Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #1 Skrevet 2. februar 2015 Jeg har alltid hørt at amming er den beste måten å gå ned i vekt på. Leste derimot i ett annet innlegg her at mange gikk opp i vekt av å amme og ned i vekt ved ammeslutt. Hvordan var det hos deg? Anonymous poster hash: 960c3...96a
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #2 Skrevet 2. februar 2015 Jeg gikk opp. Men jeg har ikke hatt noen ekstra kilo etter svangersapene da. Jeg har vært normalvektig når jeg ble gravid, lagt på meg 12-14 kg og alle har forsvunnet igjen innen en uke eller to etter fødsel. Så jeg har vært nede i min normale vekt med en gang etter fødsel, også lagt på meg 5-6 kg i ammeperioden som også forsvant av seg selv når ammingen var over. Anonymous poster hash: 1c6b9...580
Mum28 Skrevet 2. februar 2015 #3 Skrevet 2. februar 2015 Jeg har gått sakte men sikkert ned i vekt hver gang jeg har ammet. Ammer mitt tredje barn nå.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #4 Skrevet 2. februar 2015 Jeg gikk ikke ned. Var stabil helt til jeg bremset inntaket. Anonymous poster hash: 652b4...fb4
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #5 Skrevet 2. februar 2015 NED! Når jeg var høygravid var jeg totalt +11 kg, og på 6 ukers kontrollen etter fødsel var jeg -16..... så jeg hadde tapt alle "gravid-kiloene" pluss 5 kg i minus. Var rimelig skrapa..... sluttet å produsere melk når babyen var 3-4 mnd fordi jeg ble så tynn rett og slett. Anonymous poster hash: 8cc2f...4b9
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #6 Skrevet 2. februar 2015 Gikk ned det jeg la på meg i graviditeten, men det var det, ikke et gram mer. Anonymous poster hash: 2dee4...2b6
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #7 Skrevet 2. februar 2015 Ammer nå,sønnen på 2mnd...la på meg 9kg og har enda ikke gått ned et gram Anonymous poster hash: e9d24...332
Violeta Skrevet 2. februar 2015 #8 Skrevet 2. februar 2015 Opp. Hadde et enormt behov for mat da jeg ammet, så spiste nok for mye i forhold til det kroppen trengte. Men vanskelig å unngå når en har ulvehunger!
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #9 Skrevet 2. februar 2015 Ned. Spiste alt jeg kom over, men klarte ikke å opprettholde vekta. Var undervektig da jeg sluttet å amme. Anonymous poster hash: d1644...480
BareMas Skrevet 2. februar 2015 #10 Skrevet 2. februar 2015 Gikk opp i vekt første gangen, denne gangen har vekta stått stille.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #11 Skrevet 2. februar 2015 Ned. Spiste og spiste pga ulvehunger, men raste likevel ned i vekt. Begynte på undervektig-grensen da jeg ble gravid, la på meg 14kg og raste ned i undervektig under amming. Beholdt melken til gutten vår to år likevel og holder nå på å sloss på meg noen sårt trengte kilo. Anonymous poster hash: f7cea...aa3
Gjest flykræsj Skrevet 2. februar 2015 #12 Skrevet 2. februar 2015 Gikk ned i vekt. Spiste helt vanlig og trente som vanlig i tillegg. Hadde jeg grodd fast i sofaen og dyttet i meg kjeks og brus, hadde jeg gått opp. Leste et sted at man forbrenner ca 500 kcal ekstra om dagen dersom man fullammer. Det er jo ikke allverdens heller. Kjenner mange som har gått opp i vekt- en kombinasjon av ulvehunger, lettvintente middagsløsninger og søvnmangel- med påfølgende søtsug. Heldigvis slet jeg ikke med overnevnte.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #13 Skrevet 2. februar 2015 Gikk ned i vekt iløpet av graviditeten og ned i vekt da jeg ammet gikk ned 15 kg ble undervektig. Har heldigvis gått opp igjen Anonymous poster hash: b2651...978
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #14 Skrevet 2. februar 2015 Gikk opp mange kilo ilder av det året jeg ammet, men det var fordi jeg var konstant sulten og spiste gjerne tre brødskiver om natta også. Det forsvant av seg selv ca et halvt år etter ammeslutt. Anonymous poster hash: 9ec1c...c5d
umuligejulie Skrevet 2. februar 2015 #15 Skrevet 2. februar 2015 Har fullammet til baby var 6 mnd. Ammer mye fremdeles og baby er nå blitt 8 mnd. Ikke gått ned et gram:(
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #16 Skrevet 2. februar 2015 Opp 😜 Etter 9 mnd med kvalme, oppkast og null matlyst, så gikk jeg helt bananas på matfronten når ungen var ute. Anonymous poster hash: 50151...052
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #17 Skrevet 2. februar 2015 Rett etter fødsel gikk jeg ned 10 av de 15 kg jeg hadde gått opp i graviditeten, så gikk jeg litt opp igjen før det stabiliserte seg på 8 kg mer enn før graviditeten. Ned til pregraviditetsvekt gikk jeg ikke før en stund etter at jeg var ferdig med å amme, men da gikk det av seg selv. Jeg har aldri vært så sulten i mitt liv som mens jeg ammet. Jeg har normalt ikke noe problem med å holde vekten og spise passe mye og sunt, men mens jeg ammet føltes det som om kroppen min hylte etter mat. Anonymous poster hash: d81fb...8b2
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #18 Skrevet 2. februar 2015 Ned begge ganger selv om jeg spiste masse godteri. Men da jeg nådde startvekta så stoppet nedgangen opp. Anonymous poster hash: 6bd85...737
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #19 Skrevet 2. februar 2015 Jeg gikk opp. Men jeg har ikke hatt noen ekstra kilo etter svangersapene da. Jeg har vært normalvektig når jeg ble gravid, lagt på meg 12-14 kg og alle har forsvunnet igjen innen en uke eller to etter fødsel. Så jeg har vært nede i min normale vekt med en gang etter fødsel, også lagt på meg 5-6 kg i ammeperioden som også forsvant av seg selv når ammingen var over. Anonymous poster hash: 1c6b9...580 Samme her. Var kanskje et par kilo unna startvekt ikke lenge etter fødselen. Så gikk jeg OPP 5-6 kilo i ammeperioden. Var det samme med alle 3 barna. Sulten som fyyy!! Dessverre var lysten på sjokolade også stor 😝 Så var kanskje litt min skyld også...😄Måtte imidlertid jobbe hardt for å få kiloene av igjen... Anonymous poster hash: 52c89...404
Gemini77 Skrevet 2. februar 2015 #20 Skrevet 2. februar 2015 Ned sykelig mye. Legen som anbefalte meg å slutte da jeg ble undervektig. Ammet i 15 mnd
Miamimom Skrevet 2. februar 2015 #21 Skrevet 2. februar 2015 Fullammet to store babyer - gikk opp noen kg med begge
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #22 Skrevet 2. februar 2015 Jeg gikk sakte men sikkert ned i vekt. Har lest at hvis du fullammer, så bruker du opp til 1000 mer kalorier i døgnet. Men om du går opp eller ned er jo også kombinert med hva annet du spiser og aktivitet. Spiste ganske sunt, men koste meg litt og... Men gikk en time med vogn hver dag Så det at jeg gikk ned var jo en kombinasjon av alt. Anonymous poster hash: 2829a...f7d
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #23 Skrevet 3. februar 2015 Jeg gikk ned, men etter et langt svangerskap med Hyperemesis var det helt fantastisk å endelig kunne spise mat uten å spy igjen, så jeg la på meg først (fråtset sjokolade som bare det de første 2 månedene...), men tok tak og gikk ned igjen til startvekt iløpet av 4 mnd etter fødsel. Anonymous poster hash: b5f50...91a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå