Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #1 Skrevet 2. februar 2015 Selv konkurrerer jeg masse! Men få eller ingen vet om det.... Jeg sammenligner hva mine barn kan opp mot andres barn, på universitetet kan jeg lage meg en egen konkurranse om å få bedre karakter enn den eller den (uten at personen vet det), konkurrerer om å gjøre en mest tilfredsstillende jobb på arbeidsplassen min (uten at noen vet det) osv osv.... Er det virkelig noe galt i det? Det gjør at jeg blir mer skjerpet, og presterer bedre samtidig som jeg har det gøy. (Og nei, det er ikke merkbart. Får ofte kommentarer på at jeg er så avslappet i forhold til ting og lar meg stresse så lite..og har ingen problemer med å gratulere andre med gode prestasjoner selv om jeg kanskje "tapte" en hemmelig konkurranse ) Anonymous poster hash: e0f82...d64
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #2 Skrevet 2. februar 2015 Det er ikke gal i det, så lenge du ikke tråkke på ande for å vinne. Eller kommenterer nedsettende angående andres valg, for å poengtere at måten du gjør ting på, er så mye bedre. Men når du skriver at ikke andre merker det, så er du nok ikke slik :-) Anonymous poster hash: 4fc62...17b
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #3 Skrevet 2. februar 2015 Det er ikke gal i det, så lenge du ikke tråkke på ande for å vinne. Eller kommenterer nedsettende angående andres valg, for å poengtere at måten du gjør ting på, er så mye bedre. Men når du skriver at ikke andre merker det, så er du nok ikke slik :-) Anonymous poster hash: 4fc62...17b Nei, er jo bare for at jeg selv føler mestring ved å klare det, betyr ikke at andre gjør det "dårlig" Dessuten er jeg jo klar over at andre ikke vet at de er med i en konkurranse, så jeg ser at konkurransen kanskje er litt urettferdig ift prestasjon.... hehe HI Anonymous poster hash: e0f82...d64
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 2. februar 2015 #4 Skrevet 2. februar 2015 For noen så er det meste en konkurranse. Det merkes ganske fort hos de personene som er sånn. Men det er jo helt greit så lenge man ikke plager andre med det I dagens samfunn skal alt være perfekt. Vi skal være på topp på alle måter. Ha perfekte barn, perfekt mann, være perfekt kone, mor, kollega og venninne. Vi skal alltid jobbe mot et mål, og stadig strekke oss lenger og lenger. Det er jo en evig karusell. Og da blir det jo ofte slik at man (kanskje ubemerket) konkurrerer mot andre for å bli bedre enn dem. Men hey - hvis det er viktig for deg, så stå på ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå