Gå til innhold

Er du en sau?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, ikke ordrett, men følger du flokken uten å tenke selv? Jeg vet at dere er her, lurer bare på om dere tør å innrømme det ;) jeg ser stadig vekk tråder som skeier ut, sporer av og det fordi kanskje én person hang seg opp i noe (det være seg synsing, feilaktige antakelser eller "pirk"), og mange andre hang seg på. Jeg har også sett en negativ utvikling hos personer som tør å skrive med nick, de blir tydeligvis påvirket de også...

Henger du deg på mobben, liker du å plage andre og er du sterkest i flokk?

Anonymous poster hash: 4068b...533

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her inne er jeg ingen sau. Men i den vanlige verden er jeg det nok litt...

Anonymous poster hash: 408bd...4c8
Skrevet

Tror du virkelig at hvordan folk oppfører seg på et nettforum er representativt for hvordan de oppfører seg i virkeligheten? 

Anonymous poster hash: ab8b8...138
Skrevet

Tror du virkelig at hvordan folk oppfører seg på et nettforum er representativt for hvordan de oppfører seg i virkeligheten?  Anonymous poster hash: ab8b8...138

Jeg spør om hva de er på internett..

Skrevet

Nei, jeg er ofte den første til å henge meg opp i noe som du kaller det.

Anonymous poster hash: 50198...1af
Skrevet

Nei, jeg er ofte den første til å henge meg opp i noe som du kaller det. Anonymous poster hash: 50198...1af

Du er lederen av saueflokken altså?

Skrevet

bææææææ! :-p

Anonymous poster hash: 90c31...e7b
Skrevet

Nei, jeg er ofte den første til å henge meg opp i noe som du kaller det. Anonymous poster hash: 50198...1af

Du er lederen av saueflokken altså?

Gjeteren, ja.

Anonymous poster hash: 50198...1af

Skrevet

Nei i virkeligheten er jeg ingen sau. Jeg går igrunnen mot strømmen litt for pur f og litt fordi jeg liker å gå mine egne veier. 

Etter jeg ble bestemt over hele barneskolen og igrunnen ikke fikk lov å ha egne meninger pga en jente der som jeg heldigvis ikke kom i klasse med på ungdomsskolen så snudde jeg brått. Og har gjort det jeg vil når jeg vil det spesielt når det kommer til venner, selvfølgelig har jeg føyd med men en periode på skolen var det viktig at jeg ikke føyde meg om jeg så ble alene så var det viktig for meg og min selvstendighet. 

Anonymous poster hash: e91ca...773
Skrevet

Jeg er dessverre litt for lite "sau". Har egne meninger som jeg ikke skjuler, til og med der jeg burde ha gjort det. Får en del reaksjoner fra folk som mener at man enten må mene det samme som alle andre, eller skjule avvikende meninger. Jeg velger også ofte annerledes enn de fleste, og mange har dømt meg for mine valg før. Ingen skadelige valg altså, bare annerledes. Som for eksempel, beholde det siste barnet som var uplanlagt - flere har sagt til meg at de fleste ville ha tatt abort i min situasjon. Heldigvis mener mannen det samme som meg, og det er det eneste jeg bryr meg om i denne situasjonen. Har også tatt alternative valg mtp. utdanning, jobb, flytting, privatliv, barneoppdragelse osv.

Skrevet

Jeg liker å tro at jeg ikke er det, men det har garantert skjedd mange ganger, særlig da jeg var yngre.

Skrevet

Alle har vel litt mer eller mindre ull, det er helt naturlig og et av våre overlevelses instinkter ;)

Her inne er jeg alltid anonym av den enkle grunn at det ofte blir slengt mye dritt, så her er jeg ikke sau ;) Er ikke en av de som sier mye stygt til andre heller.

I det virkelige liv tenker jeg at jeg er sau light, men da er jeg antagelig sau medium ;) De fleste har jo en tendens til å tro at de er mer selvstendige enn de egentlig er så..... :P

Anonymous poster hash: b7de5...9d5
Skrevet

Jepp! Familiens sorte får...

Anonymous poster hash: 3aabb...65d

Skrevet

Ingne som tør, med nick, å innrømme at hvis det er litt drittslenging på gang, så hiver de seg på?

Skrevet

Nei, ikke ordrett, men følger du flokken uten å tenke selv? Jeg vet at dere er her, lurer bare på om dere tør å innrømme det ;) jeg ser stadig vekk tråder som skeier ut, sporer av og det fordi kanskje én person hang seg opp i noe (det være seg synsing, feilaktige antakelser eller "pirk"), og mange andre hang seg på. Jeg har også sett en negativ utvikling hos personer som tør å skrive med nick, de blir tydeligvis påvirket de også...

Henger du deg på mobben, liker du å plage andre og er du sterkest i flokk?

Like sterk alene.

Jeg mener det jeg mener, uavhengig om jeg står alene elle med 100 sauer i ryggen.

Skrevet

Jeg er absolutt ikke del av saueflokken men ser faktisk ned på de som bare jatter med på ting fordi "alle andre" bla bla bla. At folk ikke har baller nok til å stå imot når de selv mener noe er feil, men gjør det fordi "alle andre" gjør, irriterer jeg meg grønn over. Jeg er nok sett på mange som en kverulant men jeg har virkelig ikke noe til overs at "man gjør fordi vi i alle år har gjort det slik".

Anonymous poster hash: 2ead8...327
Skrevet

Er vel ikke snakk om å være eller ikke være... Alltid til en viss grad, og det varierer selvfølgelig med kontekst.

Det ville jo være umulig å integrere seg i samfunnet om man ikke til en viss grad var en sau på det jevne, og for asosiale er det jo det som er problemet, de har ikke et fnugg av sau i seg, og dem ser vi jo også på som ulver i saueflokken.

Anonymous poster hash: e9669...3d7
Skrevet

Alle er sauer av en eller annen farge, til og med de som aktivt går inn for å skille seg ut (for hva er vel mer "in" enn å være "ut"?)

De som stempler andre som sauer gjør det jo fordi "sauen" er enig med noen andre enn den som stempler. Ville sauen Vært mindre sau dersom han eller hun var enig med den som satte det opprinnelige stempelet?

Se på vaksinedebatten: de som ikke vaksinerer mener at de som vaksinerer er blinde sauer som følger anbefalinger. De som vaksinerer mener de som ikke vaksinerer er sauer som følger krisemaksimerende hysterikere.....

Hva er en følger og hvordan kan man la være å ha tanker og meninger andre har hatt før oss?

Skrevet

Alle er sauer av en eller annen farge, til og med de som aktivt går inn for å skille seg ut (for hva er vel mer "in" enn å være "ut"?)

De som stempler andre som sauer gjør det jo fordi "sauen" er enig med noen andre enn den som stempler. Ville sauen Vært mindre sau dersom han eller hun var enig med den som satte det opprinnelige stempelet?

Se på vaksinedebatten: de som ikke vaksinerer mener at de som vaksinerer er blinde sauer som følger anbefalinger. De som vaksinerer mener de som ikke vaksinerer er sauer som følger krisemaksimerende hysterikere.....

Hva er en følger og hvordan kan man la være å ha tanker og meninger andre har hatt før oss?

Det jeg snakker om er tråder der man avsporer fullstendig med drittslenging og synsing. SÅNNE meninger og avsporinger snakker jeg om, det forekommer her inne hver eneste dag.

Skrevet

Det jeg snakker om er tråder der man avsporer fullstendig med drittslenging og synsing. SÅNNE meninger og avsporinger snakker jeg om, det forekommer her inne hver eneste dag.

Men du tar ikke høyde for at avsporingene kan være en gjennomtenkt og viljestyrt mening. Når noe i en tråd blir påpekt og andre er enige, kan det tenkes at "flokken" har rett? Skal man la være å si seg enig i noe fordi man da blir en "sau"?

Walks like a duck, quacks like a duck og så videre...

Vi kan ikke alle være den første til å lese noe, men det betyr ikke at flere ikke kan sitte med samme tanker og meninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...