, er mer sammen med barna enn forrige generasjon og generasjonen før der.

Joda, mor var hjemme, men ungene var stort sett ute fra morgen til kveld.

Skrevet

Nu vel. Har lest en del artikler i det siste om barn og unge som lider av stress fordi de er med på for mange aktiviteter og har lite tid til avslapning og ikke-voksenstyrt fritid.

Du fremstår som mer saklig om du setter "noen" først i overskriften din. Hvis ikke mener du alle, deg selv også. Såh, opp av sofaen nå!

Anonymous poster hash: 4e191...3c0

Skrevet

Hvilken omgangskrets har du, HI?

De flesteforeldre jeg kjenner er veldig engasjerte i barna sine, og tar dem med ut og stiller opp som trenere, lagledere etc. Da jeg var liten klarte vi oss selv. Synes dagens foreldre generelt er veldig aktive med barna. Hurra for oss!

Anonymous poster hash: 277d6...b04

Skrevet

Hadde nettbrett og lignende eksistert da jeg var liten, hadde mine foreldre garantert utnyttet seg av dette. Ikke særlig revlusjonerende.. Jeg ble sendt ut "for å leke".. Ingen som satt å lekte med meg hele dagen heller. Tror ikke foreldre er noe mer lat nå enn tidligere. Men det er veldig fokus på at ting skal være så riktig og pedagogisk at alt vi gjør som foreldre blir nevt og skrevet om og forsket på.. Opp og ned i mente.

Skrevet (endret)

Disse late foreldrene er altså de som sørger for at:

Dagens barn har alt de trenger av klær og mat

Dagens barn tas mer hensyn til, og individed ses på en helt annen måte enn før

Dagens barn ikke straffes fysisk om de ikke oppfører seg som små voksne eller om de finner på noe tull

Dagens barn har et godt kosthold og spiser sunt og variert 

Dagens barn får leke og tøyse med foreldrene og andre barn i mye større grad enn før, fordi det er stort fokus på sosialt samvær og viktigheten av lek og fellesskap

Dagens barn går rene og pene til sengs, gode og mette og trygge på både seg selv og at de er elsket av familien sin

Ja huff. 

Endret av ms.Pond
Skrevet

Nåvel. Ungene mine har en dag i uka hvor de er med på dans/fotball. Ukedagene er hektiske med skole, jobb og barnehage, og når vi er ferdig med middag og rydding er det som regel for sent å gjøre noe, eller vi drar på besøk. Noen ganger har vi besøk, og noen ganger drar vi ut og spiser/lekeland ol.

I helgene sitter ungene mye på tv og nettbrett, men vi spiller også brettspill og gjør ting sammen som å lese, ha filmkveld på fredagene, dra på bytur, tegne, leker med kitt/perler lager god mat og baker sammen mm. Min erfaring er at når helgen kommer vil faktisk ungene slappe av. De har lyst til å være hjemme å kose seg heller enn å bli dratt med på alskens arrangementer og friskuserier, nettopp fordi dette gjør de i ukedagene. Så vi koser oss hjemme i helgene med goood samvittighet, så får de som har lyst til å aktivisere seg gjøre det :) 

Anonymous poster hash: 84f12...181
Skrevet

Hvis dette er din oppriktige mening, burde ikke du være sammen med barna dine istedenfor å sitte på DIB?

Skrevet

Det tyder på at dine foreldre også var late siden du ikke har lært deg å skrive ordentlig. Det heter ikke "voksEne", "enn Å være med barna", man setter punktum i slutten av en setning og man skriver jammen stor bokstav etter blant annet utropstegn. Og nei, ikke kom med dysleksi-kortet nå, det blir bare dumt.

Nei, jeg er ikke en av de foreldrene som er "late". Jeg er i full jobb, har 3 barn som går i skole og barnehage, de to eldste har tre aktiviteter hver, og minste har en aktivitet i helgene. Jeg er ikke mye ute fordi de ikke vil ha meg med ut og vil helst leke selv. Vi har stor tomt der de kan boltre seg så mye de vil. Vi har begrensningen på spilling, barna har plikter i huset. Og ja, hvis de står opp kl 6 i helgene og er lys våkne så får de sitte og se på TV, fordi jeg trenger faktisk å sove i hvert fall til kl 8. Det er ikke sunt å ha full sirkus i huset fra morgen til kveld.

Anonymous poster hash: 5125e...374

Skrevet

Hvis dette er din oppriktige mening, burde ikke du være sammen med barna dine istedenfor å sitte på DIB?

Touche, Jezebel :D

Skrevet

Naboen vår er akkurat slik du beskriver. Har en fireåring og en niåring og er aldri ute med dem. Og da mener jeg absolutt aldri.

Derimot mener foreldrene at det er viktig å slappe av etter bhg. Slappe av = tv.

Anonymous poster hash: 71b33...05f

Skrevet

Er du for lat til å skrive skikkelige setninger? Hørt om komma og punktum?

Anonymous poster hash: b25ad...2a2
Gjest Sommerfuggel
Skrevet

Mitt inntrykk er motsatt, at alle stresser rundt både i hverdagen og i helgene. Det er jo både jobb, barnehage/skole/sfo, fritidsaktiviteter, kamper, oppvisninger/konserter osv. Eller folk går turer i skog og mark, ski, slalom, hytteturer osv osv..

Kan tenke meg det er deilig å slappe av (foran tv?) når man da først er hjemme ;)

Skrevet

Hva slags folk henger du med? Vi, familien og våre nærmeste venner er langt fra late og ser ut til å ha en god balanse i hverdagen! Kan ikke snakke for andre altså:-)

Anonymous poster hash: 9afe8...c6f

Skrevet

Og hvorfor sitter du her inne å sittet på Internett når du kan være med barna dine. Du motsier jo deg selv.
Skrevet

de er hos faren denne uka, så der driter du deg ut gett

Skrevet

Hvis jeg skulle dømt og kritisert deg på samme måte som du dømmer og kritiserer andre kunne jeg ha kommet med en kommentar om at dagens foreldre ikke gidder å holde sammen for ungenes del men heller gjør dem til skilsmissebarn. Det skal jeg ikke gjøre, da jeg vet for lite om din situasjon til å uttale meg. Tenk så flott om du kunne sagt det samme.
Skrevet

Synes det er verre med foreldre som er så late og egoistiske at de gjør barna til skilsmissebarn.
Skrevet

Hva trur du dem gjorde i gamledager a? Satte ungen foran en appelsin og sa "lek"!

Er det så jævlig mye bedre?

Anonymous poster hash: 9255c...9e3

Skrevet

må le, bare fordi jeg er skilt så vet jeg ikke hva som er riktig haha...

barna mine får masse ute tid, masse tid med begge foreldrene sine som finner på ting med dem, er bedre for barna og ikke bo med foreldre som ikke er lykkelig og bare krangler

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...