Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #1 Skrevet 2. februar 2015 Sønnen min er 20 måneder, og har i det siste skjønt at han kan slå når han blir sint. Det ser ut som han vet at det ikke er greit, for han begynner slaget, stopper opp i ett sekund, og så slår han. Hva gjør jeg? I dag ble han frustrert i det vi skulle sette oss i bilen. Når vi kjører bil, får han ofte se på DVDspilleren. I dag slo han meg da jeg satte han inn, og da tok jeg tak i hånda hans og sa at det ikke var greit, mamma får vondt, nå får du ikke se på film. Han spurte etter film da vi begynte å kjøre og jeg svarte at han ikke fikk se, fordi han slo. Er dette for tidlig å gjøre? Og er det riktig konsekvens, henger det sammen, hvis dere skjønner hva jeg mener? Hvis det ikke var riktig av meg, hva skulle jeg gjort i stede? Og er det vanlig at de slår? Anonymous poster hash: adfd0...8c1
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #2 Skrevet 2. februar 2015 Storesøster her slår også innimellom. Jeg tarbory hånda og sier det samme som deg. Prøver å ikke gjøre så stort nummer ut av det utover dette, for hun er ute etter å framprovosere en reaksjon. Hun synes som regel det er veldig gøy hvis jeg blir sint. Anonymous poster hash: 14359...5b6
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #3 Skrevet 2. februar 2015 Min 2åring hadde neppe skjønt sammenhengen mellom å slå og å se film. For å være helt ærlig skjønner ikke jeg heller det Mi slo også en periode før språket var på plass og ordforrådet var større. Tok henne i hånda HVER gang hun slo og øvde MASSE på å bruke ordene når hun ville noe eller var frustrert. Tok litt tid, men etterhvert løsnet det. Anonymous poster hash: 1de77...4ee
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #4 Skrevet 2. februar 2015 Min 2åring hadde neppe skjønt sammenhengen mellom å slå og å se film. For å være helt ærlig skjønner ikke jeg heller det Mi slo også en periode før språket var på plass og ordforrådet var større. Tok henne i hånda HVER gang hun slo og øvde MASSE på å bruke ordene når hun ville noe eller var frustrert. Tok litt tid, men etterhvert løsnet det. Anonymous poster hash: 1de77...4ee Nei, jeg angret litt etterpå, for jeg syns heller ikke det var noen sammenheng mellom slåing og film ☺️ Men jeg kunne jo ikke da sette på filmen, syns jeg. Neste gang sier jeg det samme, men kutter ut det med filmen ja... Anonymous poster hash: adfd0...8c1
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #5 Skrevet 2. februar 2015 Jeg har inntrykk av at det er veldig vanlig å ha en periode med slåing, men at det som regel går fort over. Her varte det et par måneder. Vi tok tak i hånda hans og stoppet den på veien når vi rakk det, og ellers forklarte vi bare at det ikke er lov å slå for det er vondt, men at man kan kose i stedet. Anonymous poster hash: b31a0...41e
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #6 Skrevet 2. februar 2015 Min 2åring hadde neppe skjønt sammenhengen mellom å slå og å se film. For å være helt ærlig skjønner ikke jeg heller det Mi slo også en periode før språket var på plass og ordforrådet var større. Tok henne i hånda HVER gang hun slo og øvde MASSE på å bruke ordene når hun ville noe eller var frustrert. Tok litt tid, men etterhvert løsnet det. Anonymous poster hash: 1de77...4ee Nei, jeg angret litt etterpå, for jeg syns heller ikke det var noen sammenheng mellom slåing og film ☺️ Men jeg kunne jo ikke da sette på filmen, syns jeg. Neste gang sier jeg det samme, men kutter ut det med filmen ja... Anonymous poster hash: adfd0...8c1 Selvsagt er det en sammenheng: Han gjør noe galt og blir fratatt et gode. Anonymous poster hash: 9f31e...b54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå