Gå til innhold

Positiv og negativ test??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på p-piller og hopper alltid over den pillefrie uka. Altså aldri mens.

Jeg tok en graviditetstest på morgenurin i dag og den viste svak positiv! Tror ikke det var skyggestrek for den var svak rosa.

Hastet ned på apoteket og kjøpte en digital. Brukte da den lille skvetten med urin jeg klarte å få ut ca. en time etter jeg tisset morgenurin. På den testen sto det ikke gravid.

Må nok teste med morgenurin igjen i morgen, eller bør jeg vente lenger for å være sikker. Har jo ikke noe ventet blødning og forholde meg til heller siden jeg alltid hopper over den uka.

Anonymous poster hash: 6a5d2...bb9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke sikkert at p-piller fungerer opptimalt hvis du hopper over mensen hver gang. Er en grunn til at alle pillene skal tas.

Vent noen dager og kjøp en digital test.

Anonymous poster hash: f5fa6...b9c

Skrevet

Ikke sikkert at p-piller fungerer opptimalt hvis du hopper over mensen hver gang. Er en grunn til at alle pillene skal tas.

Det er bare vas, det er ikke noe problem å hoppe over mensen, pillene er like sikre uansett. Den blødningen man får er en falsk mens siden man ikke har hatt eggløsning. Mange gynekologer anbefaler å hoppe over den pillefrie uka.

Noen får problemer med spotting og småblødninger om de aldri har mensen, og da anbefaler de å ha mensen f.eks mellom hver nye pakke med piller du henter på apoteket, altså hver tredje måned.

Men Hi, du får ta en ny test i morgen tidlig. Den digitale testen viser jo ikke skyggestreker e.l., den viser bare positiv om det er nok hormoner i urinen til at den slår ut. Det er nok større sjanse for at den var falskt negativ enn at den første var falskt positiv...

Jo lenger urinen står i blæra, jo større konsentrasjon av stoffer, derfor de anbefaler morgenurin som jo har stått i blæra hele natta. Så om du har en ny test nå og holder deg så lenge du overhodet klarer og tar en ny test i kveld skal urinen være like konsentrert som morgenurinen om du ikke drikker altfor mye vann i dag og vanner den ut.

Anonymous poster hash: ec816...38e

Skrevet

Jeg hopper jo ikke over noen piller. Di pillene som ikke taes er sukkerpiller uten hormon. Jeg starter i stedet rett på nytt brett. Like sikkert som ellers og anbefalt av gynekolog pga. store blødninger.

Skrevet

Men hvorfor tok du en test hvis du går på p-pillene? Hvis du har tatt de riktig, er de rimelig sikre!

Skrevet

Det er fult mulig å bli gravid på p-piller, også om de tas korrekt.

Det eneste som er 100% sikkert er avholdenhet.

En digital test trenger mer hCG enn en analog test for å bli positiv, og det er mer hCG i morgenurin enn det som kommer en time senere.

Vent en dag eller to og ta en ny digital i morgenurin.

Lykke til og håper resultatet blir det du ønsker

Anonymous poster hash: ccb5a...38c
Skrevet

Men hvorfor tok du en test hvis du går på p-pillene? Hvis du har tatt de riktig, er de rimelig sikre!

Jeg har to barn fra før hvor den ene er unnfanget ved p-pillebruk. Legen min har forsikret meg om at det neppe ville skje igjen og at jeg kan føle meg trygg på pillen.

siden jeg ikke har mens fordi jeg hopper over den kan jeg ikke bruke blødningen som indikator på at jeg ikke er gravid.

Har følt meg litt uggen og paranoiaen kom og tok meg. Derfor testet jeg og nå er jeg forvirret pga av resultatet.

Skrevet

Jeg har to barn fra før hvor den ene er unnfanget ved p-pillebruk. Legen min har forsikret meg om at det neppe ville skje igjen og at jeg kan føle meg trygg på pillen.

siden jeg ikke har mens fordi jeg hopper over den kan jeg ikke bruke blødningen som indikator på at jeg ikke er gravid.

Har følt meg litt uggen og paranoiaen kom og tok meg. Derfor testet jeg og nå er jeg forvirret pga av resultatet.

Da ville jeg kjøpt en ny digital og tatt med morgenurin. Du har ikke misset en pille altså? Jøss, trodde de var 100 % sikre ved riktig bruk (og 99 % hvis man bommer litt). Det høres dessverre litt skummelt ut med utslag på første test. Har hørt at det kreves litt mer hcg ved digitale, og når du så vidt greide å presse ut noen dråper, kan det være årsaken til negativ digital test. Lykke til og oppdater oss!

Skrevet

Da ville jeg kjøpt en ny digital og tatt med morgenurin. Du har ikke misset en pille altså? Jøss, trodde de var 100 % sikre ved riktig bruk (og 99 % hvis man bommer litt). Det høres dessverre litt skummelt ut med utslag på første test. Har hørt at det kreves litt mer hcg ved digitale, og når du så vidt greide å presse ut noen dråper, kan det være årsaken til negativ digital test. Lykke til og oppdater oss!

Ingen prevensjon er 100% sikker. Kun avholdenhet er sikkert.

Skrevet

P-piller 99% sikker ved riktig bruk, ikke engang sterilisering er 100% sikkert.

Anonymous poster hash: ec816...38e

Skrevet

Hvorfor i all verden testet du med en "liten skvett urin" på DIGITAL test når du hadde fått svaaak rosa strek på den andre?

1: de ikkedigitale testene er mer sensitive og vil vise strek før en digital test

2: graviditet skal alltid sjekkes med morgenurin for da er HCG mest konsentrert

Anonymous poster hash: 15fee...d34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...