Gå til innhold

Seng til den første tiden


Junimamma1

Anbefalte innlegg

Hei!


Jeg får mitt første barn i juni, og en sprinkelseng står selvsagt på lista over ting som må stå klare på forhånd. Men jeg har forstått det slik at de færreste babyer vil ligge i en slik seng den første tiden fordi den føles for stor. Jeg har lurt på å kjøpe et babynest, har sett noen som anbefaler det og noen som sier det bare er bortkastede penger. Man kan selvsagt kjøpe en vugge eller liten spedbarnsseng, men med begrenset plass og budsjett ville det være fint å slippe å kjøpe to senger. Noen som har erfaringer med hva som fungerer?


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde bedsidecrib, gull!! Holdt de første 6 månedene før vi flytta han over i sprinkelseng :) Hadde også babynest men den brukte jeg mer på stua i sofaen når han sov der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde bare en sprinkelseng med nedfellbar side og brukte den som bedside crib, har funket flott til tre barn fremtil de var tre år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi har ikke plass til sprinkelsenga på soverommet så vi har kjøpt oss en Leandervugge vi henger i taket. Tror det blir veldig bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde vi Moseskurv, den var helt genial de første 4-5 mnd. Vi plasserte den rett ved siden av min side på sengen, og den var akkurat like høy som våres seng, så amming på natten var en lek :) Da bare løftet jeg ungen pent og pyntlig over uten å engang gå ut av senga! Ikke var den særlig stor heller, men den koster jo litt hvis du kjøper den ny... Vet mange selger dem pent brukt til en billig penge :) Bare et tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde moseskurv( brukte til natt og dag i starten)og leander vugge(til dag soving etter hvert) Moseskurven var best likt. Han flyttet over til sprinkelseng da han var 6 måneder. Fantes ikke baby nest den gangen, men har sydd meg det nå. Vi skal nok en gang ha to vugger og sprinkel seng til senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...