Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #1 Skrevet 2. februar 2015 Jeg skal til undersøkelse denne uken men er litt kritisk til en røntgenundersøkelse når jeg fortsatt ammer småen. Tenker det burde holde kun med ultralyd, særlig når UL finner samme %-andel av alle forandringer som mammografi... Jeg er heller ikke i risikogruppen...I tillegg fant jeg denne artikkelen: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/helse-og-medisin/mammografi-redder-ikke-et-eneste-liv/a/10129444/ Anonymous poster hash: 9066a...956
ianda Skrevet 2. februar 2015 #2 Skrevet 2. februar 2015 Jeg ble tatt ultralyd av når jeg ammet og oppdaget en kul i brystet. Mener de begrunnet med at når man ammet var det mye vanskeligere å se noe på mammografi... Så ville nå hørt om mulighetene for UL isteden.. På meg syntes han det på UL var veldig vanskelig å se noe, så jeg tok prøve med nål i tillegg.var heldigvis ikke noe annet enn en skikkelig hoven melkekjertel..
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #3 Skrevet 2. februar 2015 Jeg ble tatt ultralyd av når jeg ammet og oppdaget en kul i brystet. Mener de begrunnet med at når man ammet var det mye vanskeligere å se noe på mammografi... Så ville nå hørt om mulighetene for UL isteden.. På meg syntes han det på UL var veldig vanskelig å se noe, så jeg tok prøve med nål i tillegg.var heldigvis ikke noe annet enn en skikkelig hoven melkekjertel.. Var melkekjertelen vond/øm og gjorde nålen vondt? Jeg har liknende kuler i begge bryst men den ene er litt større. Men er nå ganske sikker på at dette kun er melkekjertel (selv om en aldri kan være sikker). Nå har jeg ammet en del mnd men kan fortsatt få brystspreng hvis det går for lang tid mellom hver amming, og da kjenner jeg flere slike kuler i begge bryst.. Men denne kulen blir ikke mindre etter amming da men så har den vært der fra da småen ble født - usikker om jeg hadde den før fødsel... Gruer meg uansett Anonymous poster hash: 9066a...956
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå