Gå til innhold

Er dette lovlig ? kreve penger på døren..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skylder et firma penger, og har gitt beskjed fra dag en at min økonomi ikke er stabil så ønsker å nedbetale over tid.. Har betalt over tid og noen ganger har jeg vært sen med betalinger men har kontaktet firmaet. Nå ble jeg "lurt" til å møte opp på kontoret for å betale et viss sum, men de skulle likevel ha dobbelt så  mye som vi avtale om at jeg skulle betale. Og følte meg veldig ubehaglig tilstede der og fikk kjeft og høre mye ufint.. Fikk beskjed om å sørge for at jeg kom tilbake med beløpet samme dag. De har vært på døren min om kveldene , banket på og ringer meg konstant. Jeg synes det er veldig ubehaglig og er ikke bekvem med denne holdningen, og det gjør ikke det lettere for meg å samarbeide med dem om betalingen.

En annen ting er at firmaet har gitt beskjed på forhånd at de ikke godtar kontant betaling, nå igår fikk jeg plutselig likevel beskjed om at de godtar kontant betaling og kunne like gjerne betale i "cash"..

Hva synes dere? er dette riktig eller jeg helt på bærtur her som synes det er litt feil å holde på sånn som dette?

Anonymous poster hash: 75627...3d5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som et meget suspekt firma, og du bør ikke gå med på å betale kontant.

Du må styre etter å få en avtale som forplikter deg så du får nedbetalt din gjeld, men samtidig må det være lagt inn noen grenser fra firmaet sitt side også.

Anonymous poster hash: 7e1ba...d19
Skrevet

IKKE betal cash !!!! Da har du null å vise til !!

Anonymous poster hash: d1412...3a8

Skrevet

Advokat firma... 

Hilsen HI

Skrevet

Dette hørtes ikke riktig ut!

Tror jeg hadde kontaktet politiet og bedt om råd til hvordan du skulle forholde deg til dette firmaet.

Anonymous poster hash: 06a3e...090
Skrevet

Siden det er advokat firma så tenker jeg at de burde vite hva som er lov og ikke..

Skrevet

du har gitt beskjed om at du ønsker å betale over tid?? Selv om de har vært greie og innfridd ønsket ditt så har du misbrukt tilliten deres ved å ikke holde avtalen (for sen betaling). 

Du er ikke bekvem med denne holdningen?? Du skal ikke samarbeide med dem, du skal gjøre opp for deg!

Det har ikke slått deg at det er en grunn til at firmaet vil ha pengene sine? De har regninger de også.

Når det er sagt så høres det merkelig ut at de plutselig krever kontanter, og jeg ville ha hatt en kvittering om de skulle få det.

Skrevet

Kva med og anmelde saken ?

Anonymous poster hash: 90381...cd7

Skrevet

Jo, men saken er at jeg møter jo opp og viser at jeg betaler for meg.. Jeg er ubekvem med at de endrer avtaler og møter opp på døren på denne måten, jeg har barn i huset og ønsker ikke ha besøk om kveldene for å diskutere dette. Ikke noe har blitt skrevet ned skriftlig heller, jeg får be om en skriftlig avtale. 

Skrevet

Har aldri hørt om vanlige firma som holder på sånn. Hva blir det neste? Knuste kneskåler?

Skrevet

Dette er bare troll!

Advokat firma du liksom.

Alle bedrifter må forholde seg til inkasso loven.

Anonymous poster hash: c0f79...ceb

Skrevet

Dette er bare troll!

Advokat firma du liksom.

Alle bedrifter må forholde seg til inkasso loven.

Anonymous poster hash: c0f79...ceb

Om du søker på nett kan du lese om både private firma og inkassobyrå som har gått langt over streken med både trusler og personlig oppmøte. Det ene firmaet truet til og med en eldre mann på hans dødsleie.

Trenger ikke å være troll dette her.

Anonymous poster hash: 41468...0cf

Skrevet

Hørtes meget merkelig ut.....

Anonymous poster hash: 33b44...cc9
Skrevet

Troll? hvis du tror at alle følger loven i Norge og ikke tviler på at dette kan faktisk skje, er du enten fra disneyland eller bare veldig trangsynt..

Skrevet

Her er det vel først og fremst HI som har gjort noe galt, skjønner ikke at folk synes det er greit å ikke betale pengene de skylder men skriker opp når kreditorene ringer eller møter opp for å etterlyse dem...

Anonymous poster hash: 85a46...696

Skrevet

Jeg jobber i Advokatforeningen og sånne ting må meldes!

Anonymous poster hash: 2411d...a88
Skrevet

Hvis dette er korrekt, melder du dem for trakkasering og ber om besøksforbud.

IKKE betal cash! Kvittering får du gjennom å betale via bank.

Anonymous poster hash: 65038...a59
Skrevet

En klage til advokatforeningen er også på sin plass. Tror dette kan være grunnlag for å miste bevilling.

Anonymous poster hash: 65038...a59
Skrevet

Det er forbudt for firma å ta kontant betaling med mindre du betaler i en registrert kasse. Noe skurrer veldig her. Hvis du ikke lyver om dette hadde jeg anmeldt de.

Anonymous poster hash: 611e5...c1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...