4barns mor Skrevet 2. februar 2015 #1 Skrevet 2. februar 2015 Noen av dere som har gjort det? Vurderer dette når jeg skal ha keisersnitt i juni. Er det sykehuset jeg skal snakke med om dette?
Gjest Skrevet 2. februar 2015 #2 Skrevet 2. februar 2015 Ja det har jeg gjort. Gikk på fødepol under svangerskapet og det var legen der som skrev henvisning eller erklæring som jeg måtte gi mitt samtykke til. Forresten, ikke noen smerter ( ang steriliseringen) i etterkant om du skulle lure på dette
4barns mor Skrevet 2. februar 2015 Forfatter #3 Skrevet 2. februar 2015 Skal til samtale for keisersnittet i april, tar det med legen da
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #4 Skrevet 2. februar 2015 Jeg skrev ut et skjema fra nett, som jeg tok med. Enkelt, bare å skrive under på det. Rett før operasjonen spurte de om jeg var helt sikker. Anonymous poster hash: 891ac...af0
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #6 Skrevet 2. februar 2015 helsedirektoratet.no Anonymous poster hash: 891ac...af0
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #7 Skrevet 2. februar 2015 Jeg skal har KS i mars, og under samtalen om snittet tok legen det opp og hadde med seg de nødvendige papirene jeg trengte å signere. Veldig greit Anonymous poster hash: d6f97...1eb
*SommerFrisk* Skrevet 2. februar 2015 #8 Skrevet 2. februar 2015 Mitt siste barn ble tatt med KS. Jeg ble sterilisert. Vet jeg har signert et papir, men husker det ikke. Alvorlig syk og veldig medisinert. Aner ikke hvordan praksisen er om "man bare vil" sterilisere seg? -Jeg hadde ikke et valg. En graviditet til hos meg ville være fatal, så det blir litt annerledes.
Luksusdyret Skrevet 2. februar 2015 #9 Skrevet 2. februar 2015 Er det kun planlagt KS man kan gjøre det under? Eller kan man skrive samtykke, så tar de det også under "uplanlagt" KS så langt det er anledning?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #10 Skrevet 2. februar 2015 Jeg gjorde det under et hastesnitt, men da må skjemaet være fylt ut på forhånd. Det er ikke så uvanlig å si at man "Aldri skal ha flere barn" når det står på som verst rundt en fødsel, så det du sier da tar de ingen hensyn til. Du må ha tatt en vurdering og avgjørelse på dette på forhånd. Jeg måtte skrive under på et skjema hos legen, der skrev jeg vel under på at jeg hadde fått all nødvendig info og at jeg var helt sikker. Det skjemaet lå sammen med helsekortet mitt. Da det ble hastesnitt steriliserte de meg i samme slengen. Anonymous poster hash: bf69d...23f
4barns mor Skrevet 2. februar 2015 Forfatter #11 Skrevet 2. februar 2015 Jeg hadde planlagt keisersnitt sist og, da spurte de meg om noen hadde snakket med meg angående sterilisering, men da var det ikke aktuelt. Men nå venter jeg mitt fjerde barn og er fornøyd med 4.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå