Gå til innhold

Hva er riktig? Natt avvenning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har avvent den lille på 10 mnd. I det siste har hun spist mindre på dagtid faktisk. I natt våkna hun og var urolig, gubben gikk inn til henne. 9 timer siden forrige måltid. Hun gråt i 1,5 time før hun roa seg ned, jeg fikk ikke sove! Tror hun var sulten og jeg syntes han kunne gi henne en flaske. Helt greit de dagene vi vet hun har spist, men ikke usannsynlig hun var sulten i natt. Ble litt irritert over at han ikke kunne gi henne litt melk.. Feil av meg sikkert?

Anonymous poster hash: 49a11...022

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor man på død og liv må avvenne de så tidlig. Ja, jeg forstår det hvis babyen er våken ofte og egentlig ikke er sulten, men gjør det av vane. Men når babyen, som i dette tilfellet var sulten, så syns jeg ikke man skal nekte de mat. Jeg har også en flaskebaby på 10 mnd. Hun får mat på natten hvis hun skriker og virker sulten og får ikke mat på natten hvis hun våkner og bare er våken.

Anonymous poster hash: fe9fa...255

Skrevet

Enig, tullete. 9 timer er lenge uten mat, jeg selv går ikke så lenge. Det går seg til. Bedre å amme i 4-5 timen og så at de sovner igjen, enn å måtte stå opp klokken 5 fordi det da er morgen for en sulten baby, Det går seg til.

Anonymous poster hash: e94e2...639
Skrevet

Enig, tullete. 9 timer er lenge uten mat, jeg selv går ikke så lenge. Det går seg til. Bedre å amme i 4-5 timen og så at de sovner igjen, enn å måtte stå opp klokken 5 fordi det da er morgen for en sulten baby, Det går seg til.

Anonymous poster hash: e94e2...639

Enig! Synes ikke man skal "tyne" de søte små så lenge uten mat. Det er ikke så lett å være liten baby

Anonymous poster hash: 2171c...fa0

Skrevet

Skjønner heller ikke dette med nattavvenning før de er klare for det, et barn skal da ikke ligge å kjenne sulten rive i magen...

Her fikk ungene et måltid om natten til  de var mellom 12 og 15 mnd gamle, de ble lagt i sju-halvåttetiden, fikk litt mat når de våknet i ett-to tiden også igjen på morgenen. Våknet de flere ganger om natten fikk de litt vann og smokken. De fikk altså ikke mer enn et nattmåltid selv om de våknet 3 ganger.

Etterhvert gikk det seg så greit til, når de var 10 mnd sov de hele natten bortsett fra de minuttene det tok å få litt melk i ett-tiden, når de var mellom 12 og 15 mnd og spiste nok mat på dagtid sluttet de å våkne på natten.

Anonymous poster hash: 4e1e3...090

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...